کد خبر 437236
تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۶

سایت افشاگر ویکی لیکس در تازه ترین افشاگری هایش علیه امریکا روز شنبه اعلام کرد که آژانس امنیت ملی آمریکا از 29 مقام ارشد دولتی و نظامی برزیل جاسوسی کرده است.

به گزارش مشرق، خبرگزاری اسپوتنیک روسیه اعلام کرد که براساس اعلام ویکی لیکس، آژانس امنیت ملی آمریکا از 29 مقام برزیل از جمله مقامات نزدیک به دیلما روسف رییس جمهوری برزیل جاسوسی کرده است.

این در حالی است که آژانس امنیت ملی آمریکا جاسوسی های اقتصادی از برزیل نیز داشته است.

در سال 2013 'ادوارد اسنودن' مقاطعه کار آژانس امنیت ملی آمریکا فاش کرد که عوامل اطلاعاتی آمریکا از مکالمات شخصی شماری از رهبران جهان از جمله دیلما روسف جاسوسی کرده است.

این در حالی است که در ماه آوریل باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا در نشستی به دیلما روسف اطمینان داد که آژانس امنیت ملی آمریکا دیگر از رهبران هم پیمان واشنگتن جاسوسی نخواهد کرد.

در همین حال 'جولیان آسانژ' بنیانگذار ویکی لیکس اعلام کرد: مدارکی که ما امروز افشا کردیم نشان می دهد که آمریکا راه درازی را برای اینکه اثبات کند جاسوسی های شبکه ای از دولتهای دوست پایان یافته دارد.

براساس اسناد فوق محرمانه ای که ویکی لیکس در اختیار دارد، آژانس امنیت ملی آمریکا از شماری از مقامات نزدیک به دیلما روسف از جمله دستیار، رییس دفتر، مسوول کاخ ریاست جمهوری و حتی از تلفن ها در هواپیمای ریاست جمهوری جاسوسی کرده است.

این آژانس اطلاعاتی آمریکا از مقامات نهادهای مهم اقتصادی برزیل، وزیر خارجه این کشور، برخی از سفرا و مقامات نظامی برزیل نیز جاسوسی کرده است.

اخیرا نیز افشا شد که آژانس امنیت ملی آمریکا از چند رییس جمهوری فرانسه نیز جاسوسی کرده است.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس