کد خبر 413485
تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۲:۱۵

با وجود رقابت تنگاتنگ ميان احزاب، احتمالا هيچ حزبي نمي تواند نصف به علاوه يک کرسي هاي مجلس را به دست آورد و در نهايت ناچار به تشکيل دولت ائتلافي خواهند بود.

به گزارش مشرق، انتخابات پارلماني انگليس امروز برگزار مي شود و مشخص مي شود که کدام حزب يا احزاب دولت بعدي اين کشور را تشکيل خواهند داد.

به گزارش دويچه وله، طبق نظرسنجي ها رقابتي نفس گير ميان اين دو در جريان است. روزنامه «سان» نتيجه يکي از آخرين نظرسنجي ها را منتشر کرده است که طبق آن حزب محافظه کار با ۳۴ درصد و حزب کارگر با ۳۳ درصد شانه به شانه هم پيش مي روند.

 با وجود رقابت تنگاتنگ ميان احزاب، احتمالا هيچ حزبي نمي تواند نصف به علاوه يک کرسي هاي مجلس را به دست آورد و در نهايت ناچار به تشکيل دولت ائتلافي خواهند بود.

 هزاران نامزد براي ۶۵۰ کرسي پارلمان انگليس رقابت مي کنند و رييس حزبي که بيشترين کرسي هاي پارلمان را به دست بياورد، نخست وزير مي شود. در همين حال، به گزارش بي.بي.سي احزاب کوچک تر حساب و کتاب سنتي انتخابات بريتانيا را به هم ريخته اند و به نظر مي رسد که «حزب ملي گراي اسکاتلند» سومين قدرت برآمده از اين انتخابات باشد.

در انتخابات حاضر رويکرد کانديدا نسبت به ادامه عضويت در اتحاديه اروپا جزو مهم ترين مسائل است. ديويد کامرون، نخست وزير فعلي و نماينده حزب محافظه کار، وعده داده که در صورت انتخاب دوباره وي، در سال ۲۰۱۷ رفراندومي براي تعيين ماندن يا نماندن کشورش در اتحاديه اروپا برگزار خواهد کرد. بر خلاف کامرون، اد ميليبند از حزب کارگر اعلام کرده که در صورت پيروزي در انتخابات، برگزاري رفراندوم براي خروج از اتحاديه اروپا را گزينه اي درست نمي داند و آينده کشورش را در اتحاديه اروپا مي بيند و نه در بيرون آن.

به گفته ميليبند، حزب کارگر کشور را «براي سال ها به ناامني دچار نخواهد کرد و آينده اروپايي آن را به بازي نخواهد گرفت».آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان و بانفوذترين رهبر اتحاديه اروپا از انگليس خواسته در اتحاديه اروپا باقي بماند. مرکل، با اين درخواست مي خواهد که توازن قوا بين سران حکومت و دولت هاي کشورهاي عضو اتحاديه اروپا برقرار بماند.

در حال حاضر توازن قوا بين طرفداران دخالت دولت در اقتصاد (interventionism)، طرفداران حمايت از اقتصاد ملي در مقابل تجارت جهاني (protectionism) و طرفداران اقتصاد آزاد مثل بريتانيا و آلمان به خوبي برقرار است. آلمان نمي خواهد از اين نظر در اقليت قرار بگيرد و همچنين نمي خواهد بيش از اين دست به جيب شود. اگر بريتانيا از اتحاديه اروپا خارج شود، ماليات دهندگان آلماني که بيش از همه در تامين بودجه اتحاديه اروپا نقش دارند بايد بيشتر بار کسري بودجه اين اتحاديه را به دوش بکشند.

منبع: خراسان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس