مدیر انتشارات سوره مهر با اعلام اینکه کتاب های پرفروش در حوزه خاطرات آزادگان ترجمه و یا در حال ترجمه هستند از تاسیس دفتر ادبیات ویژه اسیران جنگی با همت مرتضی سرهنگی مدیر دفتر ادبیات و هنر مقاومت خبر داد.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، مدیر انتشارات سوره مهر و مدیر سازمان سینمایی سوره، با اشاره به کتاب های منتشر شده در حوزه اسرا و آزادگان عنوان کرد: بخش زیادی از کتاب های تولید شده در سوره مهر در خصوص خاطرات آزادگان و اسیران جنگی بوده است.

وی با اشاره به چند عنوان کتاب درخصوص آزادگان تصریح کرد: معروفترین این کتاب ها، کتاب "پایی که جا ماند" اثر سید ناصر حسینی و "زندان الرشید" به روایت سردار علی اصغر گرجی زاده و خاطره نگاری دکتر محمد مهدی بهداروند بوده است که هر دو کتاب جزو پرفروش ها و پرخواهان های انتشارات قرار دارند.

مدیر انتشارات سوره مهر با اعلام خبر تاسیس "دفتر ادبیات ویژه اسیران جنگی" در حوزه هنری، بیان داشت: با توجه به ظرفیت های عظیم این حوزه و با همکاری مرتضی سرهنگی در تدارک هستیم تا دفتر ادبیات اسیران جنگی را به صورت مستقل در کنار دفتر ادبیات و هنر مقاومت تاسیس کنیم تا به شکل مستمر و جدی تر کار در این حوزه پی گرفته شود.

وی همچنین به وضیعت ترجمه کتاب های مربوط به خاطرات آزادگان اشاره و تصریح کرد: بسیاری از کتاب های پرفروش که بخشی از آنها مربوط به آزادگان است در مرحله ترجمه قرار دارند که تنها به یک زبان نیز ترجمه نمی شوند و به زبان های مختلف ترجمه خواهند شد. کتاب هایی همچون کتاب "پایی که جا ماند" و "زندان الرشید" در حال ترجمه هستند. کتاب های دیگر نظیر "دا" و "نورالدین پسر ایران" نیز یا ترجمه شده اند یا در دست چاپ هستند.
منبع: دفاع پرس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس