کد خبر 454100
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۲:۱۹

دولت آمریکا روز یکشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد این کشور در ماه اکتبر سامانه‌های پاتریوت خود را از ترکیه خارج می‌کند.

به گزارش مشرق، واشنگتن و آنکارا روز یکشنبه با صدور بیانیه‌ای مشترک از خروج سامانه‌های پدافندی «پاتریوت» آمریکا از ترکیه در ماه اکتبر خبر دادند.

مأموریت پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در ترکیه در ماه اکتبر به پایان می‌رسد و فعلا قرار نیست که تمدید شود. به همین دلیل روز شنبه هم آلمان اعلام کرد قصد دارد سامانه‌های پاتریوت را ترکیه خارج کند.

با این حال، واشنگتن اعلام کرده است که آمادگی دارد در صورت نیاز، ظرف یک هفته این سامانه‌ها را به ترکیه بازگرداند.

در بخشی از این بیانیه آمده است: «این سامانه‌ها برای به روزرسانی‌های ضروری، در ایالات متحده مستقر می‌شوند تا از توانمند ماندن نیروهای دفاع موشکی آمریکا برای مقابله با تهدیدات در حال تحول جهانی و محافظت از متحدان و شرکایی چون ترکیه، اطمینان حاصل شود.»

یک مقام ارشد آمریکایی به خبرگزاری فرانسه گفته است: «این تصمیمی نیست که نشانگر تصمیم ناتو برای کاهش حمایت از توان دفاعی ترکیه، باشد.»

ترکیه که عضو ناتو است، در سال 2012 به بهانه بحران سوریه، از این ائتلاف خواست در مرز دو کشور سامانه‌های پاتریوت مستقر کند. آمریکا، آلمان و هلند در پاسخ به این درخواست، مجموعا 6 سامانه به ترکیه ارسال کردند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • صداقت ۰۲:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۶
    0 0
    این تنبیهی برای ترکیه از جانب اربابش است.
  • ایمان ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۶
    0 0
    حالا به نظر می رسد نوبت جنگ داخل در ترکیه است و امریکا حمایت خود را از ترکیه که حامی تروریست هاست کم کم خواهد کاست
  • ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۶
    0 0
    در اقدامی کاملا هماهنگ شده آلمان و امریکا سامانه های پدافندیشونو از ترکیه جمع میکنن و روسیه ۶ فروند میگ-۳۱ به سوریه میده اونم درست بعد از حملات هوایی ترکیه به خاک سوریه و در حالیکه ترکیه بیشترین نیاز رو به این سامانه ها داره. مطمئنا اگه شرایط عادی بود با تحویل میگ -۳۱ به سوریه باید پدافند هوایی ترکیه توسط متحدینش در ناتو قویتر شه. همین روزاس که جنگنده های ترک که برای بمباران مناطق مرزی میان توسط جنگنده های سوریه رهگیری شن و حملات هوایی ترکیه متوقف شه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس