کد خبر 430678
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۶

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به انتقاد شدید سازمان ملل از عملکرد ارتش این رژیم در جریان یورش به غزه سازمان ملل را به ریاکاری متهم کرد.

به گزارش مشرق جروزالم پست نوشت: بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پس از ابراز نگرانی سازمان ملل از عملکرد ارتش این رژیم در قبال کودکان غزه و انتقاد شدید از سیاستهای این رژیم در جریان یورش سال گذشته به غزه گفت: این یک روز سیاه برای سازمان ملل به شمار می‌رود. به نظر می‌رسد که ریاکاری در سازمان ملل هیچ حد و مرزی ندارد.

مسئله‌ای که خشم نتانیاهو را به همراه داشت این بود که دبیرکل سازمان ملل تنها نام رژیم صهیونیستی را به زبان آورد و اشاره‌ای به حماس نکرد. نتانیاهو در ادامه مدعی شد که حماس به جای بیان حقایق کودکان غزه را به گروگان‌هایی تبدیل کرد. وی به گزارش چند روز قبل ژنرال‌های سابق اروپا و آمریکا اشاره کرد که مدعی شده بودند اسرائیل در جریان یورش سال گذشته به غزه از قوانین بین‌المللی تبعیت کرده است.

نتانیاهو اعلام کرد: سازمان ملل با این کار خود حتی در صورت ارائه مدارک قوی مبنی بر مقصر بودن حماس به این گروه مصونیت بخشید. زیپی هوتولی، معاون وزیر خارجه رژیم صهیونیستی نیز این گزارش را یک‌طرفه و آزاردهنده خواند. یائیر لاپید، رهبر حزب یش آتید نیز دیگر مقام صهیونیست بود که از این گزارش به شدت عصبانی به نظر می‌رسید. وی اظهارت مطرح شده از زبان دبیرکل سازمان ملل را دور از واقعیت دانست.

رژیم صهیونیستی از هیچ تلاشی برای نادرست خواندن این گزارش کوتاهی نکرد. حتی ران پروسور، نماینده این رژیم گزارش بان‌کی‌مون که توسط نماینده الجزایری دبیرکل سازمان ملل تهیه شده بود را به جانبدارانه بودن متهم کرد. پروسور این نامه را تبعیض‌آمیز خواند و مدعی شد که اسرائیل در خلال جنگ قوانین بین‌المللی را نقض نکرده است. وی در نامه ای به رویترز از عدم عملکرد صحیح زروقی در جریان تهیه این گزارش ابراز نگرانی کرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۹
    0 0
    چ عجب از بان کی مون بعیده وقتی کودکان و زنان یمنی بمباران میشد بعد چند روز تازه ابراز نگرانی کرده بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس