کد خبر 435696
تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۱

رئیس هیأت مدیره انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی کشور گفت: با توجه به تولید مازاد بر نیاز مرغ، امسال روند قیمت‌ در ماه رمضان کاهشی بود و هر کیلوگرم مرغ زنده در 15 روز اخیر هزار تومان کاهش یافته است.

به گزارش مشرق، محمد یوسفی رئیس هیئت مدیره انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی کشور گفت: امروز قیمت هر کیلوگرم مرغ گرم در عمده فروشی‌های میدان بهمن 5 هزار و 200 تومان است.

وی افزود: قیمت هر کیلوگرم مرغ زنده درب مرغداری 3 هزار و 500 تومان است.

رئیس هیئت مدیره انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی کشور تصریح کرد: قیمت مرغ در خرده‌فروشی‌های سطح شهر متفاوت و بین 5 هزار تا 5 هزار و 700 تومان عرضه می‌شود.

وی افزود: هر سال از 10 روز قبل از ماه مبارک رمضان تا روزهای پنجم و ششم تقاضا برای خرید مرغ افزایش می‌یابد و به دنبال افزایش تقاضا قیمت‌ها هم کمی افزایش می‌یابد.

یوسفی بیان داشت: با توجه به تولید مازاد بر نیاز مرغ، امسال روند قیمت‌ها در ماه رمضان کاهشی بوده، به طوری که قیمت هر کیلو گرم مرغ زنده در 15 روز اخیر از 4 هزار و 500 تومان به 3 هزار و 500 تومان کاهش یافته است.

رئیس هیئت مدیره انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی کشور بیان داشت: امسال در راستای تنظیم بازار شرکت پشتیبانی امور دام بخشی از ذخایر مرغ منجمد را به بازار عرضه می‌کند، در حالی که با توجه به تولید مازاد نیازی به این کار نیست.

وی افزود: در حال حاضر شرکت پشتیبانی امور دام روزانه بخشی از مازاد تولید مرغ را خریداری و در انبارها ذخیره‌سازی می‌کند.

یوسفی گفت: طبق اعلام سازمان دامپزشکی آنفلوانزای پرندگان در بین چند مرغ‌ بومی در استان مازندران وجود داشته به همین دلیل این موضوع تأثیری بر قیمت‌ این محصول نداشته است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس