کد خبر 415376
تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۴

رئیس بیست و هشتمین نمایشگاه کتاب تهران پیرامون اقدام عجیب وی در دلجویی از مدیر انتشارات حیان که این روزها غرفه بسته‌شده‌اش در نمایشگاه کتاب محل فحاشی وی به سران نظام شده است، گفت: اخلاق به من می‌گفت این کار را انجام بده.

به گزارش مشرق، سیدعباس صالحی معاون فرهنگی وزیر ارشاد و رئیس بیست و هشتمین نمایشگاه کتاب تهران در اولین نشست خبری خود در ایام برگزاری نمایشگاه در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس پیرامون اقدام عجیب وی در دلجویی از مدیر انتشارات حیان(مهدی خزعلی) که این روزها غرفه بسته‌شده‌اش در نمایشگاه کتاب محل فحاشی وی به سران نظام شده است، و اینکه آیا از سایر ناشرینی که غرفه‌هایشان بسته شده هم عذرخواهی خواهید کرد، گفت: اخلاق به من می‌گفت این کار را انجام بده.

صالحی تاکید کرد: نکته ای که مطرح است این است که امسال ثبت نام از ناشران توسط تشکل هاش نشر انجام شده است، آئین نامه هم همین بود که یک ناشر باید 35 عنوان منتشره داشته باشد، که این موضوع پیرامون این ناشر اتفاق نیفتاد و موجبات تعطیلی غرفه را در برداشت.

رئیس نمایشگاه کتاب اضافه کرد: روز گذشته ابتدا با خانواده ایشان و سپس با خود آقای خزعلی دیداری داشتم، او هم صحبت‌هایی داشت مبنی بر اینکه اگر چنین بود چرا ثبت نام از ما صورت گرفته و سپس فرآیند واریز پول انجام شده است، حتی دو روز هم در نمایشگاه فعالیت داشتیم. این ناشر عنوان می‌کرد که برای طراحی و احداث دکور مخارجی را صرف کرده‌ایم و... صحبت‌هایی از این قبیل داشت.

وی ادامه داد: اما طبیعتا اخلاق ایجاب می‌کند که اگر به واسطه مدیریتم اشتباهی صورت گرفت و اتفاقی که نباید نیفتد، افتاده، من به عنوان مدیر جمهوری اسلامی ایران با معرفتی که از اسلام و انقلاب دارم باید اتباه را در زیر مجموعه بگویم و بپذیرم، و به عنوان یک مدیری که تلاش دارم علاقه‌مند و به اخلاق و دینت باشم، باید در صورت بروز اشتباه عذرخواهی کنم.

وی در ادامه با بیان اینکه مدیر این انتشارات با این فکر که می‌تواند در نمایشگاه حضور داشته باشد برای غرفه مخارجی را متحمل شده، ادامه داد: کاری به فرد و علائق سیاسی‌اش ندارم، اما موظفم اگر در حوزه مدیریت اشتباهی صورت گرفت، عذرخواهی کنم.

معاون فرهنگی وزیر ارشاد که گویی این سوال خوشایندش نبود و از تیتر شدن برخی موارد که او از آن به عنوان حواشی یاد می‌کرد دلخوری‌هایی داشت، تصریح کرد: از رسانه‌ها درخواست می‌کنم در انتخاب تیتر و واژگان دقت کنند و رعایت ویژگی‌های خبری را در روزهای منتهی به حضور رهبر انقلاب در نمایشگاه داشته باشند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
    0 0
    اخلاق به شما نمی گوید در قضییه هسته ای به مردم راست بگویید و آنها جیگر فرض نکنید؟
  • ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
    0 0
    طبق قانون اسلام اگر کسی خطایی کرد خودش باید جبرانش را بدهد نه بیت المال.
  • ۲۳:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
    0 0
    اخلاق ایجاب می کند قانون برای همه باشد
  • ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
    0 0
    وزارت ارشاد خجالت خجالت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس