'ایهود باراک' نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی گفت: دنیا با این توافقنامه ،ایران را به عنوان یک ابرقدرت هسته ای مشروع و به حق به رسمیت شناخت.

به گزارش مشرق و به نوشته روزنامه صهیونیستی جروزالم پست، باراک که از مخالفان توافقنامه هسته ای ایران است، سه شنبه شب در مصاحبه با کانال 2 اسرائیل گفت: این توافقنامه به آنها(ایران) فرصت داده که تحریم ها را از گردن خود بر دارند. درست است اگر بگوییم این توافقنامه این امکان را به ایران می دهد که برای تبدیل به یک قدرت هسته ای به کره شمالی تاسی کند.

وی ضمن تاکید بر اعاده روابط مثبت با کاخ سفید، افزود، کار درست آن بود که سیاستمداران اسرائیلی برای تشریح علت مشکل زایی این توافق برای اسرائیل به آمریکا می رفتند.

باراک با بیان این نکته که توافق هسته ای می تواند فرصتی برای ایجاد نظم امنیتی جدید منطقه ای باشد، گفت: ما باید به همراه آمریکا مشخص کنیم که یک مدرک مستدل چیست و تخلف ایران شامل چه مواردی است. برای درک این مساله که این توافقنامه شرایط امنیتی را تغییر می دهد، نیازی نیست که کارشناس مسایل امنیتی باشید. شما برای ارزیابی مجدد این شرایط و حفظ و طرح گزینه نظامی به آمریکا نیاز دارید.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۰۲:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۴
    0 0
    اینکه اسرائیل از این اتفاق اظهار ناراحتی میکنه مشکوکه مگه میشه بدون رضایت اسرائیل امریکا کاری بکنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس