کد خبر 435288
تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۳

سبد کالای دولت باز هم با توزیع، حاشیه های زیادی به دنبال داشت، حاشیه هایی که گویا همچنان ادامه خواهد داشت. پر رنگ ترین حاشیه، مطمنا توزیع محصولات خارجی در بسته های ایرانی بود، کاری که عدم حمایت دولت از تولیدات داخلی را به وضوح نشان داد.

به گزارش مشرق،سبدکالای دولت تدبیر بازهم به همراه حاشیه های زیادی از راه رسید، حاشیه هایی که همچنان صدای مردم را در می آورد. توزیع سبد کالا در ماه رمضان دردسرهای تازه ای داشت، به طوری که مردم با زبان روزه در برخی از شهرها تا 19 ساعت در صف منتظر دریافت سبد حمایتی دولت بودند، سبدی که اینبار گویا هدفش تبلیغ کالاهای خارجی بوده است.

حاشیه های جدید از سبد کالا +تصاویر

با توجه به گرمای طاقت فرسای هوا در بندر لنگه مردم بعد از اذان صبح تا اذان ظهر وگاه زمان بیشتری درصف های طولانی دریافت سبد کالا  منتظر می مانند و برای دریافت سبد کالا فقط یک مرکز تعیین شده ، تعداد مراکز توزیع بایستی بیشتر باشد و یا روش دیگری مثلا رقم های آخرشماره ملی ویا .. را برای توزیع در نظرگرفته شود این ازدحام جمعیت خود نابسامانی ها را به همراه دارد و درخور وشان مردم روزه دار این خطه نیست که  با روزه داری ساعتها در صف منتظر باشند.

که این موضوع باعث اعتراض مردم به نحوه توزیع سبد کالای رمضان شده و از مسئولین  درخواست رسیدگی و تسهیل در این امر را دارند.

حاشیه های جدید از سبد کالا +تصاویر

حاشیه های جدید از سبد کالا +تصاویر

ادامه روند توزیع اجناس خارجی در سبد کالا در تربت جام

توزیع جدید سبد کالا در شهر تربت جام هم حاشیه هایی داشت. پر کردن سبد کالا از اجناس و کالاهای خارجی معضل دیگری است که به شعار حمایت از تولید داخل جامه عمل نمی‌پوشاند.
ایران باید همچنان انبار و مقصد کالاها و اجناس خارجی چینی و هندی باشد، در مرحله اول توزیع سبد کالا شاهد توزیع برنج هندی بودیم که گفته شد این برنج‌ها از زمان دولت قبلی خریداری‌شده است که مجبور به توزیع برنج هندی شدند اما در آخرین توزیع سبد کالا حمایتی دولت بازهم شاهد توزیع اجناس خارجی در سبد کالای حمایتی دولت هستیم که این امر نگرانی مردم را به همراه داشته است، زیرا می‌توان گفت واردات هر کالا و محصول برابر است با بیکار شدن یک شهروند ایرانی.

حاشیه های جدید در سبد کالای دولت/ از کارت های خالی از اعتبار تا تاخیر در پرداخت پول فروشندگان!

پس از اعلام آغاز توزیع مرحله چهارم سبد کالا در گلستان، ۱۰ فروشگاه در شهرستان گنبد اقدام به توزیع سبد کالا کردند اما در این مرحله نیز هم مردم و هم صاحبان فروشگاهها با مشکلاتی موجه هستند.

یکی از فروشندگان در معرفی فروشگاههای عامل توزیع سبد کالا گفت و افزود: ممکن است مردم خصوصا افراد بی سواد به خاطر عدم اطلاع دقیق از آدرس فروشگاهها و مراجعه به فروشگاههای خارج از شبکه توزیع مورد سوء استفاده قرار گیرند.

فروشنده دیگری از مشکلات مواجهه با مشمولین سبد کالا که پیامکی حامی شارژ شدن کارت هایشان دریافت کرده اند اما در مراجعه به فروشگاه کارت های آنها خالی است گفت.

حاشیه های جدید از سبد کالا +تصاویر

سبد کالای خانوار، حقی که به حقدار نمی رسد

توزیع ناعادلانه سبد کالای خانوار در کهکیلویه و بویر احمده باعث شده تا بسیاری از خانواده های پرجمعیت نیازمند از این سبد غذایی محروم باشند و افرادی که از وضعیت مناسبتری برخوردار هستند از آن بهره مند شوند.

یکی از مشمولان این طرح  یکی از مهمترین معایب این طرح غذایی را نبود زیرساخت های لازم آن در بیشتر مناطق استان های کمتر توسعه یافته دانست و افزود: برای تهیه و دریافت این سبد کالا باید کیلومتر ها را از روستا به شهر بیاییم و در قبال آن کالایی دریافت کنیم که کیفیت مناسب را ندارد.

حاشیه های جدید از سبد کالا +تصاویر

وی این طرح را یک مزیت برای کمک به تغذیه نیازمندان و افراد زیر پوشش نهادهای حمایتی دانست و افزود: یکی از مهمترین معایب این طرح عرضه برخی محصولات بی کیفت خارجی و کم بودن اقلام انتخابی در سبد کالای خانوار هاست.

ردپای تولیدات خارجی به ذائقه مردم خوش نیامد

در همدان باز هم همان قصه تکراری برنج هندی و پاکستانی و مرغ یخی که انگار راه حلی برای تمام شدنش وجود ندارد، انگار صدای هوار شالی کاران شمال کشورمان که برنج هایشان بر روی دست هایشان مانده به گوش دولت نمی رسد، مگر نه این است که مقام معظم رهبری تأکید فراوانی بر اقتصاد مقاومتی داشته اند، چرا کالاهای خارجی حرف اول را در سبد کالایی مردم می زند، کالاهایی که بیشتر از گرمای تابستان و صف های طولانی آزارشان می دهد.

انتقاد اقشار کم درآمد از دولت تدبیر و امید!

در بناب هم، شیندها ودیده ها حاکی از آن است مشکلات سبد کالا در طی این دو و سه سال هنوز هم باقیست و با اینکه مسئولان در این مورد قولهایی از اصلاح این مشکل داده بودند ولی مشکلات به قوت خود باقیست.

از جمله مواردی که می توان از مشکلات نام برد توزیع نامناسب کالاها و تبعیض در میان اقشار مختلف مردم است که باعث نارضایتی های شدیدی در بین مردم به وجو آورده است.

با ارسال کد ملی به شماره پیامکی ۵۰۰۰۴۹۹ تنها جوابی که برخی از اقشار ضعیف جامعه را ناامید می‌کند این است که سبد کالای حمایتی به شما تعلق نمی‌گیرد و این موجب نارضایتی آنها شده است. ارائه سبد کالا در شرایطی آغاز شده است که بسیاری از مردم نیازمند به این سبد کالا از دریافت آن محروم شده اند و حتی در این بین گروه زیادی از آنهایی که طبق اطلاعیه های دولت صلاحیت دریافت سبد کالا را نیز داشته اند، از دریافت آن محروم مانده اند.

توزیع سبد کالا در گرمای طاقت فرسای عنبرآباد

توزیع چندمین مرحله سبد کالا در ماه مبارک رمضان در حالی آغاز شده است که همانند توزیع سبد کالا در اولین مرحله خود در سال ۹۲ در شهرستان عنبرآباد با مشکلاتی روبرو شده و اسباب نارضایتی شهروندان را فراهم ساخته است.

توزیع این گونه بسته های حمایتی صرفا برای کمک به مردم و جهت رفاه حال آنان است ولی در عمل چندان  شأن شهروندان عنبرآبادی  در نظر گرفته نشده است.

صف‌های شکل گرفته در برابر  فروشگاه‌ها آن هم در گرمای شدید تابستان طی چند روز گذشته باز صحنه های تاسف باری را رقم زده است . نبود جا در مکان‌های توزیع، بی‌کیفیتی برخی کالاهای سبد، اطلاع‌رسانی ضعیف و  عدم حفظ کرامت شهروندان همگی از جمله مشکلات طرح سبد کالا بوده که بر همگان نمایان است.

حاشیه های جدید از سبد کالا +تصاویر

صف های ۱۹ ساعته سبد کالا در سرخس


نکته قابل توجه در طول مدت اجرای این طرح در سرخس این است که در سه روز اول به خصوص روزهای یکشنبه ۳۱ خردادماه و دوشنبه ۱ تیرماه، از ساعت ۶ صبح تا ساعت یک شب (در مجموع ۱۹ ساعت) صف های طولانی برای دریافت سبد کالا تشکیل می شد.

حاشیه های جدید از سبد کالا +تصاویر

متاسفانه صف های ۱۹ ساعته امسال خاطره توزیع نامناسب سبد کالا در سال های گذشته را تداعی می کند و بی تدبیری ادامه دار مسئولان این طرح را نشان می دهد.

حاشیه های جدید از سبد کالا +تصاویر

جولان برنج های هندی در سبد کالای دولت

توزیع سبد کالای ویژه ماه مبارک رمضان همزمان با سراسر کشور، برای اعطای اقلام طرح حمایت غذایی بین مشمولان از ایتدای خرداد در شهرستان بافت نیز آغاز گردید.

این سبد کالا شامل اقلامی چون برنج، روغن، لبنیات، حبوبات، رب گوجه فرنگی، ماکارونی و مرغ می باشد و به خانوادهای تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره)، بهزیستی و همچنین اقشار کم درامد جامعه تعلق می گیرد.

اما نکته قابل تامل در این سبد غذایی، وجود کالاهای خارجی است، آن هم در شرایط که کشور بیشتر از همیشه نیازمند حمایت از تولیدات داخلی می باشد.

حاشیه های جدید از سبد کالا +تصاویر

سبد کالا با طعم تحقیر!/ سبدی که غرور مردم را نشانه رفت

سبدکالای رمضان همراه با ایجاد صف‌های طولانی در شهرستان گرمی توزیع می‌شود و این سبد، غرور مردم را نشانه رفته است.

توزیع سبد کالا در سنوات گذشته خاطرات تلخی را برای مردم داشت که صحنه‌های ناهنجاری را در اذهان عمومی ثبت کرد و برخی رسانه‌های فرصت‌طلب خارجی شروع به‌تحقیر نظام کردند.

 

منبع: راه دانا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۹
    0 1
    متاسفم برای دولت تدبیر و نا امید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس