کد خبر 413976
تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۱

پایگاه خبری « فرانس تی وی انفو» در گزارشی از انتخابات پارلمانی انگلیس نوشت: نه تنها حزب کارگر در این انتخابات شکست خورد بلکه نظرسنجی ها نیز ناکام ماند.

به گزارش مشرق به نقل از «فرانس تی وی انفو»،پیروزی حزب محافظه کار انگلیس در انتخابات مجلس این کشور ضربه تماشایی به انستیتوهای نظرسنجی در این کشور که زد و اشتباه این نهادها را به رخ کشید.

«بوریس جانسون»شهردار محافظه کار لندن دراین باره گفت:نهادها و مراکزی که نظرسنجی ها را انجام داده اند باید متوجه شده باشند آنچه را که پیش بینی می کردند محقق نشد.

بنابراین گزارش، از چندماه پیش انستیتوهای نظرسنجی پیش بینی کرده بودند که دو حزب کارگر و محافظه کار انگلیس دوش به دوش یکدیگر در انتخابات پیش خواهند رفت که اینگونه نشد و حزب محافظه کار توانست به خوبی حزب کارگر را شکست دهد.

براساس آخرین نتایج منتشر شده از شمارش آراء انتخابات پارلمان انگلیس در روز جمعه، حزب محافظه کار به رهبری دیوید کامرون توانسته است با کسب اکثریت قاطع مجلس عوام ، به پیروز شگفت آوری دست یابد و به سکان داری دولت برای پنج سال دیگر ادامه دهد.

حزب محافظه کار با کسب 326 کرسی از 650 کرسی مجلس عوام، توانسته است به عنوان حزب غالب در پارلمان انگلیس برای پنج سال دیگر و بدون نیاز به تشکیل ائتلاف با احزاب کوچکتر به سکان داری دولت ادامه دهد.

حزب کارگر موفق به کسب 232 کرسی، حزب لیبرال دمکرات 8 کرسی، حزب ملی اسکاتلند 56 کرسی و سایر احزاب سیاسی و افراد مستقل تاکنون موفق به کسب 23 کرسی شده اند.

براساس آخرین گزارش های منتشر شده، میزان مشارکت مردم انگلستان در انتخاباتی پارلمانی روز پنجشنبه 61.1 درصد بوده است.

دیوید کامرون رهبر حزب محافظه کار وعده داده بود که در صورت پیروزی در انتخابات همه پرسی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را تا سال 2017 میلادی برگزار کند اما تا پیش از برگزاری این همه پرسی برای اصلاحات با بروکسل مذاکره خواهد کرد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس