کد خبر 431387
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۵:۰۸

ده‌ها هزار نفر فرانسه و آلمان علیه سیاست‌های دولت‌های پاریس و برلین در قبال مهاجران آفریقایی دست به تظاهرات زدند.

به گزارش مشرق، ده‌ها هزار نفر در شهر پاریس علیه سیاست‌های دولت این کشور در قبال مهاجران دست به تظاهرات زدند و اعلام کردند که آماده حمایت از مهاجران هستند.

معترضان که پرچم‌های احزاب چپ‌گرای فرانسوی را در اختیار داشتند مخالفت خود با شرایط اسف بار ایجاد شده برای مهاجران در کمپ های دولت فرانسه را اعلام کردند.

در آلمان و ایتالیا نیز معترضان با حضور در خیابان‌ها سیاست‌های نژادپرستانه دولت‌های اروپایی در قبال مهاجران را محکوم کردند.

طی ماه‌ها اخیر همزمان با تشدید بحران در شمال آفریقا موج گسترده‌ای از مهاجران با استفاده از قایق‌ها تلاش کردند خود را به طور قاچاقی به کشورهای اروپایی برسانند.

مهاجران که غالبا از کشورهای آفریقایی بودند و در چندین مورد در دریای غرق شدند و آنهایی که خودشان را به سواحل کشورهای اروپایی رساندند، به کمپ هایی انتقال پیدا کردند که شرایط بسیار اسف باری دارند.

شرایط کمپ‌های ویژه مهاجران آفریقایی به حدی غیرانسانی است که سازمان‌های بین المللی و حتی شهروندان خود کشورهای اروپایی نسبت به آن اعتراض دارند و البته مهاجران آفریقایی هم اعتراضاتی را علیه مقامات اروپایی برگزار کردند که این اعتراضات با سرکوب شدید نیروهای امنیتی مواجه شد.

روز شنبه همزمان با روز جهانی مهاجران وزیر توسعه آلمان نیز سیاست کشورهای اروپایی در قابل مهاجران را «شرم‌آور» خواند و خواستار افزایش کمک‌ها به مهاجران شد.

همچنین معترضان فرانسوی از تلاش‌های یونان برای خروج از اتحادیه اروپا نیز حمایت کردند و تصریح کردند که از دولت چپ گرای آتن در برابر فشارهای آلمان و فرانسه حمایت می کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس