کد خبر 428919
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۸

نامزدهای این انتخابات هم چون سایر انتخابات در این مرحله از تمام تمرکز خود بر روی جذب حامیان مالی گذاشته اند. دموکراسی در ایالات متحده مفهوم خود را از دست داده است. در واقع انتخابات عرصه ای برای خودنمایی میلیاردرها شده است.

به گزارش مشرق، در حالی که هنوز 500 روز دیگر تا انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 باقی است اما کمپین های نامزدهای دو حزب در حال شکل گیری است. در واقع نامزدهای این انتخابات هم چون سایر انتخابات ها در این مرحله از تمام تمرکز خود را بر روی جذب حامیان مالی گذاشته اند. در واقع کلید موفقیت کاندیدا در انتخابات حمایت میلیاردر ها خواهد بود. زیرا در صورتی که آن ها بتوانند کمک های مالی کافی را داشته باشند فرصت مناسب تری برای تبلیغ خواهند داشت.

به نظر می رسد که میزان این حمایت ها در این انتخابات رکوردهای گذشته را بشکند. در این مطلب به بررسی این مسئله خواهیم پرداخت.

کمپین هیلاری کلینتون و جب بوش

کمپین هیلاری کلینتون" وزیر امور خارجه ایالات متحده اعلام کرده است که قصد دارد در این انتخابات با توسل به حمایت حامیان مالی شان حدود 2.5 میلیارد دلار هزینه نماید. این در حالی است که کل انتخابات ریاست جمهوری سال 2012 حدود 2 میلیون دلار برای دو کاندیدا هزینه شد. "جب بوش" کاندید مطرح جمهوری خواهان نیز گفته بود در صدد است تا بتواند حامیان مالی سابق "جرج بوش" را جذب خود نماید. وی هم چنین اعلام نمود که انتظار دارد حداقل تا پایان ماه جاری ( 20 روز دیگر) بتواند 100 میلیون دلار کمک مالی دریافت کند.

مهم ترین حامیان مالی در انتخابات 2016

شلدون آدلسون

"شلدون آدلسون" که یک فعال تجاری و سرمایه‌گذار برجسته به شمار می‌رود مدیر اجرایی ارشد شرکت Las Vegas Sand به شمار می‌رود. طبق آخرین آمار ارائه شده در سال جاری میلادی ارزش دارایی‌های وی 31.4 میلیارد دلار برآورد شده است. طبق آمار ارائه شده در مجله فوربس آدلسون در سال 2014 با 36.4 میلیارد دلار دارایی هشتمین فرد ثروتمند دنیا به شمار می‌رفت. او که جمهوری‌خواهان امید زیادی به کمک مالی‌اش دارند همانند دیگر یهودیان از حامیان اسرائیل به شمار می‌رود و در یکی از اظهاراتش از لزوم حمله هسته‌ای آمریکا به ایران به‌عنوان یک تاکتیک برای مذاکره نام برده بود.

برادران کوچ

خانواده کوچ هم‌اکنون یکی از ثروتمندترین خانواده‌های جهان به شمار می‌آید. در فهرستی که برای 10 فرد ثروتمند جهان در سال 2014 اعلام شد نام 2 نفر از اعضای این خانواده به چشم می‌خورد. دیوید و چارلز هر یک با دارایی خالصی بالغ بر 41 میلیارد دلار، در رتبه‌های ششم و هفتم از این فهرست قرار گرفتند.

در سال 2014 مجله اقتصادی فوربس، دارایی خانواده کوچ را در حدود 89 میلیارد دلار اعلام کرد و این خانواده را پس از خانواده والتون (مالکین شرکت وال‌مارت) به عنوان دومین خانواده ثروتمند در ایالات متحده آمریکا معرفی نمود. حال با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری سال 2016، برادارن کوچ بدون توجه به انتقادات اعلام کرده اند که قصد دارند 889 میلیون دلار به کاندید جمهوری خواهان کمک مالی کنند. آن ها حامیان سنتی جمهوری خواهان هستند.

نرمن برامان

"نرمن برامان" تاجر خودرو و میلیاردر اهل فلوریدا است. وی که مالک تیم فوتبال "Philadelphia Eagles" است و در زمینه خرید و فروش خودرو فعالیت دارد، دارای سرمایه خالصی معادل 1.88 میلیارد دلار بوده و در سال 2012 از جمهوری‌خواهان معادل 100هزار دلار حمایت مالی کرد. وی از حامیان اصلی رژیم صهیونیستی نیز به شمار می‌رود.

سناتور "مارکو روبیو" نامزد جمهوری‌خواه در انتخابات آتی ریاست‌جمهوری نفر اول در لیست افرادی به شمار می‌رود که نورمن برامان یهودی قصد حمایت از آنها را دارد. طبق گزارشات منتشر شده برامان با صرف 10 تا 15 میلیون دلار کمک مالی به روبیو و اطمینان از انتخاب وی به‌ عنوان نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 موافقت کرده است.

جرج سوروس

جرج سوروس تاجر ارز، سرمایه‌گذار و بازرگان آمریکایی است. سوروس رییس هیات مدیره بنیاد سوروس و موسسه جامعه باز است. وی همچنین بنیانگذار و رییس هیئت مدیره شرکت مدیریت سرمایه سوروس می‌باشد.

مجله فوربز، جرج سوروس را با ثروت خالص 11٫0 میلیارد دلار به عنوان نفر 29 ام فهرست ثروتمندترین افراد جهان رده‌بندی نموده‌است. از سال 1979 تا کنون، سوروس بیش از 6 میلیارد دلار به دلائل مختلف کمک مالی کرده‌است. او همچنین یکی از سه بنیانگذار اصلی مرکز پیشرفت آمریکا، و عضو هیئت امنای آن است. گفته شده است که وی یکی از حامیان مالی کلینتون در انتخابات آینده است.

علاوه بر اشخاص ثروتمند که تنها به معرفی چند تن از آن ها بسنده کردیم. برخی از شرکت های مهم فناوری نیز طی سال های اخیر حمایت های مالی گسترده ای به نامزدها کرده اند. در این میان شرکت فیسبوک و گوگل در راس قرار دارند.

با توجه به این مسائل باید گفت که دموکراسی در ایالات متحده مفهوم خود را از دست داده است. در واقع انتخابات عرصه ای برای خودنمایی میلیاردرها شده است و بدون شک فردی که به واسطه ثروت این افراد وارد عرصه های سیاسی می شود باید منافع آن ها را مد نظر داشته باشد. به این ترتیب هیچ یک از کاندیدای حزب جمهوری خواه، دموکرات و مستقلی که وارد کارزار انتخاب شده اند بدون حمایت این افراد از هیچ شانسی برای پیروزی در انتخابات برخوردار نیستند و این به آن معناست که دموکراسی در این کشور مرده است.

منبع: دیدبان آمریکا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۱:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
    0 0
    صحیح است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس