کد خبر 446699
تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۱:۲۵

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) از موافقت این کشور برای فروش موشک های پیشرفته پاتریوت (پک-۳) ساخت شرکت لاکهید مارتین به عربستان سعودی خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، این خبر در حالی اعلام می شود که جان کری وزیر امور خارجه، اشتون کارتر وزیر دفاع و سه عضو ارشد دیگر دولت باراک اوباما در نشست کمیته دفاعی مجلس سنا حاضر شده و درباره توافق هسته ای با ایران و اثرات آن بر توازن قدرت در منطقه توضیح داده اند.

ارزش قرارداد فروش موشک های پاتریوت به عربستان سعودی بیش از ۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار برآورد شده است. آژانس همکاری‌های امنیتی- دفاعی که از جمله سازمان های زیر مجموعه‌های پنتاگون محسوب می شود، فروش موشک‌های پاتریوت به عربستان را به نفع متحد کلیدی آمریکا در منطقه خاورمیانه دانسته است.

ایران و گروه ۱+۵ متشکل از آمریکا، روسیه، انگلیس، فرانسه، چین و آلمان در روز ۲۳ تیرماه به توافقی تاریخی و جامع درباره حل و فصل موضوع هسته ای ایران دست یافتند اما عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی از این توافق ابراز نگرانی کرده اند.

گفتنی است آمریکا در روزهای پس از توافق هسته ای بارها تاکید کرده است که به تعهد خود در تامین امنیت متحدان خود در منطقه خاورمیانه متعهد است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • سیدرضا ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۸
    0 0
    سعودیها سالها قبل "پاتریوت"ازامریکا تحویل گرفتند منتها این پاتریوتها مثل مال خودامریکاییها نیست. صدام حسین هم سال 68" موشک ضدموشک" یا همان پاتریوت را ازامریکاییها گرفت اما وقتی میخواست علیه موشکهای ما بکارببره عمل نکرد چون خودامریکاییها باید باشند تا عمل کنه. پاتریوتهای سعودیها نتوانسته موشکهای انصارا... را هدف قراربده چون خودامریکاییها باید این موشکها را هدایت کنند یا بعبارت بهتر این پاتریوتها آن پاتریوتهایی که امریکا نمایش میده نیست.این سیاست مستکبرین است تا حسابی کشورها را بچاپند و آخرکار دوباره هزینه هایی دریافت کنند و بعنوان مستشار درآن کشورها حضوریابند. یعنی همینطور هی پول و دلاربگیرند و تجهیزت غیرواقعی به کشورها بچپانند. می دانید چرا ازسیستم موشکی جمهوری اسلامی اینقدر می ترسند؟ چون سیستم بومی خودمان است و مستکبرین ودرراس انها امریکای جنایتکار نتوانسته ازتکنولوژی و عملکردانها سردربیاره. قضیه هسته ای ما هم همینطوربود، امریکا و صهیونیستها و غربیها یکدفعه دیدند غنی سازی کردیم، اول باورنمی کردند اما وقتی غنی سازی 20%را دیدند به دست وپاافتادند،برایشان عجیب بود ه این ایرانی که 36سال تحریم است چطورهسته ای شد و بدترازهمه چطور به غنی سازی 20% و آب سنگین دست پیداکرد. تصمیم گرفتند هرطورهست نگذارند بیشترپیشرفت کنیم زیرا تا یک حد و اندازه ای، دیگر نخواهندتوانست مانع بشوند. اما شد آنچه نباید می شد. یعنی اگر یکی دوسال دیگر دندان روی جگرمی گذاشتیم و صبرمی کردیم، آنوقت این شرایط کنونی در برجام و توافق وین و ژنو را تحمیلمان نمی کردند.حالا هم می توانیم پیشرفت کنیم بشرطی که خیلی وا ندهیم و ازآمدن گروههای اقتصادی سیاسی غربی خوشحال شویم. اینها می آیند تا ما پیشرفت نکنیم.
  • جوادي ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۸
    0 0
    تغاري بشكند ماستي بريزد. جهان گردد به كام كاسه ليسان . فعلا كه آمريكا با برگ ايران به نان داني منطقه بخوبي شبيخون زده است .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس