قائم مقام جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با اشاره به ضرورت شفاف‌سازی دستگاه دیپلماسی درباره بندهای محرمانه توافق وین گفت: مردم باید در جریان تمام مفاد مذاکره هسته‌ای قرار بگیرند.

به گزارش مشرق، پرویز سروری عضو شورای شهر تهران در پاسخ به سؤالی مبنی بر ادعای برخی از اعضای کنگره آمریکا درباره وجود بندهای محرمانه درباره توافق میان ایران و گروه 1+5 گفت:‌ ما در قضیه لوزان شاهد بودیم که مقام معظم رهبری تأکید کردند که مسئولان مردم را در جریان مذاکرات هسته‌ای قرار دهند تا مردم در جریان امور قرار بگیرند که این امر نشان می‌دهد رهبر انقلاب معتقد هستند نباید با توجه به حساسیت موضوع مذاکرات هسته‌ای مسئله محرمانه‌ای وجود داشته باشد که این موضوعات محرمانه زمانی مطرح شود که دیگر زمانی برای اصلاح آن وجود نداشته باشد.

وی ادامه داد: سنت بدی در حال ایجاد شدن است که شاهدیم موضوعات به صورت محرمانه از طرف مقامات آمریکایی افشا می‌شود و آمریکایی‌ها دست پیش را در افشای موارد محرمانه دارند که این امر متغایر با شأن و جایگاه دستگاه دیپلماسی کشور است.

سروری با اشاره به نحوه بیانی مقامات آمریکایی در کنگره این کشور داشتند، تصریح کرد: این امر به ذهن متبادر می‌شود که طرف مقابل تحت عنوان مذاکرات کنگره برخی موضوعات مذاکره را بیان می‌کند که این نقطه ضعفی در دیپلماسی کشور است بعلاوه اینکه موضوعات محرمانه باقی نمی‌مانند اما آثار و تبعات آن خسارت جبران‌ناپذیری را به همراه دارد.

قائم مقام  جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با اشاره به ضرورت شفاف‌سازی دستگاه دیپلماسی کشورمان اظهار داشت: من فکر می‌کنم مردم باید موضوعات مطرح شده در وین را به طور شفاف قرار بگیرند که این به نفع دیپلماسی کشور است.

وی حرکت پیش‌دستانه آمریکایی‌ها در افشای موضوعات محرمانه را اقدامی برای ایجاد فشار و چانه‌زنی دانست و خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها وقتی که در افشای مسائل محرمانه پیش‌دستی می‌کنند به نوعی می‌خواهند این پیام را می‌دهند که ما نیازی به مطالب محرمانه نداریم و این ایرانی‌ها هستند مجبور هستند برای مذاکره مسائل را محرمانه مطرح کنند در حالی که این به نفع دیپلماسی کشور نیست.

سروری در پایان تصریح کرد: مردم منتظر هستند تمام مفاد مذاکرات مشخص شود و از همه موضوعاتی که در وین مطرح شود پرده‌برداری شود و به شکل روشن و شفاف در جریان موضوعات قرار بگیرند که این امر باید مورد توجه دستگاه دیپلماسی کشورمان قرار بگیرد.


منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ناشناس ۲۳:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۲
    0 0
    مردم نمی خواهند بند های محرمانه را بدانند که چیه ؟؟ چون قلب درست حسابی ندارند وقرص قلب هم تهیه نکردند
  • فدایی ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۳
    0 0
    من موافق محرمانه بودنش هستم اصلا به مردم چه ربطی دارند یک ملت بی سواد و عوام و کج فهم میخواهند چه کننید مثلا با متن توافق. به مردم چه ربطی داره
  • ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۳
    0 0
    آفرین بر فدایی.... خدا لعنتت که مردم کشور را عوا خطاب میکنی... خاک.....
  • ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۳
    0 0
    درود بر سروری
  • ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۳
    0 0
    مشرق این کامنت توهین آمیز فدایی را نباید منتشر میکردی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس