کد خبر 450208
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۰

نماینده سوریه در سازمان ملل متحد تاکید کرد دمشق به تمام تعهدات خود در قبال سلاح شیمیایی عمل کرده است.

به گزارش مشرق، به نقل از شبکه المیادین، "بشار الجعفری" نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد در پی تصویب قطعنامه ای از سوی شورای امنیت در خصوص سلاح های شیمیایی خاطر نشان کرد دولت سوریه همواره هرگونه استفاده از سلاح های شیمیایی یا کشتار جمعی را محکوم کرده است.

وی تصریح کرد ارتش سوریه هرگز از سلاح شیمیایی یا سلاح های کشتار جمعی استفاده نکرده است.

الجعفری به مساله شاهدان ساختگی در مسئله تحقیقات سابق درباره استفاده از سلاح شیمیایی و انجام این تحقیقات در ترکیه برای استفاده از این مسئله علیه دولت سوریه اشاره و تاکید کرد سوریه به تمام تعهدات خود در قبال سلاح شیمیایی عمل کرده است.

وی در اشاره به استفاده گروه های تروریستی مسلح از سلاح شیمیایی علیه مردم تاکید کرد دولت سوریه مسئول استفاده از سلاح شیمیایی نیست.

خاطر نشان می شود شورای امنیت سازمان ملل متحد امروز قطعنامه ای را تصویب کرد که این قطعنامه از دبیر کل و نیز سازمان دیدبان تسلیحات شیمیایی می‌خواهد درباره مسئولیت حملات اخیر شیمیایی در سوریه تحقیقات انجام دهد و مسببین آن را معرفی کنند.

سامانتا پاور نماینده آمریکا در سازمان ملل در نشست شورای امنیت پس از تصویب قطعنامه مربوط به تحقیق برای شناسایی عامل استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه گفت: "سلاح شیمیایی به صورت روشمند در سوریه استفاده شده است. این قطعنامه به مصونیتی که عاملان حملات شیمیایی در سوریه برخوردار بودند پایان می‌دهد."

ویتالی چورکین، نماینده روسیه در سازمان ملل، نیز در این نشست گفت: "هنوز نمی‌دانیم چه کسی از گاز کلر در سوریه استفاده کرده است. عاملان استفاده از گاز کلر در سوریه باید مجازات شوند."
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس