کد خبر 464244
تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۴

قائم مقام جمعیت رهپویان با بیان اینکه مشکلات اقتصادی، تورم و گرانی‌ها با رفع تحریم‌ها حل شدنی نیست، گفت: توجه دولت به اجرای اقتصاد مقاومتی می تواند بهترین راه حل برای رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم باشد.

به گزارش مشرق، پرویز سروری قائم‌مقام جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با اشاره به وعده‌های دولت در خصوص بهبود وضعیت معیشتی مردم، اظهار داشت: ما در مواضع دولت شاهد یک فرایند سینوسی در رابطه با بحث تحریم هستیم.

وی افزود: بعد از روی کار آمدن دولت یازدهم، دولت مواضع چالشی نسبت به دولت قبل داشت و عموماً عامل اصلی مشکلات اقتصادی کشور را ناکارآمدی مدیریتی دولت قبل اعلام کرد.

قائم‌مقام جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در ادامه تصریح کرد: زمانی که عملاً قدرت اجرایی در اختیار دولت یازدهم قرار گرفت، ما شاهد یک چرخش تند در مواضع آنها بودیم و "تحریم" را عامل اصلی در مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم دانستند که مانعی بر اقتصاد کشور شده است و اگر موضوع هسته‌ای و مسئله تحریم‌ها حل شود عملاً مشکلات معیشت مردم نیز حل خواهد شد.

سروری گره زدن اقتصاد کشور و معیشت مردم به موضوع هسته‌ای و مذاکرات را اشتباه بزرگی دانست و گفت: متأسفانه اقتصاد ایران نسبت به موضوع مذاکرات شرطی شده و کسب‌وکار مردم به‌نوعی به چشم‌اندازی که در مذاکرات و مباحث هسته‌ای شکل می‌گیرد دوخته‌شده که به نظرم این موضوع مشکلات زیادی را برای اقتصاد کشور ایجاد کرده است.

وی تصریح کرد: متاسفانه ما شاهد وقوع مدل رکود تورمی در اقتصاد ایران هستیم که این موضوع می‌تواند بسیار زیان‌آور و مشکل‌آفرین باشد، امروز که مباحث توافقات وین مطرح‌شده و به شکلی امکان برطرف شدن تحریم‌ها از منظر مذاکره‌کنندگان وجود دارد ما شاهد مواضع متناقضی هستیم که این موضوع نشان می‌دهد نباید امیدی به بهبود این وضعیت داشته باشیم.

قائم‌مقام جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی تاکید کرد: مشکلات اقتصادی، تورم و گرانی‌ها با رفع تحریم‌ها حل شدنی نیست زیرا اقتصاد کشور از مشکلات زیرساخت رنج می‌برد.

سروری فرایند سینوسی موجود را عامل ایجاد مشکلات جدی‌تر در اقتصاد کشور دانست و گفت: اگر مسئولین کشور به‌ویژه مسئولین اقتصادی و تصمیم گیران کلان کشور در دولت موضوع اقتصاد مقاومتی را جدی بگیرند و توجه خود را به تولید داخل و ظرفیت‌ها و توانمندی جلب کنند و راهکارهایی را برای جلوگیری از قاچاق کالا به وجود بیاورند، می‌توانند با این فرایندها چرخ اقتصاد ملی را بچرخانند.

وی در پایان با تاکید بر اینکه تنها راه‌حل مشکلات اقتصاد کشور در اجرای اقتصاد مقاومتی است، گفت: امروز دولت متولی حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم است و مردم نیز به این امید این دولت را انتخاب کردند و رأی نداند که هر روز مواضعی را بشنوند که گروه یا موضوعی عامل اصلی مشکلات اقتصادی است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس