کد خبر 415486
تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۱:۳۴

روزنامه 'ال موندو' در گزارشی به قلم 'زاهیدا ممبرادو' نوشت: تهران بزرگترین نمایشگاه کتاب جهان را دارد و سالانه تا پنج میلیون نفر از آن بازدید می کنند.

به گزارش مشرق، ال موندو ادامه داد: دانشجویان در ایران، اشعار شاعران مورد علاقه خود را بر روی دیوارهای اتاق خود می چسبانند. چهره شاعران ایران نظیر حافظ، رومی یا سعدی جای ستاره های پاپ را بر روی در و دیوار گرفته ا ند و این به دلیل اشتیاق گسترده آنان نسبت به شعر در یک کشور با دو هزار و پانصد سال تاریخ است.
 
این روزنامه افزود : با وجود مشکلات در صنعت نشر کتاب ایران، بیست و هشتمین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب تهران ، بعنوان یکی از پربیننده ترین رویداد ادبی جهان با پنج میلیون بازدید کننده هر ساله - به گفته وزارت ارشاد ایران - آغاز شد. این یک رویدادی است که بازدیدکنندگان به طور گسترده از تمام کشور به آنجا می روند تا در این نمایشگاه، کتاب هایی را که در کتاب فروشی های معمولی یافت نمی شود پیدا کنند.
 
این رسانه اسپانیایی تصریح کرد: بیش از 60 کشور که یک سوم آنها عرب و برخی دیگر از آمریکای لاتین می باشند، در این اجلاس ادبی ، شرکت کرده ا ند.
 
'امیر مسعود شهرام نیا' مدیر عامل موسسه نمایشگاه کتاب در این مورد طی گفت وگویی با ال موندو خاطرنشان کرد: ایران سعی دارد علاقه ناشران خارجی را جلب کند.
 
به گزارش ال موندو، هر ساله در ایران 60 هزار عنوان کتاب جدید منتشر می شود اما با این رقم بسیار بزرگ، تعداد نشریات به طور متوسط به دو تا سه هزار مورد در هر عنوان می رسد.
 
شهرام نیا در این زمینه به ال موندو گفت:دانشجویان بسیاری آخرین نسخه کتاب های علمی را در این نمایشگاه کتاب پیدا می کنند.
 
به گزارش ال موندو، کتاب هایی که در ایران منتشر می شوند باید از سوی نهاد های نظارتی که بخشی یا همه حجم کتاب را در صورت عدم رعایت خطوط قرمز حذف می کنند، تصویب شود.
 
این نشریه افزود: کتاب هایی که به تصویر اسلام لطمه بزنند یا به تبلیغ ایده های خرابکارانه بپردازند، منتشر نمی شوند و در این رابطه، کتاب های ادبیات مستهجن نیز جایی در این نمایشگاه و در هیچ کتاب فروشی کشور ندارند.
 
به ادعای ال موندو، دولت ایران تلاش می کند که به کنوانسیون برن برای حمایت از حقوق مولف پایبند باشد.
 
این رسانه اسپانیایی تصریح کرد: صنعت کتاب در ایران هر ساله 150 میلیون دلار سود ایجاد می کند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس