کد خبر 418116
تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۲

ستونی بزرگی از نیروهای حشد الشعبی (بسیج مردمی) عراق روز دوشنبه وارد پایگاه نظامی الحبانیه در شرق شهر رمادی مرکز استان انبار در غرب عراق شدند.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، این در حالیست که عناصر داعش پس از تهاجم چند روزه اخیر به رمادی، بیشتر بخش های آن را اشغال کرده اند و نیروهای دولتی برای بازپس گیری آن و بیرون راندن تروریست ها، تلاش می کنند.

به گفته شاهدان و افسران ارتش، تروریست های داعش با خودروهای زرهی از رمادی عازم پایگاه حبانیه در شرق این شهر شده اند که نیروهای حشد الشعبی در آن برای شروع ضد حمله بسیج شده و در حال آماده باش به سر می برند.

حیدر العبادی نخست وزیر عراق روز یکشنبه دستور بسیج نیروهای حشد الشعبی و اعزام آنها به رمادی را پس از اشغال این شهر به دست داعش صادر کرد.

به گفته صباح کرهوت رییس شورای استان انبار، نیروهای حشد الشعبی اکنون به پایگاه حبانیه رسیده اند و در حال آماده باش به سر می برند.

یک شاهد عینی نیز از کاروانی مرکب از صف طولانی خودروهای زرهی و کامیون های نظامی مجهز به مسلسل سنگین و راکت انداز خبر داد که عازم این پایگاه در حدود 30 کیلومتری شرق رمادی بودند.

سخنگوی حشد الشعبی نیز از پروازهای شناسایی و طراحی عملیات برای نبرد آزاد سازی انبار خبر داد که استان وسیعی در دره فرات است.

شهر الرمادی مرکز استان الانبار و در فاصله حدود 70 کیلومتری غرب بغداد، در پی حملات چهار روزه داعش به این شهر، عملا از تسلط نیروهای دولتی خارج شد

بسیاری از عراقی ها ، برخی طرف ها از جمله آمریکا و برخی جریان های سیاسی عراق را عامل سقوط الرمادی می دانند که طی یک ماه و نیم اخیر مانع ورود این نیروها برای کمک به مدافعان شهر شدند.

با اینحال، در تازه ترین تحولات در صحنه زمینی نبرد در الانبار، روز دوشنبه سرانجام بطور رسمی از الحشد الشعبی برای ورود به نبرد با داعش در این استان دعوت شد.

سران عشایر پس از حدود 2 ماه مقاومت برخی شخصیت های، سران احزاب و جریان های سیاسی و بویژه آمریکایی ها، خواستار ورود نیروهای الحشد الشعبی به معرکه این استان شدند و به صورت کتبی از العبادی خواستار مشارکت نیروهای الحشد الشعبی برای سرکوب داعش در الانبار شدند.

شورای استان الانبار نیز روز یکشنبه در بغداد به اتفاق آرا، مشارکت نیروهای مردمی برای جنگ علیه داعش را تصویب کرد و از نخست وزیر و فرماندهی کل قوا خواست که نیروهای الحشدالشعبی را برای نجات الانبار و بویژه شهر الرمادی گسیل کند.

به دنبال آن خبر رسید که العبادی به نیروهای الحشد الشعبی اعلام آماده باش داده و شامگاه یکشنبه اولین گروه های نیروهای الحشد الشعبی وارد پایگاه الحبانیه در شرق الرمادی شدند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • محسن121 ۲۱:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
    0 0
    زنده باد اسلام ناب محمدی و مرگ بر اسلام آمریکایی
  • پسر ۲۳:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
    0 0
    عراقی ها کی میخوان بفهمن آمریکا براشون دشمن.خوب شد دیدن طرح تجزیه عراق میخوان اجرا کنن پس هرچی که خودشون میدونن درست انجام بدن
  • ۰۶:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۹
    0 0
    درزبان آذری ضرب المثلی هست که میگه:"تـوی دان سورا ناقارا" یعنی"نقاره-سازودهل بعدازعـــروسی . . .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس