کد خبر 461034
تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۹

با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور 15 طرح مخابراتی ، صنایع پزشکی ، ناوبری فرودگاهی و صنایع دفاعی در مجموعه صنایع الکترونیک ایران در شیراز به بهره برداری رسید .

به گزارش مشرق، مهم ترین این طرح ها شامل ناوبری فرودگاهی ( mlat . ام لت )، ارتفاع سنج هواپیمایی ، لامپ دستگاه رادیو لوژی و افتتاح خط تولید سنسور میل بادامک خودرو و لامپ دستگاه ایکس ری است که با هزینه بیش از صد میلیارد ریال به بهره برداری رسیده است .

این طرح ها و توانمندی ها حاصل تلاش متخصصان و مهندسان داخلی است که علاوه بر بهره مندی از فناوری های برتر جهانی ، زمینه ساز قطع وابستگی کشور به منابع خارجی نیز شده است .

در صورت تولید انبوه این تجهیزات و فناوری ها ، برای هزار نفر اشتغال ایجاد می شود .

ستاری ، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و رئیس بنیاد نخبگان کشور امروز از توانمندی های مجموعه صنایع الکترونیک ایران در شیراز و بنیاد نخبگان دفاعی شهید فهمیده منطقه جنوب کشور بازدید کرد .

در این بازدید ، توانمندی های این مجموعه ها به ویژه در حوزه فناوری های قابل استفاده در توسعه طرح های ملی از جمله سیستم های ناوبری و مراقبت پرواز فرودگاهی ، تجهیزات پزشکی ، سامانه کنترل اویونیک هواپیما ، سیستم های مراقبتی راداری و سوناری ، سامانه های کنترل اتوماسیون نفت و گاز ، تجهیزات الکترونیک خودرو ، کارت های هوشمند و توسعه شبکه های مخابرات دریایی مورد بررسی قرار گرفت .
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس