کد خبر 453981
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۲

امیرمحمد عباس‌نژاد کتابی درباره خاطرات اسارت «شیخ ماجد الحاج سلیمان» را در جریان جنگ تحمیلی نوشته است. این کتاب را سوره مهر منتشر می‌کند.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، امیرمحمد عباس‌نژاد به ایبنا گفت: خاطرات یکی از آزادگان غیر ایرانی جنگ تحمیلی عراق علیه ایران را نوشته‌ام. وی از طلبه‌های جوان بود که پس از پیروزی انقلاب اسلامی از لبنان به ایران آمد.

وی افزود: این طلبه «شیخ ماجد الحاج سلیمان» نام داشت که بیست و هشتم آبان 1359 در تپه‌های الله‌اکبر به سمت حمیدیه و در هویزه، به اسارت نیرو‌های عراقی درآمد. وی از هم‌سلولی‌های دکتر عباس‌ پاک‌نژاد، دکتر عظیمی، مهندس یحیوی و مهندس بوشهری بود که در زندان الرشید نگهداری می‌شدند.

به گفته عباس‌نژاد، شیخ ماجد دیوار به دیوار سلول معصومه آباد نگهداری می‌شد و با خانم‌‌های زندانی توسط پیام‌هایی که با مشت به دیوار (مورس) می‌زدند، هم‌صحبت می‌شد.

عباس‌نژاد در بیان اهمیت پرداختن به این شخصیت توضیح داد: شیخ ماجد سلیمان از دوستان و همرزمان سیدحسن نصرالله بود و در دوران اسارت برای کارهای اطلاعاتی به قلب منافقین نفوذ کرد و بعد از شناسایی و برگرداندن شماری از اسیران اغفال شده، به ایران بازگشت.

نویسنده کتابی به نام «528» افزود: نوشتن خاطرات شیخ ماجد از سوی حجت‌الاسلام والمسلمین علی شیرازی، نماینده ولی فقیه در سپاه قدس به من پیشنهاد شد. شیخ ماجد اکنون از نیروهای عقیدتی سیاسی لبنان در مسجد راس‌الحسین، منطقه نبی‌شیث است و در مدت یک هفته‌ای که به ایران آمده بود، مصاحبه‌ها را با وی به انجام رساندم.

وی در پاسخ به سوالی درباره زمان انتشار این کتاب گفت: هنوز عنوانی برای این اثر تازه انتخاب نکرده‌ام. اکنون کارهای تدوین کتاب را انجام می‌دهم و آن را برای انتشار به سوره مهر می‌سپارم. می‌کوشم تصاویری هم از دوران خدمت شیخ ماجد در جبهه‌های جنگ تحمیلی و هنگام اسارت تهیه کنم تا اثری مصور باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس