قائم‌مقام جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با بیاان اینکه نباید نقش پررنگ روستاییان در شکل‌گیری انقلاب را کمرنگ کرد، گفت:‌ هاشمی هر روز با گذشته انقلابی‌اش فاصله می‌گیرد .

به گزارش مشرق، پرویز سروری قائم‌مقام جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با اشاره به اظهارات اخیر آقای هاشمی رفسنجانی، مبنی بر اینکه «تا دیروز در کوچه روستایشان می‌گشتند و امروز انقلابی شده‌اند» و توهین وی به روستائیان، اظهارداشت: بسیار جای تتعجب است که آقای هاشمی چنین مواضعی را اتخاذ می‌کند و احساس می‌کنیم وی هر روز با گذشته انقلابی‌اش فاصله می‌گیرد.

وی با تأکید بر اینکه یکی از ویژگی‌های بزرگ انقلاب اسلامی فراگیر بودن آن است، تصریح‌کرد: انقلاب اسلامی مثل انقلاب کمونیست‌ها و یا سرمایه داران نیست، در این انقلاب همه اشخاص و طبقات حضور داشتند.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به حضور پررنگ روستائیان در شکل‌گیری انقلاب اسلامی افزود: بعضاً روستاها جلوتر از شهرها به انقلاب پیوستند، حال این چه معنایی دارد که بخواهیم نقش انقلابیون بزرگی که عرصه را بر رژیم شاهنشاهی تنگ و آنها را مجبور به تسلیم کردند، کوچک کنیم.

سروری با اظهار تأسف از اتخاذ چنین مواضعی از سوی آقای هاشمی گفت: روستاییان با تمام وجود انقلاب را از خود می‌دانند و در دوران جنگ تحمیلی نیز این موضوع را نشان دادند و دیدم که شهدا و جانبازان بسیاری را تقدیم انقلاب کردند.

وی با بیان اینکه این انقلاب طبقاتی‌پذیر نبوده و ویژگی‌اش در فراگیر بودن آن است، گفت: بنده فکر می‌کنم نقش روستائیان، نقش ممتازی است و نمی‌توانیم آن را کمرنگ کنیم.

قائم‌مقام جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی همچنین به دوران فتنه 88 اشاره کرد که روستائیان پشت سر رهبر انقلاب ایستادند و همگام با شهرهای کشور حماسه 9 دی را خلق کردند.

سروری در عین حال اضافه‌کرد: امیدوارم آقای هاشمی، مدل رفتاری خود را در رابطه با جریانات سیاسی و مواضع سیاسی تغییر دهد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • روستایی ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    0 0
    هم ما وهم شما هم خوب می دانید که منظور اقای هاشمی توهین به روستاییان نبوده است بلکه افرادی که زمان انقلاب هیچ نقشی در پیروزی انقلاب نداشته مشغول زندگی شخصی بوده وامروز دایه مهربانتر از مادر شده اند .است لطفامغلطه نکنید
  • علائ ميري ۲۲:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    0 0
    درودوسلام خداوندمهربان برهاشمي رفسنجاني
  • عدالت یاوری ۲۳:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    0 0
    اتفاقا آقای هاشمی حرف خوب ودرستی زده اند. خدایا سلامتی و طول عمر برای ایشان عنایت فرما!
  • حمید ۲۳:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    0 0
    حجت الاسلام هاشمی دیگه چی از انقلاب میخوای....
  • محمد ۰۰:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۶
    0 0
    یه عده فقط میگردن ببین هاشمی چی میگه گیر بدن
  • ناشناس ۰۱:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۶
    0 0
    خب دیگه ایشان و پسرانشان خود را مالک ثروت های این کشور میدانند. خارج نشینان کی روستایی رو حساب میکنند . درد ما روستایی ها که زمان انقلاب از روستا تا شهر پیاده می آمدیم تا در راهپیمایی شرکت کنیم توی دل مرفهین بی درد . از امام امت و رهبر انقلاب یاد بگیر که همه وجودشان را وقف محرومان کرده اند و تا قیامت عزیز ملت های محروم ماندند.
  • رضا ۰۱:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۶
    0 0
    حتما اونايي كه در جبهه هاي جنگ خودشونا فدا كردند ثروتمندان تهراني بودند. !!!!!!!!!!! اونا هيچ چيزي از انقلاب نمي دانند. هيچكدام حتي شبكه هاي ايراني را تماشا نمي كنند. خداي نكرده اگر اتفاقي بيافتد فقط همين روستائيان بي ريا هستند كه حامي و پشتيبان انقلاب هستند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس