کد خبر 439655
تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۸

مسئول توزیع سبد کالا در وزارت تعاون از آخرین جزئیات توزیع سبد کالا خبر داد و گفت: انتظار می رود تا زمانی که دولت اعتبار داشته باشد، این سبدها توزیع می شود و با توجه به تجربه سال گذشته، احتمال دارد دولت سالانه حداقل سه تا سبد غذایی توزیع کند.

به گزارش مشرق، دور جدید سبد کالا با شیوه ای متفاوت و جدید در حال توزیع است. در این مرحله مشمولان سبد کالا با کارت اعتباری که از سوی وزارت تعاون به تناسب تعداد افراد خانوار شارژ شده، امکان خرید را دارند، البته با این تفاوت که فرد مشمول توانایی انتخاب کالا را دارد. چنین شیوه ای تبعاتی نیز به دنبال داشته است که نمونه آن داغ شدن بازار دلالی و هدفدار شدن خرید مشمولان سبد کالا بوده است.

طبق گفته علی ربیعی وزیر تعاون اعتبار سبد کالا از محل حذف شدگان هدفمندی یارانه ها تامین شده است که گویا ادامه طرح توزیع سبد کالا در گرو تامین اعتبار است.

در دور جدید توزیع سبد کالا اعضای کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی مشمول دریافت این سبد کالایی هستند که البته اقشار مختلف از جمله کارمندان و کارگران نیز به انتخاب وزارت کار به لیست مشمولان اضافه شده است که شهروندان برای اطلاع از مشمول بودن خود می توانند کد ملی سرپرست را به شماره 5000499 ارسال کنند.

10 میلیون نفر مشمول سبد کالا

غلامعلی شکری گفت: آخرین سبد کالایی توزیع شده مشمول 10میلیون نفر می شود که به صورت اعتباری به افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی پرداخت می شود.

وی افزود: تا کنون چند سبد کالا توزیع شده که یکی از آنها عمومی بود و مابقی به افراد تحت پوشش تعلق گرفت.

این مقام مسئول درباره ادامه طرح توزیع سبد کالا در برنامه های آتی دولت یازدهم گفت: انتظار می رود تا زمانیکه دولت اعتبار داشته باشد، این سبدها توزیع می شود و با توجه به تجربه سال گذشته، احتمال دارد دولت سالانه حداقل سه تا سبد غذایی توزیع کند.

وی گفت: با این حال برنامه مشخصی برای آن تا پایان دوره دولت یازدهم وجود ندارد.

شکری درباره اطلاع رسانی به افراد مشمول سبد کالا بیان کرد: این افراد می توانند با ارسال کد ملی سرپرست خانوار به سامانه پیام کوتاه 5000499 مطلع شوند که مشمول سبد کالا هستند یا خیر.

به گفته وی، اعتبار سبد کالای ماه رمضان برای خانوار یک نفره 30هزار تومان، خانوار دو نفره 60هزار تومان است. در خانوارها بیش از دو نفر، در ازای هر فرد 10هزار تومان به اعتبار تا سقف 120هزار تومان اضافه می شود.

منبع: میزان
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس