کد خبر 449288
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۱

وزیر خارجه انگلیس می گوید که انگلیس نگرانی شرکایش در خلیج فارس از ایران را درک می‌کند و در کنار آنها قرار دارد.

هاموند:کنار شرکایمان در منطقه هستیمبه گزارش مشرق، فیلیپ هاموند، وزیر خارجه انگلیس در گفتگو با العربیه درباره توافق هسته ای با ایران و دغدغه کشورهای عربی حوزه خلیج فارس در مورد عملکرد ایران گفت: پیش از همه چیز توافق هسته ای که با ایران منعقد شد یک توافق خوب است و من مطمئنم که سلاح هسته ای دور از دست ایران قرار دارد و این مساله همیشه هدف اصلی توافق هسته ای با ایران محسوب می شده است.

وی افزود: با این حال ما نگرانی شرکا و همپیمانان مان در حوزه خلیج(فارس) نسبت به عملکرد ایران را درک می کنیم. از این رو تاکید می کنم که در کنار شرکا و همپیمانان مان قرار داریم و از امنیت و ثبات منطقه ای آن ها در برابر هر گونه تهدیدی حمایت می کنیم.

وزیر خارجه انگلیس در خصوص یمن گفت که کشورش مداخله نظامی در یمن و تلاش برای جلوگیری از وقوع یمن در یک بحران انسانی را درک می کند.

فلیپ هاموند افزود: ما از ائتلافی که رهبری آن را عربستان سعودی بر عهده دارد حمایت می کنیم و از طریق توافق های بلند مدتی که میان عربستان و انگلیس منعقد شده به حمایت از نیروی هوایی عربستان ادامه می دهیم با این حال باید راه حلی سیاسی و دائمی برای بحران یمن ارائه شود تا از امنیت شبه جزیره عربی نیز حمایت به عمل آید. باید همه تشکل های سیاسی یمنی و از جمله حوثی ها در مذاکرات ملی مشارکت داشته باشند. این امر محقق نخواهد شد مگر زمانی که تاثیر خارجی و حمایت از گروه های مسلح متوقف شود. ما علت مداخله ائتلاف در بحران یمن را درک می کنیم اما باید همه طرف ها بر سر میز مذاکره حاضر شوند و در راستای این مساله باید همگی تلاش کنیم جلوی وقوع فاجعه انسانی در یمن شویم. زیرا سقوط یمن باعث می شود برای یک نسل یا بیشتر در شبه جزیره عربی بی ثباتی ایجاد شود و این به مصلحت هیچ کس نیست.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
    0 0
    روبه پیر تو بهتر نگران نباشی عامل فتنه و جدایی در منطقه تویی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس