کد خبر 426567
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۳:۴۱

سازمان خصوصی‌سازی‌ در یک اتفاق نادر یک روز پس از اینکه اعلام کرد قصد دارد ۵ درصد از سهام مخابرات را بفروشد از منتفی شدن فروش سهام مخابرات به‌دلیل آنچه پرداخت نشدن اقساط این شرکت عنوان کرده بود خبر داد.

به گزارش مشرق، شركت توسعه اعتمادمبين كه سال 1378معادل 50درصد از سهام مخابرات را به قيمت 7800ميليارد تومان خريده بود يكي از اقساطش را يعني 484ميليارد تومان پرداخت نكرده بود، اين موضوع باعث شد سازمان خصوصي‌سازي‌ اعلام كند قصد دارد به جاي طلبش 5درصد از سهام را بفروشد و 484ميليارد تومان را به حسابش واريز كند.سازمان خصوصي‌سازي‌ حتي با انتشار اطلاعيه‌اي روز اين واگذاري و كارگزار عرضه‌كننده را هم مشخص كرد و كارگزار عرضه كننده كه بانك ملي بود گزارش مبسوطي در اين‌باره مشخص كرده بود اما ديروز سازمان خصوصي‌سازي‌ در اتفاقي نادركه از زمان آغاز خصوصي‌سازي‌ تاكنون بي‌سابقه بوده است يكباره اعلام كرد واگذاري سهام مخابرات منتفي است.
 
براي اينكه بدانيم چرا واگذاري سهام مخابرات منتفي شده، با جعفر سبحاني مشاور سازمان خصوصي‌سازي‌ گفت‌وگو كرديم. او توضيح داد:پس از مطرح شدن واگذاري 5درصد سهام مخابرات، خريدار يعني شركت توسعه اعتماد مبين بلافاصله بخشي از طلبش را به‌حساب سازمان خصوصي‌سازي‌ واريز كرد و بخش ديگري از طلبش را در قالب چك به سازمان خصوصي‌سازي‌ پرداخت كرد بنابر اين از ديد ما برنامه فروش 5درصد سهام مخابرات منتفي است.
 
از سبحاني پرسيديم تاريخ چك پرداختي بدهكار(توسعه اعتماد مبين) و مبلغ آن چقدر است اوگفت: شايد لازم نباشد كه تاريخ و زمان چك را به‌صورت علني اعلام كنيم اما از ديد سازمان خصوصي‌سازي‌ اقساط فروش سهام مخابرات پرداخت شده است. از سبحاني درباره گفته‌هاي مديركل روابط عمومي مخابرات‌كه‌گفته بود براساس قرارداد اگر 4قسط مخابرات عقب بيفتد سازمان خصوصي‌سازي‌ مي‌تواند سهام را بفروشد و با عقب افتادن يك قسط اين سازمان به لحاظ قانوني قادر به فروش سهام نيست، گفت: اين موضوع به هيچ عنوان صحت ندارد. براساس مفاد قرارداد سازمان خصوصي‌سازي‌ اگر يك قسط پرداخت نشود مي‌تواند به ازاي مبلغ آن قسطي كه پرداخت نشده است سهام بفروشد و طلبش را برداشت كند.او در عين حال تأكيد كرد: اگر پرداخت 4قسط خريدار عقب بيفتد، مي‌تواند كل 50درصد از سهام مخابرات را پس بگيرد.


منبع: همشهری آنلاین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۳:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۴
    0 0
    سال 1387 صحیح است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس