مراسم گرامیداشت هفتمین شب خاکسپاری دو تن از شهدای غواص و خط‌ شکن با عنوان «سوره اخلاص» در مسجد حضرت آیت‌الله خامنه‌ ای‌ حوزه هنری تهران برگزار شد.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق،‌ در این مراسم که جمعی از کارکنان،شعرا‌ و علاقه‌مندان به حوزه ایثار و شهدا حضور داشتند، محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری‌ در سخنانی گفت: باید در ابتدای سخنانم از مقام معظم رهبری به دلیل پیام‌شان به مناسبت خاکسپاری دو شهید گمنام در حوزه هنری صادر فرمودند و روح جدیدی به حوزه هنری بخشیدند‌،تشکر کنم. این پیام برای ما بسیار الهام‌بخش بود.

وی اظهار کرد: شهدا کسانی بودند که دل آگاهی داشتند و برای کسب رضای خدا مجاهده کردند.بسیاری از شعرا و هنرمندان معتقد هستند برخی ازالهامات‌شان از جانب خداوند بوده است و در حالتی قدسی اشعار خود را سروده‌اند. بدون شک هنرمندان مومن و متعهد همواره وجهه عرفانی دارند. حضور این شهدا وظیفه ما را بیشتر می‌کنند و به ما یادآور می‌شود که باید چه کسانی را الگوی خودمان قرار بدهیم.

در بخش دیگر این مراسم،علیرضا قزوه -شاعر- گفت:در مراسم شب شعر 175 مروارید که ماه‌های گذشته در حوزه هنری برگزار شد‌، دیدیم که حضور شهدا الهام بخش شعرا بوده است.

وی با بیان اینکه می‌خواهم در این مراسم گله کنم‌، گفت: تا بیش از اینکه مراسم شب هفت شهدا در مسجد حوزه هنری برگزار شود‌، چندین بار برنامه تغییر کرد که مراسم درون مسجد باشد یا بیرون و در جوار مزار دو شهید. اما به این دلیل که مردم ممکن است احساس گرما کنند در نهایت تصمیم بر این شد تا مجلس در مسجد برگزار شود. اکنون یاد شب شعری می‌افتم که یکی از رزمندگان در رابطه با سردی هوا در عملیات کربلای 4 خاطره‌ای را روایت می‌کرد. ما نیز باید مرام و شیوه شهدا را داشته باشیم. آنها 24 ساعته وقت‌شان برای خدا و انقلاب بود. ما باید فرهنگ شهدا را الگوی خود قرار بدهیم و این فرهنگ؛ فرهنگ عمومی ما را بسازد. انتظار این بود که تعداد بیشتری از کارکنان حوزه هنری در این مراسم حضور یابند.

قزوه همچنین اظهار کرد: این برای حوزه هنری بد است که بخش‌های نمایشی و سینمایی داشته باشد اما با توجه به ظرفیتی که دارد در حد انتظار نتواند در این زمینه برای شهدا اثری ایجاد کند.

وی در پایان گفت: برای ساختن مرقد این دو شهید باید هفت هنر، با هم هماهنگ شده و به کار گرفته شوند.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس