کد خبر 425350
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۶

مدیرعامل شرکت صنایع الکترونیک ایران از طراحی یک شبکه ارتباطی بسیار قوی و بومی ‌پدافند توسط متخصصان صاایران و پدافند خاتم الانبیاء خبر داد و گفت: در حال حاضر ‌هیچ نقطه کور پدافندی در کشور وجود ندارد.

به گزارش مشرق، سردار حسین باقری با برشمردن مهم‌ترین مأموریت و رسالت سازمان صنایع‌ الکترونیک ایران اظهار داشت: مأموریت صاایران تأمین محصولات ارتباطی، فناوری اطلاعات، الکترونیکی، جنگ الکترونیک، جمع‌آوری اطلاعات، رایانه، الکترواپتیک و فضایی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است.

وی با بیان اینکه صنایع الکترونیک مهمترین اصل تحول در نیروهای مسلح است، افزود: ‌سلسله اعصاب نیروهای مسلح ارتباطات و مخابرات است بنابراین شرکت صنایع الکترونیک ایران و شرکت‌های زیر مجموعه آن، از اساسی‌ترین ارکان در نیروهای مسلح است‌.

مدیرعامل شرکت صنایع الکترونیک ایران یکی از مهم‌ترین مأموریت‌های صاایران را کمک به جمع‌آوری اطلاعات از دشمن بیان کرد و ادامه داد: در این زمینه صاایران تجهیزات راداری، اپتیکی، الکترو‌اپتیکی، انواع دوربین‌ها و ... را در اختیار نیروهای مسلح قرار می‌دهد.

سردار باقری با بیان اینکه ‌صاایران در زمینه ماهواره به موفقیت‌های زیادی ‌دست یافته است، ‌تصریح کرد: در بهمن ماه سال 1393 ماهواره فجر ‌جمهوری اسلامی ایران با موفقیت به فضا پرتاب شد که این ماهواره نتیجه تلاش دانشمندان ایرانی و کارکنان پرتلاش صاایران بود.

وی با بیان اینکه صاایران به نیروهای مسلح در بخش‌های ‌زمینی و ارتباطی اعم از ارتباط بین نیروهای پیاده، قرارگاه‌ها، زرهی، هوانیروز، شبکه‌های زیر‌ساختی، فیبرنوری، انواع بیسیم‌ها و باسیم‌ها، فناوری اطلاعات، ویدئو همایش‌ها و .... خدمات ارائه می‌دهد، گفت: حضور در دریا بدون استفاده از امکانات مخابراتی و ارتباطی امن امکان‌پذیر نیست، در دریا سامانه‌های ناوبری، سوناری، راداری و ... لازم است که این سامانه‌ها را نیز صاایران و شرکت‌های زیر مجموعه آن تولید می‌کنند و در اختیار نیروهای مسلح دریایی قرار می‌دهند.

مدیرعامل شرکت صنایع الکترونیک ایران با بیان اینکه در حوزه هوایی کار سخت‌تر و پیچیده‌تر است، تاکید کرد: امروز به حمدالله شرکت صنایع الکترونیک ایران ‌در بخش ناوبری هوایی به موفقیت‌های بسیاری دست یافته ‌و در زمینه بیسیم‌های هوایی نیز فعالیت‌های خوبی صورت گرفته و روز به روز در حال پیشرفت در این حوزه هستیم.

وی با بیان اینکه سازمان صنایع الکترونیک ایران در زمینه تأمین و نصب تجهیزات جمع‌آوری اطلاعات و دوربین بر روی هواپیماهای باسرنشین و بدون سرنشین نیز پیشرفت‌های چشمگیری داشته ‌است، ادامه داد: در حوزه پدافند هوایی در بخش تأمین رادار در انواع مختلف مورد نیاز و شبکه جمع‌آوری الکترونیکی اطلاعات موفقیت‌های بسیار زیادی به دست آورده‌ایم.

مدیرعامل سازمان صنایع الکترونیک ایران با اشاره به اهمیت ‌پدافند هوایی و تاکیدات فرمانده معظم کل قوا در این حوزه گفت: صاایران در تبعیت از فرمایش رهبری عمده توان خود را در تأمین تجهیزات پدافندی قرار داده‌که البته در این راه همراهی بسیار خوب متخصصین و کارکنان غیور قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) را داشته‌ایم.

باقری نتیجه این فعالیت و همراهی را ایجاد یک شبکه ارتباطی بسیار قوی و بومی در زمینه پدافند اعلام کرد و گفت: ‌هیچ نقطه کور پدافندی در کشور وجود ندارد و تمامی پروازها حتی در نقاط دوردست و با سقف پروازی بالا تحت نظر شبکه قوی پدافندی کشور بوده ‌و از این منظر ایران اسلامی در موقعیت بسیار خوبی قرار دارد.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس