کد خبر 413577
تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۶

فشرده‌ترین رقابت انتخابات عمومی انگلیس طی چند دهه اخیر در حال برگزاری است.

به گزارش مشرق، پس از چندین هفته مبارزات سنگین فشرده انتخاباتی در انگلیس، مردم این کشور امروز برای شرکت در انتخابات سراسری به پای صندوق‌های رأی رفتند.

حدود پنجاه میلیون نفر برای رای دادن ثبت‌نام کرده‌اند و در این انتخابات سرنوشت ۶۵۰ کرسی پارلمان انگلیس مشخص می‌شود.

رأی‌گیری ساعت ۷ صبح شروع شده و ساعت ۱۰ شب پایان می‌یابد اما افرادی که خواسته‌اند از طریق پست رأی بدهند، قبلا این کار را کرده‌اند.

برای اولین بار، مردم توانسته‌اند از طریق اینترنت نیز برای شرکت در انتخابات ثبت‌نام کنند.

بیشتر حوزه‌های رأی‌گیری در مدارس و سالن‌های اجتماعات محله‌هاست اما چند مغازه، رختشویی و یک اتوبوس مدرسه نیز تبدیل به حوزه شده‌اند.

تشکیل دولت بعدی بستگی به این دارد که کدامیک از احزاب به تنهایی یا با ائتلاف با دیگر احزاب، اکثریت کرسی‌های پارلمان را به دست بیاورند.

علاوه بر انتخابات سراسری برای انتخاب نمایندگان مجلس عوام، امروز همچنین سرنوشت ۹۰۰۰ کرسی شوراهای محلی در ۲۷۹ حوزه انتخابیه در اکثر شهرهای انگلستان، به جز لندن، مشخص می‌شود. شهرداران چند شهر نیز انتخاب می‌شوند.

انتخابات انگلیس، با دارا بودن مولفه‌ها و عناصر انتخاباتی این کشور همچون تهدید، تبلیغ، تطمیع و تخریب، مصداق واقعی یک انتخابات انگلیسی به شمار می‌رود.

اینکه چه کسانی با یکدیگر ائتلاف خواهند کرد همچنان سوال اصلی است. با توجه به اینکه مطابق انتظار، هیچ یک از احزاب محافظه‌کار و کارگر پیروزی قاطع کسب نخواهد کرد، نمایندگان این دو حزب باید روز‌ها و شاید هفته‌ها را برای برخورداری از ۳۲۶ کرسی مورد نیاز تشکیل اکثریت از ۶۵۰ کرسی مجلس عوام، صرف رایزنی با احزاب کوچک‌تر کند.

بر اساس تازه‌ترین نظرسنجی‌ها، این انتخابات برای اولین بار از سال ۱۹۷۴ مستعد تشکیل یک دولت اقلیت است.

حزب راست میانه‌ محافظه‌کار «دیوید کامرون» نخست وزیر انگلیس که در سال ۲۰۱۰ دولت ائتلافی تشکیل داد برای باقی ماندن در قدرت مبارزه می‌کند؛ هرچند در بن بست حزب چپ میانه‌ کارگر «اِد میلیبند» گیر افتاده است.

حزب ملی اسکاتلند که خواهان جدایی از انگلیس است مصمم است در مناطق شمالی اسکاتلند بیشترین آرا را کسب کند و در این مذاکرات موضع محکمی اتخاذ کند. حزب ملی اسکاتلند حامی یک دولت اقلیت خواهد بود و از دولت محافظه‌کار حمایت نخواهد کرد.

منبع: ابنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس