کد خبر 450195
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۲

شورای امنیت سازمان ملل قطعنامه‌ای که از دبیر کل و نیز سازمان دیدبان تسلیحات شیمیایی می‌خواهد درباره مسئولیت حملات اخیر شیمیایی در سوریه تحقیقات انجام دهد تصویب کرد.

به گزارش مشرق، شورای امنیت سازمان ملل قطعنامه‌ای که از دبیر کل و نیز رئیس سازمان منع اشاعه تسلیحات شیمیایی می‌خواهد درباره حملات اخیر شیمیایی در سوریه تحقیقات لازم را انجام داده و مسببین آن را معرفی کنند.

سامانتا پاور نماینده آمریکا در سازمان ملل در نشست شورای امنیت پس از تصویب قطعنامه مربوط به تحقیق برای شناسایی عامل استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه گفت: "سلاح شیمیایی به صورت روشمند در سوریه استفاده شده است. این قطعنامه به مصونیتی که عاملان حملات شیمیایی در سوریه برخوردار بودند پایان می‌دهد."

ویتالی چورکین، نماینده روسیه در سازمان ملل، نیز در این نشست گفت: "هنوز نمی‌دانیم چه کسی از گاز کلر در سوریه استفاده کرده است. عاملان استفاده از گاز کلر در سوریه باید مجازات شوند."

چورکین گفت: "اولویت اصلی در سوریه دستیابی به راه حل سیاسی و مبارزه با تروریسم است."

اما نماینده فرانسه در سازمان ملل در نشست شورای امنیت، دولت سوریه را به استفاده از گاز کلر متهم کرد. وی گفت: "ما می‌دانیم چه طرفی در سوریه بالگردهایی را که از آنها گاز کلر پرتاب می شد، در اختیار دارد."

وی افزود: "باید برای پایان خشونت ها در سوریه از طریق گفتگو تلاش کرد."
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس