کد خبر 415161
تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۳

قائم‌مقام جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی گفت: با از خودگذشتگی و ایثار زمینه‌های همدلی، همفکری، همپوشانی و هم‌افزایی و انسجام و وحدت را فراهم کنیم.

به گزارش مشرق، پرویز سروری قائم‌مقام جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی اظهار داشت: شرایطی که امروز انقلاب اسلامی در آن به سر می‌برد، شرایط بسیار تهدیدآمیز و فرصت‌سازی است، یعنی تهدیدات و فرصت‌ها به اوج خود رسیده و همان‌گونه که مقام معظم رهبری فرمودند ما به پیچ حساس تاریخی رسیده‌ایم که ماندن در پشت این پیچ تبدیل به تهدید خواهد شد و گذر از پیچ به فرصت‌های طلایی برای انقلاب اسلامی تبدیل خواهد شد.

وی ادامه داد: شرایطی که در منطقه و کشورهای عراق، سوریه، بحرین و یمن وجود دارد و درگیری‌ها و جنگ‌هایی که در منطقه هر روز شعله‌ور می‌شود، نشان می‌دهد نیازمند به وجود شرایط با ثبات، مقتدرانه و مدبرانه هستیم.

قائم‌مقام جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی افزود: تبلور مجموع این ویژگی‌ها در جریان اصولگرایی بیشتر است و به همین دلیل برای تسریع در روند حرکت انقلاب اسلامی، برداشتن موانع نظام سلطه در پیش پای انقلاب، نیازمند به ایجاد انسجام، استحکام و وحدت هرچه بیشتر نیروهای اصولگرا هستیم.

سروری ادامه داد: به همین دلیل ما نیازمند نگاه موفق‌تری به جریان اصولگرایی هستیم، نگاهی که زیر چتر اصولگرایی تجمیع شود و ما انشالله بتوانیم شاهد کنار گذاشتن اختلافاتی که حاشیه ساز است و اشتراکاتی که منبعث از مبانی و متن است، باشیم.

وی خاطرنشان کرد: ائتلاف، وحدت، انسجام و استحکام وحدت در میان اصولگرایان و وحدت پایدار در فصل انتخابات را یک ضرورت قطعی و حتمی می‌دانم و این موضوع مقدور نیست مگر اینکه ما در حوزه اختلافات حرکت نکنیم و در راه اشتراکات حرکت کنیم.

قائم‌مقام جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با بیان اینکه ما به آینده نگاه می‌کنیم و مسئولیت‌های بزرگی امروز بر دوش انقلابیون وجود دارد، خاطرنشان کرد: ما با نگاه به ضرورت ائتلاف و انسجام اصولگرایان تلاش می‌کنیم که با از خودگذشتگی و ایثار زمینه‌های همدلی، همفکری، همپوشانی و هم افزایی و انسجام و وحدت را فراهم کنیم.

سروری در پاسخ به این پرسش که آیا افرادی که با اصلاح طلبان ائتلاف می‌کنند جزو اصولگرایان محسوب می‌شوند، تأکید کرد: بارها گفته‌ام که با توجه به اینکه بین اصولگرایی و اصلاح طلبی مهمترین نقطه تمایز در حوزه مبانی است، به همین دلیل چنین ائتلافی اساساً امکان پذیر نیست. یعنی یا اصولگرایان باید از مبانی خود کوتاه بیایند، خطوط قرمز را رد کنند و نگاهشان را به نظام سلطه تغییر دهند؛ همان اتفاقی که در فتنه ۸۸ افتاد و با دشمنان انقلاب همراهی کنند و نگاهشان را به تهدیدات و توهین‌ها ببندند یا اینکه اصلاح طلبان در حوزه مبانی به طرف اصولگرایان بروند.

وی خاطرنشان کرد: چنین اتفاقی نیفتاده و اصولگرایان همچنان بر سر مبانی خود ثابت قدم هستند. به همین علت تصور می‌کنم ائتلاف با اصلاح طلبان اساساً در حوزه اصولگرایی امکان پذیر نیست. مگر اینکه تفاوت‌هایی در مبانی اصلاح طلبان بوجود آید. البته آن زمان دیگر نمی‌توان آنها را اصلاح‌طلب نامید بلکه آنها به اصولگرایی منتقل می‌شوند.

قائم‌مقام جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در پایان تأکید کرد: با توجه به تفاوت‌های آشکار در حوزه مبانی میان اصولگرایی و اصلاح‌طلبی، ائتلاف میان اصولگرایان و اصلاح‌طلبان میسر و مقدور نیست.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس