کد خبر 418154
تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۸

تحلیل گر سیاسی عراقی مسؤولیت اوضاع کنونی رمادی را به عهده برخی سیاستمداران عراقی دانست که سعی دارند میان مردم عراق و مخصوصا مردم الانبار فاصله و تفرقه ایجاد کنند.

به گزارش مشرق، مشعان السعدی گفت: همه در قبال اشغال مجدد بخش های مهمی از رمادی به دست تروریست ها مسؤول هستند، ولی بیشترین تقصیر متوجه کسانی است که در هتل های الانبار و اردن و سایر کشورها نشسته اند و مردم عراق و مخصوصا مردم الانبار را به نافرمانی و سرکشی در برابر واقعیت ها تشویق می کنند.

وی افزود: وضعیت کنونی الانبار نتیجه تجمع ها و همایش های بدخواهان در پایتخت اردن و سایر نقاط است که هدف از آن افزایش اختلافات و دور کردن مردم الانبار از سایر استان ها و بدبین کردن آنها نسبت به دولت است.

السعدی در ادامه گفت: این افراد بیشترین مسؤولیت را به عهده دارند، اما دولت عراق نیز مقصر است، از آن جهت که در وضعیت کنونی و با توجه به جنگ با تروریست ها نباید به هرکسی فرصت جولان دادن در صحنه سیاست را بدهد، زیرا نتیجه آن ناامنی و اوضاعی مانند الانبار خواهد بود.

این تحلیل گر سیاسی تاکید کرد عشایر الانبار هنگامی که اوضاع برایشان دشوار شد با صراحت ورود بسیج مردمی را برای کمک خواستار شدند و همین نشان می دهد که عده ای سیاستمدار توطئه گر چگونه بر وحدت ملی عراق و مردم الانبار تاثیر گذاشته بودند، اما خوشبختانه همه اقشار مردم الانبار با این کار نقشه آنها را نقش بر آب کردند و خواستند که بسیج مردمی در آزادسازی الانبار نقش ایفا کنند.

وی خاطرنشان کرد وقتی اکثریت مردم الانبار جهت گیری های شورای استان الانبار را نپذیرفتند و این شورا نیز به ناچار به خواست مردم تن داد و با حضور بسیج مردمی در عملیات آزادسازی الانبار موافقت کرد.

السعدی تاکید کرد که ورود بسیج مردمی به هیچ وجه پیروزی شورای استانداری الانبار به حساب نمی آید، بلکه خواست عشایر عراقی است که با داعش مبارزه می کنند، زیرا آنها در بغداد و در آسایش نشسته اند اما ملت عراق در الانبار مبارزه می کنند و به شهادت می رسند.

منبع: العالم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • پسر ۲۳:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
    0 0
    مسئولان عراقی میدونن منافق دارن پس چرا به حرفشون گوش میکنن کار خودشون بکنن
  • ناشناس ۲۳:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
    0 0
    به شرطی که دوباره حکایت تکریت نشه که اصل کار رو نیروهای حشد الشعبی شیعه انجام داد ولی به اسم آمریکا تمامش کردن و نگذاشتن تا آخرش کارشونو بکنن درود بر نوری مالکی مبارز و انقلابی و پیرو رهبری که فرماندهان خائن رو اخراج کرد و افراد پیرو رهبری را آورد ولی حیدر العبادی با سازشکاری رشته ها را پنبه می کند چرا این فرماندهان متعهد و ولایی رو اخراج کرد؟؟؟ چرا اینقدر به آمریکا میدون میدهد؟؟
  • 100 ۲۳:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
    0 0
    دولت وارتش بی عرضه عراق مسئول شکست در الرمادی است
  • علیرضا اهواز ۲۳:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
    0 0
    هیچکس مسئول نیست ، مردم همونجا و بزرگانشون مسئول هستن . اولا بخش بزرگی از عشایر با داعش بیعت کردن ، دوم اینکه بزرگان و سران همون عشایری هم که بیعت نکرده بودن اجازه ورود شیعیان به الانبار رو ندادن و گفتن فرزندان عشایر خودشون میتونن از شهرشون دفاع کنن ! گویی با داعش همصدا بودن و یک حرف رو میزدن و فقط توی در اختیار گرفتن قدرت با هم رقابت داشتن ! حالا اما این کمک خواهی از روی نیت خیر نیست،از سر ناچاری و دریوزگی هستش . راهی غیر از این ندارن وگرنه باز هم به لجاجت و حماقت خودشون ادامه میدادن. ضمنا داعش هم نشون داد چقدر با آمریکایی ها مشکل داره ، پایگاه الاسد که 500 آمریکایی توی اون مستقر هستن رو بعد از تقریبا یک سال هنوز یه هجوم واقعی بهش نکردن اما چند هزار نفر رو روانه رمادی میکنن برای قتل عام مردم و نیروهای نظامی.ظاهرا زور داعش و امثال داعش فقط به خبرنگارا و پرستارا و گردشگرای بیگناه غربی میرسه !
  • جیشالعدل ۲۱:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    حمله نکردن به داعشیها به خاطر گرو گانها اشتباهه چون اونها یا باید داعشی بشن یا هم که قتل عام میشن . تازه اون زنهای بد بخت عراقی هم که اخر سر از تعداد تجاوزات داعشی ها خودشان رو میکشن خا حالامن نمیدانم دیگه چرا حمله نمیکنن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس