در پی افشای اسناد تازه سایت ویکی لیکس از شنود مقامات آلمانی توسط آژانس امنیت ملی آمریکا، آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان سفیر آمریکا در برلین را به دفترش احضار کرد.

 به گزارش مشرق، روزنامه فرانکفورتر آگمانیته نوشت: پیتر آلتمایر رئیس دفتر آنگلا مرکل روز پنجشنبه جان امرسون سفیر آمریکا در این کشور را برای ارائه توضیحات در خصوص اسناد تازه افشا شده به دفترش احضار کرده است.

براساس اسناد تازه ای که سایت افشارگر ویکی لیکس در روز چهارشنبه منتشر کرد، ادعا شده است که آنگلا مرکل صدراعظم آلمان تنها مقام بلندپایه این کشور نبوده که هدف شنود اطلاعاتی آژانس های اطلاعاتی و امنیتی آمریکا قرار گرفته است.

در این اسناد تازه هدف اولیه علاقمندی اطلاعاتی آژانس امنیت ملی آمریکا برای شنود مقامات آلمانی در خلال سال های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۲ شامل ۶۹ مقام بلندپایه آلمانی از جمله سیگمار گابریل وزیر اقتصاد کنونی و معاون سابق صدراعظم آلمان را شامل می شود.

جولیان آسانژ مدیر مسئول سایت افشاگر ویکی لیکس درباره اسناد تازه افشا شده علیه آمریکا گفته است که انتشار این اسناد نشان دهنده آن است که جاسوسی اقتصادی آمریکا فراتر از آلمان بوده و شامل موسسات کلیدی اروپایی از جمله بانک مرکزی اتحادیه اروپا و بحران یونان می شده است.

وی افزوده است که دولت انگلیس به آژانس امنیت ملی آمریکا در خصوص این جاسوسی ها کمک می کرده است.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس