کد خبر 440706
تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۲

مدیر مجموعه فرهنگی سرچشمه در پست اخیر اینستاگرامش به سوالی درمورد فیلم سینمایی رستاخیز پاسخ داد.

گروه فضای مجازی مشرق- حجت الاسلام زائری در واکنش به سوالی درمورد فیلم سینمایی رستاخیز که اخیرا جنجال زیادی را در فضای رسانه ای به پا کرده است، در صفحه اینستاگرامش نوشت:

قال اميرالمؤمنين عليه السلام : ليس بين الحق و الباطل إلا أربعة أصابع ، الحق أن تقول رأيت و الباطل أن تقول سمعت ! حضرت اميرالمؤمنين علي عليه سلام الله فرمودند:

مرز بين حق و باطل چهار انگشت است (فاصله ميان گوش و چشم) ؛ حق اين است كه بتواني بگويي به چشم خود ديده ام و باطل آن است كه از اين و آن بشنوي !

راستش من فيلم رستاخيز را نديده ام و براي همين هم اثباتا يا نفيا نمي توانم چيزي بگويم و بنويسم ولي خداوكيلي نمي دانم چند درصد از كساني كه با حرارت و شدت در باره آن موضع مي گيرند فيلم را ديده اند ؟!؟


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
    0 0
    با همه گلایه هایی که از ایشون دارم واقعا کلام منطقی و متین و خداپسندانه ای گفته
  • سید حامد ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
    0 0
    این موجی که درباره فیلم رستاخیز به راه افتاده یا هدایت شده است یا نه که در نهایت یک نتیجه دارد و آن هم به نفع فیلم خواهد بود. اگر هدایت شده است بهترین شیوه برای تبلیغ فیلم و ایجاد عطش در مردم برای دیدن این فیلم است. خیلی موافق این حرکتها نیستم. زیاد از حد هم در موردش حرف بزنیم همه مترصد این خواهند شد که ببینند چه فیلمی است که صدای همه را در آورده است. و از آنجایی که الانسان حریصٌ عَلی ما مُنِع انسان به هر چه منع شود حریص میشود صحبت به این شیوه های معمول در مورد این فیلم فقط و تنها فقط به نفع آن تمام میشود...
  • ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
    0 0
    ایشون که انتظار ندارن که فیلم اکران بشه همه آثاری که هشدار داده بودن رو جامعه بزاره بعد بیان اصلاحش کنن، ما هم فیلم رو ندیدیم ولی 1% احتمال میدیم هشدار کسانی که فیلم رو دیدن درست باشه، پس بهتره قبل از اکران و ایجاد بحث و جدل کسانی که معتمد مراجع هستن و در دین و تاریخ تخصص دارن فیلم رو بازبینی کنن و اگه نظر دادن که اکران به صلاح نیست کسی اعتراض نکنه
  • ۲۳:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
    0 0
    با این که ایشون خیلی نظرات عجیب و غزیب می دهد اما این کلامش منظقی بود!
  • ۰۰:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
    0 0
    چرا گلایه؟ همیشه خوب گفتن خصوصا در بجث حجاب و عفاف
  • جعفری ۰۰:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
    0 0
    بهتر بود اول آقای زائری عزیز فیلم را می دیدند و به عنوان کارشناس نظر می دادندو افرادی که شاید دیده اند و نظر دادند را متهم نمی کرد.
  • ۰۱:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
    0 0
    دمت گرم حاجی! حرف حق یعنی این!
  • ناشناس ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
    0 0
    کاش همیشه همینطوربودی وندیده تهمت های ناروابه احمدی نژادنمی زدی
  • ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
    0 0
    چه سلب مسئولیتی!!!ایشان باید تا حالا به عنوان یک کارشناس دینی فیلم را میدید!!!فکر کرده نظر خیلی شاهکاری داده که با این حرفش مراجع را زیر سوال برده؟!!!!
  • رضا ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
    0 0
    همچین خوب و منطقی هم نیست. یکم فکر کنید... آیا حتما باید اتفاقی بیوفتد و ببینی تا باور کنی؟؟؟ آیا حتما مثلا باید امام را با دست بسته ببرند تا به حقانیت امیرالمومنین پی ببری؟ آیا مثلا عید غدیر را دیده ای که شیعه شدی؟ اصن این صحبت های مبهم ایشون گاهی آدم و دیوونه می کنه. وقتی حجت الاسلام ثمری 14 نقد اساسی به فیلم وارد می کنند آیا ایشون کم کسی هستند؟ مراجع یعنی بدون اطلاع استفتا اعلام میکنند؟ به قول یه عزیزی نبایدها اعلام شده؛ توی این فیلم پر از نباید ها است. حالا بذارید اکران شود؛ حرمت شکسته شود, تحریف انجام شود بعدش انتخاب میکنیم حق کجاست؟؟؟!!! خدا عاقبت هممونو بخیر کنه... (تحریف امام خمینی کم بود تحریف امام حسین چه خواسته چه ناخواتسه صورت میگیره)
  • علی ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
    0 0
    به نام خدا برای این فیلم چند سال پیش چندین میلیارد خرج کرده اند و بعد در جشنواره ده تا جایزه داده اند و همه دنیا هم این فیلم را دیده اند ، حالا عده ای راه افتاده می گویند اشکال دارد . آخر این چه وضعی است ؟ این فیلم را که در آمریکا و اسرائیل نساخته اند . در ایران ساخته شده با نظارت سازمان تبلیغات اسلامی . اگر این فیلم اشکالات عقیدتی دارد این آقایان در آن زمان خواب بوده اند ؟
  • ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
    0 0
    خوب داره همینو میگه
  • حسین 1400 ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
    0 0
    اصلا هم حرف درستی نیست! این حرف کاملا منافقانه است. مثال فیلم رستاخیز مانند کتاب موهن آیات شیطانی و یا ترانه های شاهین نجفی ملعون است که نیازی به خواندن و دیدن و شنیدن آنها نیست! جناب آقای زائری شما که اهل مطالعه هستید مگر از مفاهیمی چون فیلمنامه و سناریو خبر ندارید؟ در فیلمنامه این فیلم آمده است که حضرت علی اصغر (ع) توسط لشکری از تیراندازان به شهادت میرسند و نه به دست حرمله ملعون! این تصویر دیدن دارد؟ به تصویر کشیدن چهره اشبه الناس خلقا و خلقا به نبی اکرم یعنی حضرت علی اکبر یعنی تصویر کردن نبی اکرم (ص) همین! و بسیاری موارد دیگر که کاش آقای زائری لااقل از آن اطلاعی حاصل میکردند و بعد به منتقدین فیلم می تاختند! ما شیعه ایم و حیاتمان با رگ حیات عاشورا گره خورده است رگ حیات عاشورا در تیر سه شعبه حرمله است! در ادب عباس است! در رشادت و غیرت علی اکبر است! نه در زور بازوی عباسی که رستاخیز تصویر میکند! این فیلم هالیوودی است! کافی است بجای اسامی عربی از اسامی اروپایی استفاده کنید تا پرفروش ترین فیلم قرن در تمام جهان شود اما مطمئن باشید این فیلم مرهم داغ دل شیعه نخواهد بود.
  • ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
    0 0
    نیاز به دیدن نیست وقتی خود کارگردانش تویه رادیو داره توضیح میده و به اشتباهاتش اذهان میکنه ندیده هم میشه فهمید ماجرا چیه
  • ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
    0 0
    مشرق چند روزه+_کار نمیکنه درستش کنید دیگه!!!
  • رضا ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۴
    0 0
    اما من که منتقد جدّی این فیلم هستم, همون دوسال پیش فیلم رو دیدم!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس