کد خبر 485388
تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۱

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد با محکوم کردن سرسختگی و پافشاری برخی کشورهای غربی بر دفاع از رژیم صهیونیستی و سرپوش گذاشتن بر جنایات این رژیم تاکید کرد رفتار چنین کشورهایی، سازمان ملل را به موزه‌ای برای جمع آوری قطعنامه تبدیل کرده است.

به گزارش مشرق، بشار الجعفری در بیانیه‌ای که در برابر اعضای شورای امنیت درباره اوضاع خاورمیانه قرائت کرد، با شدیدترین عبارت‌ها، سرسختی و پافشاری برخی هیئت‌ها به ویژه هیئت‌های آمریکا و انگلیس در دفاع از رژیم اسرائیل و سرپوش گذاشتن بر جنایات این رژیم به ویژه از طریق تلاش‌های مایوسانه آنها برای گشودن جبهه‌های دونکیشوتی صورتی در مقابل شورای امنیت را محکوم کرد و گفت هر گاه که اسرائیل، تجاوز خود به ملت فلسطین را تشدید می‌کند، می‌بینیم که این هیئت‌ها به طور مشخص بیانیه‌های گمراه کننده و تنش‌آمیز را درباره سوریه با هدف منحرف کردن نگاه‌ها از جنایات اسرائیل و کاهش فشارهای بین‌المللی بر این رژیم را صادر می‌کنند.

الجعفری افزود به این دلیل،من هرگز به این ادعاهای توخالی که این هیئت‌ها علیه سوریه مطرح کردند، پاسخ نمی‌دهم با توجه به این‌که ما حرف‌های زیادی داریم که برای محکوم کردن و رد این ادعاهای مطرح شده بیان کنیم، کشورهایی که به حمایت و پناه دادن و تسلیح تروریست‌هایی که آنها را میانه‌رو از نظر خود می‌خوانند و به افراط گرایی و ویرانگری در سوریه می‌پردازند و برای شکست هر گونه راه حل مسالمت آمیز برای حل این بحران از طریق دخالت در امور داخلی سوریه و استفاده از انواع و اقسام تروریسم جهانی به عنوان سلاح فشار سیاسی بر دولت سوریه برای وادار کردن آن به تغییر مواضع و گزینه‌های سیاسی مستقل آن تلاش می‌کنند.

وی گفت سازمان ملل متحد هفتادمین سالگرد شکل‌گیری خود را جشن می‌گیرد، اما سئوال این است آیا ما حق داریم جشن بگیریم، اصلا چه چیزی را باید جشن بگیریم؟ شاید حق نداشته باشیم که جشن بگیریم، وقتی می‌بینیم آرزوهای موسسان سازمان ملل متحد مبنی بر صلح و امنیت و توسعه در جهان به سبب سیاست‌های برخی از کشورهای بانفوذی که اصول و قوانین بین المللی را زیر پا می‌گذارند، بر باد رفته است.

الجعفری پرسید: چگونه می‌توانیم جشن بگیریم در حالی که شاهد نقض کلی احکام منشور سازمان ملل متحد مبنی بر جلوگیری از اقدامات تجاوزکارانه و دیگر اقداماتی هستیم که به صلح و امنیت و روابط مبتنی بر احترام به اصل برابری در حقوق میان ملت‌ها و خودداری از تهدید به استفاده از زور یا به کارگیری آن علیه استقلال سیاسی هر کشور و تمامیت ارضی آن خدشه وارد می‌کند.

وی افزود شاید حق نداشته باشیم جشن بگیریم وقتی می‌بینیم که برخی کشورها پس از گذشت هفتاد سال از تاسیس سازمان ملل با این نهاد و با رنج ملت فلسطین طوری عمل می‌کنند که گویی موزه ‌ای برای جمع آوری تمام قطعنامه‌ها به ویژه در ارتباط با مسئله فلسطین و جولان اشغالی سوریه تبدیل شده است.آیا ما می‌توانیم به دیدگاه ملت‌هایمان به ویژه ملت فلسطین اهتمام نشان دهیم، ملتی که مسئله کاملا عادلانه‌ای دارد و امروز بهای شکست قدرت قانون را در برابر قانون زور پرداخت می‌کند، آیا ما می‌توانیم در حالی جشن بگیریم که شاهد استفاده برخی کشورها از سازمان ملل به عنوان ابزاری برای توجیه تجاوز نظامی خود به کشورهای دیگر و براندازی دولت‌های قانونی و کشتن رهبران و تبدیل آن به کشورهای شکست خورده هستیم؟.

نماینده سوریه در سازمان ملل متحد تاکید کرد سازمان ملل متحد به پشتیبان تروریسم جهانی تبدیل شده است که به صادرات آن به کشورهای دیگر بر اساس طرح‌های حامیان و دوستداران تروریسم میانه‌رویی ادعایی که از نظر ژنتیکی تعدیل شده است.

الجعفری افزود شاید ما حق نداشته باشیم تشکیل سازمان ملل را جشن بگیریم، وقتی می‌بینیم چگونه برخی کشورها، سازمان ملل را در برعهده گرفتن وظایف خود برای پایان دادن به اشغالگری اسرائیل در اراضی عربی در فلسطینف سوریه و لبنان ناکام گذاشتند با وجودی که نیم قرن از این اشغالگری می‌گذرد، آیا ادامه تبدیل فلسطین به زندان دسته جمعی باز را جشن بگیریم یا سیاست‌های نژادپرستانه‌ اسرائیل علیه فلسطینیان به عنوان صاحبان قانونی قدس و دیگر اراضی اشغالی جشن بگیریم؟ آیا افزایش وحشی‌گری و خشونت شهرک‌نشینان بیگانه تحت حمایت دولت اسرائیل را جشن بگیریم یا گسترش شهرک‌های سرطانی را که امکان تشکیل کشور فلسطین را از بین می‌برد؟

وی با اشاره به حمایت‌های گسترده برخی کشورهای عضو شورای امنیت از رژیم صهیونیستی و سیاست‌های تحریک آمیز این رژیم که تمام قوانین بین المللی را زیر پا گذاشته است، افزود این کشورها همچنان بر عدم تعامل با تحولات کنونی فلسطین در چارچوب واقعی آن اصرار دارند به طوری که تلاش می‌کنند وضع موجود را "صرفا خشونت متقابلی که باید آرام شود" نشان دهند.

الجعفری گفت سازمان ملل در این مناسبت به ساکنان سوری که تحت اشغالگری اسرائیل در جولان از حدود نیم قرن پیش تا کنون به سر می‌برند، چه چیزی می‌تواند، پس از آنکه از اتخاذ هر گونه اقدام واقعی برای وادار کردن اسرائیل به اجرای قطعنامه‌های مرتبط از جمله قطعنامه 497 مصوب سال 1981 میلادی ناتوان بوده است.

الجعفری تصریح کرد شهروندان سوری تحت اشغالگری اسرائیل در جولان اشغالی حق دارند که از صداقت و تاثیرگذاری سازمان ملل در قبال حل مسئله عادلانه‌شان سئوال کنند که شاهد هیچ تلاش بین المللی برای توقف شهرک‌سازی اسرائیل در سرزمین خود و پایان یافتن سیاست‌های سرکوب و تبعیض نژادی اسرائیلی در حق خود نیستند، بلکه بر عکس شاهد حمایت اسرائیل از گروه‌های تروریستی از جمله داعش و جبهه النصره هستند بدون اینکه سازمان ملل متحد اقدامی در این زمینه انجام دهد.

به گزارش تسنیم، نماینده سوریه در سازمان ملل تاکید کرد جشن هفتادمین سالگرد تاسیس سازمان ملل متحد باید زمانی برگزار شود که همراه با دستاوردها و موفقیت‌های زیاد باشد، نه اینکه فقط جشن کلمات و بیانیه‌ها و سخنرانی‌ها باشد.

وی افزود ما می‌خواهیم تحقق آرزوها وخواسته‌های موسسان را در ایجاد جهانی که امنیت و صلح، رفاه و توسعه در آن حاکم باشد و مبتنی بر احترام به حاکمیت کشورها و دخالت نکردن در امور داخلی آنها و بدون اشغالگری و استعمارگری و بازی کردن با سرنوشت ملت‌ها و تغییر نظام‌های حکومتی از طریق دخالت نظامی بیگانه باشد، جهانی که تشکیل کشور فلسطین به پایتختی قدس را جشن بگیریم، این‌ها چیزهایی است که سوریه می‌خواهد و باید اینگونه باشد که باید به صورت دسته‌جمعی برای تحقق آن تلاش کنیم تا عملا شایسته برگزاری جشن تاسیس سازمان ملل متحد باشیم، جشنی که مورد رضایت وجدان‌ها و وجدان‌ها ملت‌هایمان باشد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۱
    0 0
    انسان سليم النفسي است خدا براي ملت سوريه حفظ اش كند يك تنه مقابل همه دول كفر الود درسازمان ملل ايستاده است. ياد سفير ايران در سازمان ملل درسالهاي جنگ مي افتيم با ديدن ايشون.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس