بر اساس اطلاعات موجود، 6 پادشاه جهان فارغ التحصیل دانشگاه ساند هرست هستند. این گونه است که انگلیس در شخصیت پادشاهان نفوذ می کند. فارغ التحصیلان این دانشگاه از روابط خود با تاجران و دلالان بزرگ سلاح در جهان که اغلب دوستان آنها در دوره تحصیل در این دانشکده به شمار می آیند، برای کودتا و یا انقلاب در کشورشان جهت به دست گرفتن قدرت استفاده می کنند.

دانشکده نظامی ساند هرست: مرکز کودتاها و پایگاه نفوذ انگلیس در کشورهای عربی حوزه خلیج فارسگروه بین‌الملل مشرق - بدون تردید درباره این دانشکده نظامی اطلاعات چندانی در اختیار ندارید، دانشکده ای که بسیاری از رهبران جهان و اغلب رهبران کشورهای عربی حوزه خلیج فارس از آن  فارغ التحصیل شده اند.

12 شاهزاده از خاندان حاکم سعودی در عربستان سعودی که دارای مناصب عالی و بالا در دستگاه حکومتی این کشور بوده و هستند، از این دانشکده فارغ التحصیل شده اند.

این درحالی است که امیر کنونی قطر، سلطان قابوس، پادشاه عمان همچنین پادشاه اردن و امیر بحرین همگی از این دانشکده فارغ التحصیل شده اند. افزون بر آن این دانشکده 72 افسر را برای دوره جدید پذیرش کرده است که 40 درصد آنها عرب هستند.

نام این دانشکده چیست و چه رازی بین سران عرب حوزه خلیج فارس با آن وجود دارد؟
به عنوان پیش زمینه و مقدمه باید گفت که سرهنگ «معمر قذافی» در این دانشگاه تحصیل می کرد و به گفته کارشناسان از آموخته هایش در این دانشکده جهت کودتا علیه پادشاه وقت لیبی استفاده کرد.

همچنین «شوكوما كادونا» از جمله فارغ التحصیلان این دانشکده بود که از آموخته های خود استفاده کرد تا اولین کودتای نظامی نیجریه را در تاریخ 1966 رقم بزند.

دانشکده نظامی ساند هرست: مرکز کودتاها و پایگاه نفوذ انگلیس در کشورهای عربی حوزه خلیج فارس

رهبران عرب حوزه خلیج فارس، دانش آموختگانی در انگلیس
اولین نکته ای که دانش آموختگان این دانشگاه باید آن را به خوبی فرا گیرند، این است که خلیج فارس واقعا تحت استعمار انگلیس قرار داشت. چهار نفر از حاکمان کنونی کشورهای عرب حوزه خلیج فارس از این دانشگاه فارع التحصیل شده اند: سُّلطان قابوس بن سعيد، پادشاه عمان و عبد الله بن الحسين، پادشاه اردن و شیخ حمد بن عيسى، امیر بحرین و شیخ تميم بن حمد، امیر قطر از قارغ التحصیلان این دانشگاه هستند. افزون بر اینکه امیر سایق قطر نیز فارغ التحصیل این دانسکده بود.

دانشکده نظامی ساند هرست: مرکز کودتاها و پایگاه نفوذ انگلیس در کشورهای عربی حوزه خلیج فارس

دانشکده نظامی ساند هرست: مرکز کودتاها و پایگاه نفوذ انگلیس در کشورهای عربی حوزه خلیج فارس
غیر از آن تعداد زیادی از شاهزادگان کشورهای عربی حوزه خلیج فارس فارغ التحصیل این دانشگاه بوده اند که مهمترین آنها عبارتند از:
- از کشور امارات متحده عربی: شيخ محمد بن راشد آل مكتوم، حاكم دبي و رئيس شورای وزیران و جانشین رئیس دولت امارات و شيخ حمدان ولي عهد دُبي و فرزند شیخ محمد بن راشد آل مکتوم. همچنین شيخ محمد بن زايد آل نهيان، ولي عهد أبو ظبي و فرمانده کل نیروهای مسلح امارات.

- از کشور عربستان سعودی: شاهزاده متعب بن عبد الله بن عبد العزيز، پسر شاه سابق سعودی که در زمان وی وزير گارد ملی این کشور بود و در آن زمان یکی از مهمترین شخصیت‌ های عربستان و منطقه به شمار می آمد. همچنین شاهزاده خالد بن بندر بن عبد العزيز آل سعود، رئيس سرویس اطلاعات عربستان و شاهزاده محمد بن نواف بن عبد العزيز آل سعود، سفیر عربستان در لندن و جمهوری ایرلند از دیگر افرادی هستند که فارغ التحصیل این دانشگاه به شمار می آیند.

- از کشور قطر:  از کشور قطر باید به امیر کنونی این کشور یعنی شیخ تميم و همچنین پدرش، امیر سابق این کشور یعنی شيخ حمد بن خليفة اشاره کرد.

دانشکده نظامی ساند هرست: مرکز کودتاها و پایگاه نفوذ انگلیس در کشورهای عربی حوزه خلیج فارس
سلطان قابوس (1983 میلادی)

غیر از آن باید از ملك عبد الله بن حسين، پادشاه کنونی بحرین و شيخ مبارك عبدالله الجابر الصباح أول، رئيس ستاد مشترک ارتش و نیروهای مسلح کویت و شيخ حمد بن عيسى، امیر بحرین و دو پسرش شيخ ناصر و شیخ حمد نام برد که از جمله شخصیت های برجسته جهان عرب شمرده می شوند که فارغ التحصیل ساند هرست هستند.

تحصیل در دانشگاه ساند هرست فشرده و طول دوره تحصیل 44 هفته با هزینه مالی بالغ بر 220 هزار دلار است. مهمترین وظیفه این دانشگاه آموزش افسران انگلیسی است، اما تعدادی دانشجو از نقاط و کشورهای مختلف جهان نیز می پذیرد.

براساس اطلاعات موجود درحال حاضر 6 رهبر و پادشاه جهان فارغ التحصیل این دانشگاه است. این گونه است که انگلیس در شخصیت رهبران و پادشاهان کشورهای دیگر نفوذ می کند، قدرتی که تاکنون کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

دانشکده نظامی ساند هرست: مرکز کودتاها و پایگاه نفوذ انگلیس در کشورهای عربی حوزه خلیج فارس
ماجد بن محمد آل مكتوم (2006 میلادی)

براساس یکی از گزارش های شبکه خبری بی بی سی در مراسم تشییع جنازه «ملک حسین»، پادشاه سابق اردن در سال 1999 میلادی ژنرال «آرتور دینارو»، رئیس سابق ساند هرست و وزیر دفاع انگلیس و«تونی بلر»، نخست وزیر این کشور حضور داشتند.

آنچه بلر را متعجب کرد، دینارو بود که با تمام شخصیت ها و شیوخ و بزرگان جهان عرب به طور خاص و سراسر جهان به طور عام از جمله پادشاه برونئی درحال احوال پرسی و خوش و بش بود.
وقتی دلیل این آشنایی و نحوه آن را سوال کرد، پاسخ داده شد که تمام این افراد فارغ التحصیل ساند هرست بوده اند و آشنایی دینارو با آنها به آن زمان باز می گردد.

کودتاهای فارغ التحصیلان و دانشجویان ساند هرست در کشورهایشان
«در نوامبر سال 2012 در جشن بزرگذاشت 200 سالگی تاسیس دانشگاه ساند هرست شمار زیادی از شیوخ و پادشاهان و امرای خاورمیانه در میهمانی شامی که به این منظور تدارک دیده شده بود، حضور داشتند و از جمله این افراد باید به شيخ حمدان بن راشد آل مكتوم، ولي عهد دبي و تعداد زیادی از رهبران و مقامات و مسئولان ارشد کشورهای مختلف جهان اشاره کرد و این صحنه‌ ای بسیار دل انگیز و به یاد ماندنی بود ..»

مطلب فوق بخشی از اظهارات سرتیپ تی بی ایوانز، رئیس دانشگاه ساند هرست در مصاحبه با نشریه اماراتی «درع الوطن» (سپر وطن) است.

به گفته بسیاری از تحلیلگران، فارغ التحصیلان دانشگاه ساند هرست از روابط خود با تاجران و دلالان بزرگ سلاح در جهان یا منطقه که اغلب دوستان آنها در دوره تحصیل در این دانشکده به شمار می آیند، برای کودتا و یا انقلاب در کشورشان جهت به دست گرفتن قدرت استفاده می کنند.


دانشکده نظامی ساند هرست: مرکز کودتاها و پایگاه نفوذ انگلیس در کشورهای عربی حوزه خلیج فارس

در سال 1966 «شوکوما کادونا»، افسر نیجریه ای پس از پایان تحصیلات خود در دانشگاه ساند هرست به کشور خود باز می گردد و در آنجا اقدام به کودتای نظامی خونینی می کند که در جریان آن نخست وزیر، رئیس شورای وزیران و دو نفر از وزرای ایالتی نیجریه کشته می شوند.

رهاورد این کودتای خونین نظامی جدایی بخش شرقی نیجریه و تاسیس جمهوری بیافرا در نیجریه بود که نزاع و جنگ های خونین بر سر آن از سال 1967 تا 1970 ادامه داشت تا این طغیان و شورش سرکوب شد.

این تنها کودتای رخ داده فارغ التحصیلان ساند هرست نبود، بلکه در این خصوص می توان به سرهنگ «معمر قذافی»، دیکتاتور سابق لیبی اشاره کرد که در سال 1969 علیه دولت سنوسی ها در لیبی کودتا کرد.اگرچه ساند هرست تحصیل قذافی در این دانشگاه را انکار می کند، اما اسناد و مدارکی وجود دارد که نشان می دهد، وی در این دانشگاه تحصیل می کرده است.

همچنین باید از کشور قطر نام ببریم که امیر سابق آن یعنی شیخ حمد علیه پدرش کودتا کرد و با کنار زدن وی، خود قدرت را در این کشور در دست گرفت.

رهبران و شیوخ و امرای خلیج فارس به تحصیل خود در این دانشگاه افتخار می کنند، به عنوان مثال شیخ محمد بن زايد، فارغ التحصیل ساند هرست و ولی عهد ابو ظبی دفتری برای این دانشگاه در ابو ظبی دایر کرد تا به آموزش افسران کشورهای عربی همجوار بپردازد.

بسیاری از امرا و شیوخ عرب حوزه خلیج فارس اموال کلانی را صرف کردند تا نام آنها در فهرست موسسان این دانشگاه باشد، به عنوان مثال امیر امارات در سال 2013 میلادی 15 میلیون پوند را به این دانشگاه جهت تاسیس مجتمع اقامتی برای دانشجویان ساند هرست به نام «مجتمع زاید» تاسیس کند.

دانشکده نظامی ساند هرست: مرکز کودتاها و پایگاه نفوذ انگلیس در کشورهای عربی حوزه خلیج فارس

همچنین بخش ورزش این دانشگاه و ساختمان مختص به این امر که «مونس هال» نامیده می شود و منتسب به یکی از نبردهای معروف جنگ جهانی اول است که طی آن 1600 سرباز انگیسی در آگوست 1914 کشته شدند، شاهد کمک 3 میلیون پوندی امیر سابق قطر بود تا سالنی به نام وی در این بخش دانشگاه احداث شود که پس از احداث «كنج حمد هال» نامیده شد.گفتنی است که حدود 20 نفر از افراد خاندان آل ثانی در قطر در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

درآمدهای سرشاری که نصیب انگلیس می شود
دانشگاه ساند هرست به انگلیس قدرت نفوذ بسیاری در کشورهای عربی حوزه خلیج فارس بخشیده است، چراکه اغلب امرا و شیوخ این کشورها از جمله امارات متحده عربی و قطر فارغ التحصیل این دانشگاه هستند و انگلیس از این موضوع به خوبی برای نفوذ در این کشورها استفاده می کند.

پرداخت هزینه های تحصیل در این دانشگاه و کمک های مالی دیگر به آن موجب شد تا «دیلی میل» مقاله ای تحت عنوان «قطر .. کشور کوچکی در خلیج فارس که انگلیس را خرید» منتشر کند.

گزارش های متعدد و اظهارات بی شماری از افسران دانشگاه ساند هرست - مانند سرهنگ سینوک، کاردار سابق انگلیس در عربستان سعودی در گفت‌وگو با شبکه خبری بی بی سی - وجود دارد که تاکید می کند، دولت انگلیس بر فارغ التحصیلان این دانشگاه جهت فروش تسلیحات نظامی و امضای قراردادهای فروش و صادرات تسلیحاتی تکیه می کند.

دانشکده نظامی ساند هرست: مرکز کودتاها و پایگاه نفوذ انگلیس در کشورهای عربی حوزه خلیج فارس

کشور امارات متحده هزینه مالی عملیات تجدید و توسعه ساختارهای زیربنایی انگلیس و میدان های نفتی این کشور را تامین می کند و قطر گامی بسیار فراتر از آنچه امارات در این خصوص برداشته، بر می دارد، به عنوان مثال قطری‌ها مالک برج «چارد»، بلندترین بنا از سنگ و شیشه در اروپا و همچنین دهکده المپیک و هارد وودز، معروف ترین مرکز تجاری انگلیس، در این کشور هستند که در سال 2010 میلادی بنابر اعلام رسانه ها، آن را به ارزش 1.5 میلیارد پوند معادل 2.2 میلیارد دلار از دولت انگلیس خرید.

سرمایه گذاری های قطر در انگلیس به اینجا محدود نمی شود، بلکه خاندان ثانی بخش گسترده ای از منطقه کناری وارف را تملک می کند، همچنین با خرید سهام بانک «پارکلز» آن را از ورشکستگی نجات داد.افزون بر آن قطر مالک 20 درصد بورس لندن است. با این حال این تمام مایملک قطر در انگلیس نیست. به این ترتیب مشاهده می شود، استعمار و استثمار کما فی السابق در جهان و در انگلیس وجود دارد و تنها شکل سابق و قدیمی خود را تغییر داده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
    0 0
    ساند هرسسسسسسسسسسسست!!!!!!!!!!
  • مرتضی ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
    0 0
    قبیله اشغال ها
  • جواد ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
    0 0
    در واقع محل تربیت مزدور برای خانواده سلطنتی انگلیس است نه دانشگاه .
  • ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
    0 0
    انگلیسی ها و آمریکایی ها از اعراب نفت میخرن و به جاش دلار و پوند میدن ، از اونجایی که دلارها در کشور های خودشون قابل خرج کردن نیست مجبورن دوباره بیان تو انگلیس و آمریکا سرمایه گزاری کنن و خرج توسعه آمریکا و انگلیس یا خرید و واردات محصول از غرب بکنن نهایتا اگه نخوان خرج کنن باید بذارن تو بانکای غربی که بانکا هم واسه توسعه کشورای غربی هزینه میکنن. خلاصه اش اینه منابعشون رو به غرب میدن و محصولات غرب رو میخرن. این دقیقا همون تعریف استعماره البته از نوع استعمار دلار.
  • ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
    0 0
    این کشورهای عرب حوزه خلیج فارس مایه ی ننگه جهانه اسلام و مایه ی ننگ عرب و مایه ی ننگ منطقه هستند
  • ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
    0 0
    عجب فرمایشی! شما با دلار و پوند نمیتونی بری بقیه دنیا از ژاپن و چین خرید کنی؟ نمیشه اونجا سرمایه گذاری کنی؟
  • میلاد ۲۱:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
    0 0
    من نمیدونم اینا که اینقدر ارم و مارک دوره نظامی می بندند اندازه ی یه افسر ارتش یا سپاه ما قدرت فرماندهی دارند؟
  • ۲۱:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
    0 0
    مثل ندیده ها همشون هجوم آوردن به یه دانشگاه
  • مرداک ۲۱:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
    0 0
    ژاپن و چین هم دلارهایی که تو کشورشون سرمایه گذاری شده رو میبرن یه جا دیگه سرمایه گذاری میکنن، اینجور میشه پول در گردش، اصل اینه که آخرین مقصد دلار کشور شما نباشه. اگر پول میخواهید در کشورتون نگه دارید، به طلا تبدیل کنید یا هر چیزی که همیشه ارزش داشته باشه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس