کد خبر 406336
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۸

رادار پیشرفته پسیو 10 شهریور با قابلیت ردیابی بیش از 100 هدف، در مراسم رژه ارتش در تهران به نمایش درآمد.

به گزارش مشرق، شناسایی اهداف ریز پرنده و بدون ارسال امواج مغناطیسی از ویژگی های این رادار است که امکان شناسایی آن برای دشمن غیرممکن می شود. فناوری طراحی و تولید این رادار فقط در اختیار چند کشور است که به دست توانمند کارکنان قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص) تولید شده است.

سامانه های ارتباطی و فرماندهی وکنترل هوشمند رسول و فکور که به دست توانمند متخصصان وزارت دفاع و قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص) طراحی و به مرحله تولید رسیده است ، نخستین بار در رژه روز ارتش به نمایش در می آید.

سامانه فرماندهی و کنترل هوشمند فکور قابلیت جمع آوری اطلاعات از همه منابع اطلاعاتی مرتبط با دفاع هوایی اعم از رادارهای پسیو و اکتیو نظامی و کشوری ، شنود سیگنالی ، سامانه های موشکی و مراکز فرماندهی و کنترل را داراست و به صورت کاملاً تاکتیکی و متحرک و مستقل هدایت و کنترل سامانه های دفاع هوایی زمین پایه و هواپایه را بر عهده دارد .

سامانه پیشرفته ارتباطی رسول هم با قابلیت رمزگذاری اطلاعات ، اتصال به شبکه ارتباط زیرساخت کشوری و انتقال اطلاعات رادار از صحنه نبرد به مراکز فرماندهی نیز نخستین بار در رژه روز ارتش از مقابل جایگاه عبور خواهد کرد.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    0 0
    ۱۰ شهریور چه روزیه؟
  • علی ۲۰:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    0 0
    روز استقلال پدافند از ارتش

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس