کد خبر 541242
تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۶

«زندان الرشید» شامل خاطرات سردار گرجی‌زاده از دوران اسارتش در عراق در سایت آمازون منتشر شد.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، سوره مهر الکترونیک در سال‌های گذشته اقدام به عرضه تعدادی از کتاب‌های پرمخاطب و برگزیده خود بر روی سایت آمازون کرده است. تاکنون آثار متعددی در حوزه‌های مختلف ادبیات دفاع مقدس و انقلاب اسلامی اعم از خاطرات، شعر، داستان و ... بر روی این سایت قرار گرفته است.

حضور سردار گرجی زاده راوی کتاب زندان الرشید در خبرگزاری تسنیم
از جمله عناوینی که اخیراً بر روی سایت آمازون منتشر شده، کتاب «زندان الرشید»، نوشته محمدمهدی بهداروند، است. نویسنده در این کتاب، خاطرات رئیس ستاد سپاه ششم نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار علی‌اصغر گرجی‌زاده در سال 67 و سال‌های اسارت وی در زندان‌های عراق را روایت می‌کند.

کتاب «زندان الرشید» با روایت مقاومت خستگی‌ناپذیر سربازان ایران در جزایر مجنون به تاریخ، چهارم تیرماه سال 67، روز سقوط جزایر و تأثیرگذاری بسیار گسترده سردار شهید علی هاشمی آغاز می‌شود و با فرار سردار گرجی‌زاده و شهید هاشمی به نیزارهای جزیره مجنون ادامه می‌یابد. در همان حال با برخورد یک موشک هلی‌کوپتر بین این دو سردار دفاع مقدس جدایی افتاده و گرجی‌زاده بعد از 30 ساعت مخفی شدن، به اسارت عراقی‌ها در می‌آید.

سردارگرجی‌زاده مدت چهارماه فرماندهی خود بر قرارگاه سپاه ششم را از عراقی‌ها مخفی می‌کنند و بعد از چهارماه لو می‌رود. بعد از لو رفتن، مورد بدترین شکنجه‌ها قرار می‌گیرد. عراقی‌ها او را به «زندان الرشید» که مخوف‌ترین زندان عراقی‌ها بوده منتقل می‌کنند و این‌گونه بود که او هشت سال اسارت خود را در این زندان به سر می‌برد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمدکهوری از بندر عباس ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    با سلام ! لطفا بفرمایید میشه کتاب را دانلود کرد?

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس