کد خبر 436591
تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۶

مارکوس داین رابرتسون محقق علوم اسلامی در آمریکا که چند سال به علت داشتن کتاب‌های اسلامی در زندان به سر برده بود، سرانجام با حکم یک قاضی در فلوریدا آزاد می‌شود.

به گزارش مشرق، مارکوس داین رابرتسون محقق علوم اسلامی در آمریکا که چند سال به جرم حمایت از تروریسم در زندان به سر برده بود، سرانجام با حکم یک قاضی در فلوریدا آزاد می‌شود.

ماجرای زندانی شدن رابرتسون که نام «ابو توبه» را نیز برای خود انتخاب کرده، به مجموعه‌ای از اتهامات بی‌اساس بر می‌گردد که دولت آمریکا پس 11 سپتامبر برای دربند کردن مسلمانان این کشور و تحت فشار قرار دادن آنها به کار می‌برد و چون در مورد رابرتسون هیچ مدرکی در حمایت از تروریسم وجود نداشت او را به خاطر داشتن کتاب‌هایش که بالغ بر 10 هزار عنوان کتاب اسلامی می‌شد، مورد اتهام قرار دادند و به زندان فرستادند. در اتهام رابرتسون آمده بود: 20 عنوان از کتاب‌های او جنجال برانگیز هستند و شواهدی به دست می‌دهند که او از جریان‌های تروریستی حمایت می‌کند و با آنها در ارتباط است!

این محقق که در سال 2011 دستگیر شد و به علت اتهام حمایت از تروریسم تا 20 سال زندان، انتظار او را می‌کشید، سرانجام با حکمی که چند روز گذشته قاضی گرگوری ای. پرسنل داد، پس از تحمل 4 سال زندان آزاد می‌شود.

این قاضی در حکمش تروریست بودن رابرتسون را به دلیل داشتن کتاب‌های اسلامی که از نظر دولت آمریکا جنجال برانگیز هستند، به شدت رد کرده و مجموعه اتهامات دولت علیه این مسلمان را بسیار ناکافی عنوان کرده است و داشتن کتاب‌های اسلامی و حتی داشتن کتاب‌های افراط گرایان مسلمان را برای یک محقق مسلمان بسیار طبیعی خوانده و حکم به آزادی و بی‌گناهی او داده است.

پس از این حکم، دانیل برادرسون وکیل این مسلمان به رسانه‌ها گفت: دولت آمریکا هیچ مدرکی علیه رابرتسون برای متهم کردن او به حمایت از تروریسم نداشت و تنها راه باقی مانده، استفاده از کتابخانه او برای زدن اتهام و زندانی کردن او به عنوان حامی تروریست بود و به خاطر این اتهام بی‌اساس رابرتسون 4 سال از عمر خود را در زندان  از دست داد که دو سال آن در انفرادی بود.

حسن شبلی وکیلی شورای اسلامی آمریکا که در این چند سال وضعیت رابرتسون را پیگیری می کرد نیز پس از حکم قاضی فلوریدا آزادی این مسلمان را ضربه سختی به تلاش‌های اف بی آی برای تعقیب و به به دام انداختن مسلمانان آمریکایی خواند که پس از 11 سپتامبر در این کشور اعمال می‌شود.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس