کد خبر 438966
تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۳

شش پرتابگر و دو واحد رادار از مجموع سامانه دفاع هوایی پاتریوت آلمان فرمان های غیرقابل توضیحی را دریافت و اجرا کردند.

به گزارش مشرق،رخنه هکرها به سیستم یک واحد آتش بار سامانه دفاع هوایی پاتریوت آلمان مستقر درخاک ترکیه و نزدیک با مرز سوریه سبب شد پاتریوت فرامین جعلی دریافت کند.

شش پرتابگر و دو واحد رادار از مجموع سامانه دفاع هوایی پاتریوت آلمان فرمان های غیرقابل توضیحی را دریافت و اجرا کردند.این درحالی است که جزئیاتی از نوع فرامین ارسالی مشکوک به واحد آتشبار پاتریوت آلمانی مستقر درخاک ترکیه داده نشده است.

راشاتودی افزود:هر چند وقوع چنین اتفاقی از سوی مقامات نظامی رد شده است اما به نوشته نشریه آلمانی دی ولت Die Welt این سیستم ها دارای دو نقطه ضعف هستند که برای نخستین بار توسط خود آمریکایی های طی سه دهه گذشته مورد استفاده قرار گرفت. اولین نقطه ضعف در سیستم حس گر پرتاب اینتر اوپریبلیتی SSI است که مسولیت دریافت و تبادل اطلاعات بین پرتاب کننده موشک و سیستم کنترل را دارد. نقطه ضعف دوم متوجه چیپ رایانه ای است که مسول هدایت این سلاح است.

سیستم موشکی پاتریوت آلمانی هک شد

رابرت جاناتان شفرین Robert Jonathan Schifreen مشاور امنیت رایانه ای در این باره به شبکه خبری راشاتودی گفت:دست کاری در سیستم های نظامی امری نیست که توسط یک عده از هکرهای آماتور صورت گیرد و این کار نیازمند مهارت است.

وی دریافت چنین فرامین غیر قابل توضیح توسط آتش بار پاتریوت آلمانی را که در گزارش نشریات این کشور به آن اشاره شده است، قطعا نگران کننده خواند. شفرین که خود از هکرهای رایانه ای سابق مستقر در انگلیس است به راشاتودی گفت سیستم های پاتریوت به شبکه های معمولی متصل نیستند و برای شلیک شدن نیازمند کدهای مخصوصی است که تنها چند فرد بخصوص از آن آگاهی دارند و برای پرتاب موشک های پاتریوت معمولا به دو تا سه نفر که از این کدها مطلع هستند،نیاز است.

سیستم موشکی پاتریوت آلمانی هک شد

وی با بیان این که در هرحال این سیستم ها نفوذ ناپذیر نیستند،افزود:رخنه به این سیستم ها نیازمند مهارت های خاصی است و در این مورد برخی دولت های خارجی یا آژانس های اطلاعاتی تلاش هایی برای هک کردن این سیستم ها داشته اند که حتی ممکن است نرم افزار به کار رفته در این موشک ها را برخی کشورهای خارجی کشف کرده باشند.

آلمان به همراه هلند و آمریکا، دراوایل سال ۲۰۱۳ میلادی هریک دو واحد آتش بار پاتریوت را درخاک ترکیه و در نزدیکی مرز سوریه برای آن چه حمایت از آنکارا به عنوان متحد پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در برابر تهدیدهای ادعایی خواند شد، مستقر کردند.

۴۰۰ نیروی نظامی آلمانی برای مراقبت و کنترل این سامانه دفاع هوایی درخاک ترکیه مستقر هستند و قرار است این نیروها تا ژانویه سال ۲۰۱۵ در این کشور باقی بمانند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۸
    0 0
    یعنی کار ایران بوده؟
  • احمد ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۸
    0 0
    امکانش ممکنه...
  • ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۸
    0 0
    دم بچه های ایرانی گرم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس