هزاران نیروی بسیج مردمی عراق در شرق الرمادی در انتظار اعلام ساعت صفر عملیات آزادسازی استان الانبارند و شماری از نمایندگان پارلمان عراق نیز درخواست مرخصی کرده‌اند تا به صفوف نبرد با داعش بپیوندند.

به گزارش مشرق، نیروهای ارتش عراق(گردان طلائی) و عشایر اهل سنت منطقه، سرانجام بعد از مقاومت چند ماهه در مقابل حملات نیروهای تروریستی داعش در شهر «الرمادی» چند روزی است که مجبور به عقب‌نشینی شده‌اند و تعدادی از نیروهای عراقی در مناطق محاصره شده از سوی داعش در شهر الرمادی مرکز استان الانبار به شهادت رسیدند.

 با سقوط بخش‌های زیادی از شهر الرمادی، نخست وزیر عراق دستور ورود نیروهای بسیج مردمی، «الحشد الشعبی» به استان الانبار برای پاکسازی تمام مناطق استان را صادر کرد و شورای استانداری الانبار نیز با این مسئله موافقت کرد. از روز گذشته شمار زیادی از نیروهای داوطلب مبارزه با داعش در بخش شرقی الرمادی مستقرند و منتظر آغاز عملیات آزادسازی الرمادی هستند.

نیروهای بدر در کربلا: منتظر اعلام ساعت صفر برای آغاز عملیات الانباریم

«حامد صاحب الکربلایی» مسئول سازمان بدر در کربلای معلی، از آمادگی نیروهای شاخه نظامی این سازمان در کربلا برای اعزام به استان الانبار برای آزادی شهر الرمادی مرکز این استان خبر داد.

وی گفت: نیروهای ما در شاخه نظامی بدر در مربلا، آموزش دیده و مجهزند و آماده‌اند در عملیات آزادسازی الانبار شرکت کنند. شمار زیادی از نیروهای ما منتظر اعلام ساعت صفر برای آغاز عملیات آزادی الانبار هستند تا به صفوف نیروهای بسیج مردمی بپیوندند.

درخواست برخی نمایندگان برای حضور در جبهه‌های جنگ با داعش

«سلیم الجبوری» رئیس مجلس عراق، خبر داد که تعدادی از نمایندگان مجلس عراق درخواست مرخصی از حضور در جلسات مجلس به منظور شرکت در جنگ با داعش داده‌اند.

او در سخنرانی در یک کنفرانس حقوق بشری در بغداد تأکید کرد که مجلس در جلسه روز سه‌شنبه (امروز)، تصمیمات مهمی درباره اوضاع امنیتی استان الانبار و شهر «الرمادی»خواهد گرفت و که این درخواست نمایندگان نیز بررسی خواهد شد.

او تأکید کرد که دستیابی تروریست‌ها به الرمادی موقتی خواهد بود و جنگ با داعش تا نابودی کامل آن ادامه خواهد داشت.

الجبوری افزود که خبرسازی‌ها و شایعات در آنچه در استان انبار و شهر الرمادی رخ داد نقش بزرگی بازی کرد.

وزیر کشور عراق: هیچ خطری بغداد و کربلا را تهدید نمی‌کند

«محمد سالم الغبان» وزیر کشور عراق، تأکید کرد که سقوط منطقه ساختمان‌های دولتی در رمادی به دلیل نبود نیروهای کافی برای حمایت از آن بوده و پلیس محلی توانایی ایستادگی در برابر حجم عظیم حملات داعش را نداشت.

او تأکید کرد که نیروهای داوطلب مردمی عازم استان الانبار شده‌اند و در کنار نیروهای مسلح ونیروهای عشایر، این استان را از لوث تررویست‌ها پاک خواهند کرد.

الغبان افزود که مرزهای استان انبار با استان‌های بغداد و کربلا کاملاً امن است و هرگونه خطری از این استان‌ها دور است.

اعلام پشتیبانی 70 عشیره الانبار از بسیج مردمی

شیخ «موید الحشیمی» یکی از شیوخ عشیره «البوذیاب» در استان الانبار اعلام کرد که 70 عشیره در این استان آماده پشتیبانی از نیروهای بسیج مردمی در نبرد با داعش برای آزادسازی الرمادی هستند.

وی افزود: آشتی ملی حقیقی در عراق در جبهه‌های جنگی که دهانه‌های تفنگ‌های عراقی به سوی داعش نشانه گرفته شده، محقق خواهد شد.

الکرمه به گورستان داعش تبدیل شده است

سرتیپ «سعد معن» سخنگوی فرماندهی عملیات الانبار، امروز دوشنبه اعلام کرد که نیروهای امنیتی عراق، ابتکار عمل در ناحیه «الکرمة» در الانبار را به دست گرفته‌اند و این منطقه به گورستان داعش تبدیل شده است.

با اینکه هنوز عملیات بزرگ الانبار با حضور و مشارکت نیروهای داوطلب مردمی کلید نخورده است اما نیروی هوایی ارتش عراق در حال بمباران مواضع داعش در الکرمه است.

به گفته سرتیپ معن، نیروهای امنیتی حاضر در الانبار، در 3 محور دفاعی و تهاجمی در السجاریه در شرق و منطقه الزنکوره در غرب و منطقه طاش در جنوب الرمادی در حال نبرد با داعشند تا عرصه را بر تروریست‌ها تنگ کنند.
دمپسی: سقوط یک شهر در جنگ غیرمعمول نیست

ژنرال مارتین دمپسی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا روز  دوشنبه به تحولات الرمادی عراق، که به تازگی بخش اعظم آن به تصرف گروه تروریستی داعش درآمده، واکنش نشان داد و گفت چنین امری در جریان یک جنگ طبیعی است.

وی در بیانیه‌ای که شب گذشته منتشر شد، با بیان اینکه پیشروی‌های داعش یک گام به عقب بوده، گفته است که هرچند وضعیت الرمادی «تأسف‌بار است، اما در جریان جنگ، غیرمعمول نیست.»

به نوشته خبرگزاری رویترز، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا که به زودی از این سمت بازنشسته می‌شود، ادامه داد: «حالا برای بازپس‌گیری شهر، به تلاش زیادی نیاز است.»

وی افزود: «ما از طریق حملات هوایی ایالات متحده، آموزش و تجهیز به حمایت از نیروهای امنیتی عراق ادامه می‌دهیم. کاهش تنش‌های فرقه‌ای و آمادگی برای بازسازی، همچنان جزو چالش‌های دولت عراق خواهد بود.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس