گراهام از جمله مهمترین مهره‌های جنگ‌طلب آمریکاست. او هرگز ازدواج نکرده است و به همین دلیل بسیاری در آمریکا احتمال همجنس‌باز بودن وی را مطرح می‌کنند. او اخیرا در جریان مذاکرات هسته‌ای ایران و شش کشور مدعی شده بود كه توافق هسته‌ای با ایران به وقوع حمله‌ای دیگر به آمریکا مشابه 11 سپتامبر منجر خواهد شد.

گروه گزارش ويژه مشرق- با توجه به نزدیک شدن زمان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و سر بر آوردن یکی پس از دیگری کاندیداهای ریاست‌جمهوری در این کشور، بر آن شدیم تا این عده را از منظر منش فکری، سیاسی و روابط خارجی مورد بررسی و تدقیق قرار دهیم. اکنون پس از بررسی آراء و زندگی‌نامه هیلاری کلینتون دموکرات (در مجموعه خاطرات هیلاری کلینتون)، جب بوش جمهوری‌خواه برادر جرج دبلیو بوش، دونالد ترامپ و تد کروز به سراغ لیندسی گراهام جمهوری‌خواه  رفته‌ایم که به تازگی تصمیم خود مبنی بر کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 را اعلام کرده است.

***

ليندسي گراهام
Lindsey Graham زاده 9 ژوئیه 1955 (مصادف با 17 تیر ماه 1334) سناتور ایالت کارولینای جنوبی در سنای آمریکا است که برای نخستین‌ بار در 3 ژانویه 2003 به عضویت این مجلس درآمد. وی در زمره سناتورهای گروه دوم است که به مدت 4 سال در سنا حضور دارند و تا تاریخ 3 ژانویه 2015 در این مجلس خواهد بود.

گراهام از سال 1982 تا 1988 در نیروهای هوایی آمریکا مشغول به کار بود و به درجه کلنل رسید. او پیش از انتخاب به عنوان نماینده مجلس نمایندگان کارولینای جنوبی به عنوان وکیل به طور خصوصی کار می‌کرد. او یک دوره از 1993 تا 1995 در این سمت بود. سپس از 1995 تا 2003 از حوزه انتخابیه سوم کارولینای جنوبی نماینده مجلس آمریکا بود. از سال 2003 او سناتور ایالات متحده از کارولینای جنوبی بوده است.

گراهام از مهمترین مهره‌های جنگ‌طلب و مداخله‌گرایان است. او به خاطر تمایلش به فراحزبی بودن و کار با دمکرات‌ها در خصوص مسایلی نظیر تغییر اقلیمی، اصلاح مالیاتی، و اصلاح قوانین مهاجرتی و اعتقادش به این که نباید تنها به خاطر مواضع سیاسی نامزدهای قضاوت در دیوان عالی با آنها مخالفت کرد شناخته می‌شود. او همچنین منتقد جنبش تی پارتی، و خواهان یک حزب جمهوری‌خواه دربرگیرنده‌تر است.

گراهام در 18 می 2015 به طور غیررسمی کاندیداتوری خود را برای انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا اعلام کرد و در 1 ژوئن به طور رسمی کاندیداتوری‌اش را در شهر خود یعنی سنترال کارولینای جنوبی اعلام کرد. نکته عجیب آنکه گراهام هرگز ازدواج نکرده و فرزندی ندارد. به همین دلیل عده‌ای او را هم‌جنس‌باز می‌دانند.

ليندسي گراهام // در حال ويرايش
برخی معتقدند دلیل مجرد بودن گراهام، هم‌جنس‌باز بودن وی است

زندگی شخصی

گراهام در سنترال، کارولینای جنوبی به دنیا آمد؛ یعنی جایی که که پدر و مادرش به نام‌های میلی و فلورنس جیمز گراهام که در آن یک رستورانبار-باشگاه بیلیارد و فروشگاه مشروبات الکلی به نام «کافه سنیتری» را اداره می‌کردند. گراهام نخستین عضوی از خانواده‌اش بود که به دانشگاه رفت و به سپاه تربیت افسران ذخیره پیوست. 21 ساله بود که مادرش در 52 سالگی در گذشت و پدرش 15 ماه بعد در 69 سالگی مرد. از آنجا که خواهر 13 ساله‌اش یتیم شده بود، اجازه یافت در دانشگاه کارولینای جنوبی در کلمبیا تحصیل کند تا نزدیک خانه باشد و از خواهرش، که سرپرستی‌اش را تقبل کرده بود، مراقبت کند.

ليندسي گراهام // در حال ويرايش
لیندسی گراهام در سن 4 سالگی در کنار مادر مشروب‌فروشش

او در سال 1977 با مدرک لیسانس روان‌شناسی از دانشگاه کارولینای جنوبی فارغ‌التحصیل شد و در سال 1981 از مدرسه حقوق دانشگاه کارولینای جنوبی مدرک دکتری خود را دریافت کرد.

نظامی‌گری

گراهام پس از فارغ‌التحصیلی در سال 1982 به عنوان قاضی نظامی به نیروی هوایی آمریکا پیوست. در 1984 به وظیفه فعال‌تری گماشته شد و به عنوان دادستان و وکیل نظامی به اروپا فرستاده شد و در یک پایگاه هوایی در فرانکفورت، آلمان مشغول به کار گشت.

در سال 2004 در مراسمی در کاخ سفید توسط رئیس‌جمهور وقت آمریکا، جرج دبلیو بوش به درجه سرگرد در نیروی هوایی ذخیره آمریکا ارتقاء یافت.

گراهام در مقاطعی کوتاه در آوریل و آگوست 2007 به عنوان ذخیره در عراق به کار گرفته شد و در زمینه امور بازداشت‌شدگان و حکومت قانون فعالیت کرد. او همچنین در دوره تعطیلی سنا در سال 2009 در افغانستان فعالیت داشت.

ليندسي گراهام // در حال ويرايش
لیندسی گراهام در حال دریافت مدال خدمات شایسته از فرمانده نیروی هوایی ارتش آمریکا

این سناتور جمهوری‌خواه، به متمم دوم قانون اساسی آمریکا توجه فراوان دارد که در آن حق نگه‌داری اسلحه برای شهروندان آمریکایی لحاظ شده است. بر اساس همین متمم، لیندسی گراهام و دیگر هواداران آزادی اسلحه در آمریکا، با محدودیت‌های پیشنهادی برای فروش و دست‌رسی به سلاح مخالفت می‌کنند.

سياست خارجي

لیندسی گراهام، با ده سال سابقه در مجلس نمایندگان آمریکا و بعد از 12 سال سناتوری، همیشه پی‌گیر مسائل مربوط به سیاست خارجی در کنگره آمریکا بوده است. این منتقد ثابت ‌قدم باراک اوباما، سیاست خارجی او را «یک شکست» برای کشورش می‌داند.

از جمله درباره سیاست کنونی دولت آمریکا در قبال برنامه هسته‌ای ایران مبتنی بر مذاکره و توافق، گراهام از منتقدان همیشگی آن بوده و همواره گفته است كه ترجيح مي‌دهد كنگره اين توافق‌نامه را تاييد نكند. وي در موضع‌گيري ديگري در اين باره گفته است: «این توافق، بسیار بد است. اوضاع را بدتر خواهد کرد و باعث می‌شود من با ترس و وحشت زندگی کنم

ليندسي گراهام در كنار تام كاتن، مارك كرك، كلي آيوتي و جان مك‌كين گروهي را تشكيل مي‌دهند كه در دشمني با ايران و ايراني كار را به نهايت رسانده‌اند و در اين امر شهره خاص و عام هستند. تا جايي كه در يك تبليغ ويدئويي با تم ايران‌هراسي كه از تلويزيون آمريكا پخش شد صداي ليندسي گراهام به عنوان صداي زمينه‌اي كه از راديو پخش مي‌شد بود:

{$sepehr_media_1054890_400_300}
فيلم: توافق هسته‌اي با ايران در نهايت به حمله اتمي به آمريكا منجر خواهد شد - دانلود

همچنین اظهاراتش چندی پیش در یک نشست انتخاباتی در حزب جمهوری‌خواه، درباره «دروغ‌گو بودن ایرانی‌ها» خبرساز شد.

او به تازگي و پس از به توافق رسيدن ايران و شش كشور در وين بر سر مسائل هسته‌اي، در مجلس سنا مدعی شده بود كه توافق هسته‌ای با ایران به وقوع حمله‌ای دیگر به آمریکا مشابه 11 سپتامبر منجر خواهد شد. این نماینده تندرو آمریکایی که در مراسمی در شهر نیویورک سخنرانی می‌کرد اظهاراتش درباره توافق هسته‌ای با ایران را با هشدار به ساکنان این شهر به پایان برد و گفت: «فکر می‌کنید آن‌ها بعد از واشنگتن، بیشتر از همه دوست دارند به کجا بیایند؟ دقیقاً همین‌جا که ما نشسته‌ایم». گراهام در اين سخنراني در ادامه گفته بود: «نیویورک مظهر آمریکا است. این همان‌جایی است که آنها اگر بخواهند دوباره به ما حمله کنند آن را انتخاب می‌کنند

ليندسي گراهام به رهبر جنگ‌طلبان معروف است و طرفدار سياست خارجي مداخله‌جويانه است. او به همراه دو سناتور جنگ طلب ديگر يعني، جان مك‌كين و جو ليبرمن به دليل سخنراني‌هاي و موضع‌گيري‌هاي جنگ‌طلبانه‌اي كه داشتند به «سه تفنگ‌دار» معروف هستند. اين سه، در سفرهاي متعدد به نقاط مختلف آمريكا، به خصوص بعد از حملات 11 سپتامبر، فشار زيادي را براي افزايش مداخلات نظامي آمريكا در كشورها به سياسيون اين كشور وارد كردند. نفوذ اين سه نفر در سال 2007 به بالاترين نقطه رسيد وقتي كه رئيس‌جمهور وقت آمريكا، جرج بوش، از استراتژي‌اي كه در عراق به راه انداخته بود دفاع كرد؛ و اين اوج‌گیری جنگ‌طلبي تا زماني كه ليبرمن در سال 2013 از كنگره بازنشسته شد ادامه داشت. اما با اين حال، وقتي كِلي آيوتي در سال 2011 سناتور شد، جاي ليبرمن را در اين گروه گرفت.

در ششم نوامبر سال 2010، در اجلاس بين‌المللي هاليفَكس، گراهام براي تعيين حق آمريكا در حمله نظامي به ايران براي تضعيف حكومت جمهوري اسلامي ایران دعوت شد و سخنراني كرد. وي همچنين استدلال مي‌كند كه «آمريكا نياز دارد تا حداقل 10 هزار سرباز را تا سال 2012 ميلادي در عراق نگاه دارد» و گفته است كه «اگر ما آنقدر باهوش نباشيم كه نتوانيم با 10 هزار تا 15 هزار سرباز با عراقي‌ها كار كنيم، در اين صورت، عراق براي ما به جهنم تبديل خواهد شد.»

ليندسي گراهام // در حال ويرايش
مجمع امنیت بین‌المللی هالیفکس، در ظاهر با استفاده از استراتژی‌های کبیر به دنبال افزایش امنیت است اما درواقع چیزی جز تئوریزه کردن جنگ در جهان را در دستور کار ندارد.

در آگوست سال 2011، ليندسي گراهام به همراه سناتور جني شاهين با قانوني كه درباره تجاوز روسيه به گرجستان نام گرفته بود مخالفت كردند و آن را نه تجاوز به گرجستان بلكه تجاوز روسيه به تمام دموكراسي‌ها ناميدند. هرچند كه اين ادعا كه روسيه متهم به برانگيختن ديگران به تعرض به اوستياي جنوبي است، با نظر ديگر كارشناسان و ناظران بين‌المللي و اروپايي مانند محققان اتحاديه اروپا در تعارض كامل بود؛ و اين خود نشان مي‌داد كه ليندسي گراهام در اتهام زدن به مخالفانش پا را از هر كسي فراتر خواهد گذاشت.

ليندسي گراهام يك مدافع قوي و غيرقابل چشم‌پوشي براي رژيم صهيونيستي است و به خاطر مخالفت با تاييد نامزدي وزير دفاع دولت باراك اوباما يعني چاك هيگل مورد تهديد قرار گرفت. وي درباره چاك هيگل گفته بود: «چاك هيگل، احتمالا مخالف‌ترين وزير دفاع آمريكا با دولت اسرائيل است كه آمريكا تا كنون در تاريخش به خود ديده است.»

ليندسي گراهام در مصاحبه با شبكه فاكس‌نيوز در تاريخ 29 ژانويه سال 2013، ادعا كرد كه وزيرخارجه وقت دولت اوباما، هيلاري كلينتون، قاتلي است كه هرگز محاكمه نشده زيرا كه در كشتار و حمله بنغازي در سال 2012 مشاركت داشته است و بدين ترتيب مخالفت خود با دولت اوباما را بيش از پيش اثبات كرد.

لیندسی گراهام: «دونالد ترامپ» کله خر است

«دونالد ترامپ» یکی دیگر از نامزدهای جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا در اقدامی جنجالی در یک سخنرانی، شماره تلفن همراه سناتور «لیندسی گراهام» را برای همه خواند و لیندسی گراهام در واکنش به این قدام او گفت: دونالد ترامپ الاغ نر است.

ليندسي گراهام // در حال ويرايش
ليندسي گراهام // در حال ويرايش
دونالد ترامپ، نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و هم‌حزبی لیندسی گراهام

گراهام در تاريخ 28 فوريه سال 2013، دولت اوباما در صحن سنا مورد انتقاد شديد قرار داد زيرا كه پيشنهاد بودجه وزارت دفاع را تا دو سوم ميزان قبلي كاهش داده بود و گفت كه وارد كردن چنين ضربه‌اي به وزارت دفاع يك نظامي‌گري توخالي براي ما به جا خواهد گذاشت و به معناي دعوت از دشمنان براي حمله به كشور ماست.

او همچنين پيشنهاد دهنده بايكوت و تحريم كردن المپيك زمستاني سوشي در روسيه بود و علت آن را «آنچه كه دولت روسيه در حال انجام آن در دنيا است» عنوان كرد. وي همچنين گفته است كه آمريكا بايد براي زمين زدن و نابود كردن اقتصاد روسيه تمام تلاش خود را به كار بگيرد.

جاسوسي‌هاي آژانس امنيت ملي

در واكنش به افشاگري‌هاي سال 2013 درباره جاسوسي‌هاي آژانس امنيت ملي آمريكا و شركاي بين‌المللي‌اش در جاسوسي‌هاي جهاني از ملل خارجي و شهروندان آمريكا كه توسط ادوارد اسنودن روي داد، ليندسي گراهام گفت كه از جمع‌آوري تماس‌هاي تلفني توسط آژانس امنيت ملي خوشحال است و افزود: «من مشتري شركت وِرايزِن هستم و فكر هم نمي‌كنم كه اين شركت از قوانين دولتي در شنود كردن و يافتن تلفن‌هاي تروريست‌ها تخطي كرده يا منحرف شده باشد. من مي‌دانم همه كساني كه نسبت به اين شنودها انتقاد دارند منظورشان درباره تروريست‌ها نيست. مي‌دانم كه شما تروريست نيستيد. من هم نيستم. پس جاي نگراني ندارد.»

ليندسي گراهام // در حال ويرايش

وی در یکی از برنامه‌های خبری کانال تلویزیونی ان‌بی‌سی، که درباره فاش شدن متن نامه‌های الکترونیکی هیلاری کلینتون بود گفت: خوشحالم که این اتفاق افتاده و من در آن سهیم نیستم زیرا در طول زندگی خود هرگز حتی یک ایمیل هم ارسال نکردم.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مهدی خان ۰۴:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۹
    0 0
    مشرق شنیدم تو خاندان سلطنتی انگلیس ازدواج ها فامیلی هست،یعنی برادر با خواهر،پسر با مادر و... ازدواج میکنه تا قدرت سلطنتی تو خاندان حفظ بشه،لطفا گزارشات تکمیل تر را بزار!
  • سید حامد ۰۷:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۹
    0 0
    بسیار عالی و کامل بود و البته جدید ممنوم مشرق جان
  • ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۹
    0 0
    قیافه اش به اوا خواهر ها بدجوری می خوره مخصوصا در ان لباس نظامی
  • ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۹
    0 0
    خخخخخخخخ
  • جوادیان ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۹
    0 0
    نابودش کردی مشرق
  • ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۹
    0 0
    اره ها! -.-
  • خخخ گو ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۹
    0 0
    خخخخخ
  • جوادیان ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۹
    0 0
    اره
  • بید ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۹
    0 0
    باشه باشه برو
  • ویراستاریان ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۹
    0 0
    گزارشات اشتباست گزارش ها درسته
  • ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۹
    0 0
    اگر اینهایی که گفتین درست باشد غیبت و هتک حرمت یک انسان را کردید اگر هم نادرست باشت تهمت بزرگی را زده اید که بسیار گناه بزرگیست
  • ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۰
    1 0
    اینطور که شما حساب کردی پس این همه آدم مجردی که توی جامعه ما هستند باید .... خاک بر سرت با این تحلیل کردنت
  • حسین جلالی ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
    0 0
    کثیف تر از امریکائیها خودشان هستند ، این سناتورهای بی وجدان وبی شرف که دنیا را به جان هم انداختند . همین آدمهای هرزه وبدکاره که نام جدیدش همجنس بازی است .این حیوانهای کثیف که در قالب انسان زندگی ننگین دارند وزمین از وجودشان شرم دارد وای کاش زمین دهان باز می کرد وآنان را فرو می برد تا دنیا آرام گیرد .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس