کد خبر 429588
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۴

یک افسر سابق آمریکایی تاکید کرد که آمریکا با اشغال عراق در سال ۲۰۰۳ میلادی و با ادامه دخالت های خود، این کشور را نابود کرد و اکنون وظیفه آمریکاست تا این کشور را بازسازی کند.

به گزارش مشرق، مایکل اوبرایان نویسنده آمریکایی که طی سال‌های 2006 و 2007 به عنوان افسر پیاده نظام در عراق بوده، در واکنش به اعزام مشاوران نظامی آمریکایی به عراق، تصریح کرد: اعزام مشاوران نظامی آمریکایی به الانبار یک کار مسخره و مضحک است چرا که هیچ تاثیری در متوقف کردن تروریست های داعش نخواهد داشت. این یک اقدام کاملا سیاسی است که از سوی باراک اوباما انجام شده است.

اظهارات این نویسنده آمریکایی در شرایطی است که مشاوران نظامی آمریکایی اواخر هفته گذشته وارد استان الانبار شده اند تا نیروهای ارتش عراق و کردها را برای مقابله با گروه تروریستی داعش آموزش دهند.

اوبرایان در ادامه گفت: هیچ کس اوباما را به خاطر ناکامی در اجرای کامل قول های خود در خاورمیانه مورد بازخواست قرار نداده است. کسانی که از دخالت نظامی آمریکا در عراق در دوران جورج دبلیو بوش انتقاد می کردند، اکنون ماهیت منافقانه خود را نشان می دهند.

وی افزود: رسانه های خبری هم امروز پشتیبان اوباما شده اند و از هر کاری که وی انجام می دهد، حمایت می کنند. اگر بوش مشاوران نظامی به عراق فرستاده بود، همین رسانه های خبری او را از نزدیک ترین درخت، دار می زدند. اگر کسی 10 سال در حالت اغما بوده باشد و امروز به هوش بیاید، تصور می کند که بوش هنوز رئیس جمهور آمریکا است.

اوبرایان تاکید کرد: ائتلافی متشکل از نیروهای نظامی چندین کشور موفقیتی در عراق نداشته اند. آمریکا که وضعیت کنونی در عراق را به وجود آورده است باید راهکاری را برای حل مشکلات پیدا کند.

به اعتقاد برایان راهکار اصلی برای حل و فصل اوضاع کنونی عراق، یک نیروی 200 تا 300 هزار نفری از سربازان آمریکایی است. دولت بوش نیز باید این تعداد نیرو را در زمان اشغال عراق در سال 2003 میلادی مستقر می کرد. این تنها راه برای حل و فصل مشکلات عراق است. داعش باید از روی زمین محو شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    0 0
    خدا نابودتون کنه به زودی زود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس