کد خبر 333053
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۱

دفتر نخست‌وزیری انگلیس روز سه‌شنبه ضمن اظهار تأسف از استعفای معاون وزارت خارجه و عضو کابینه این کشور، اوضاع در غزه را «غیرقابل تحمل» توصیف کرده و خواستار آتش‌بس در این منطقه شد.

به گزارش مشرق، شبکه بی‌بی‌سی نوشت: دفتر نخست‌وزیری انگلیس ساعتی پس از اعلام کناره‌گیری «سعیده وارسی» عضو ارشد کابینه این کشور در اعتراض به سیاست‌های لندن در قبال تحولات غزه، با صدور بیانیه‌ای از این مسئله ابراز تأسف کرد.

خانم وارسی که همزمان معاون آسیا میانه و حقوق بشر وزارت خارجه و همچنین وزیر ادیان و جوامع کابینه ائتلافی انگلیس بود، صبح امروز رسما از سمت خود کناره‌گیری کرد. وی که اولین وزیر زن مسلمان تاریخ انگلیس است، در روزهای اخیر بارها اظهارنظرهایی در حمایت از مردم غزه مطرح کرده و خواستار توقف درگیری‌‌ها شده بود.

در بیانیه دفتر «دیوید کامرون» نخست‌وزیر انگلیس آمده است: «نخست‌وزیر از تصمیم بارونس وارسی برای کناره‌گیری متأسف است و اقدامات فوق‌العاده وی هم در سمت وزارتی و در زمان فعالیت در اپوزیسیون را ارج می‌نهد.»

این بیانیه می‌افزاید: «سیاست ما همواره روشن بوده است. اوضاع در غزه غیرقابل تحمل است و به هر دو طرف توصیه کرده‌ایم که با یک آتش‌بس فوری و بدون قید و شرط موافقت کنند.»

از آغاز عملیات رژیم‌صهیونیستی در نوار غزه، تاکنون بیش از 1800 فلسطینی به شهادت رسیده‌اند که اغلب آن‌ها غیرنظامی بوده‌اند. سازمان عفو بین‌الملل آخر هفته قبل با صدور بیانیه‌ای خواستار ممنوعیت ارسال سلاح به فلسطین اشغالی شد. خانم وارسی نیز در مصاحبه‌ای که امروز انجام داد، با بیان اینکه لندن در طرف نادرست تاریخ ایستاده، خواستار تجدید نظر در قراردادهای تسلیحاتی با تل‌آویو شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۴
    0 0
    مرگ بر انگلیس ام الفساد
  • ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۴
    0 0
    من فکر می کنم که وزیر امور ادیان یک پست مشاور است؛ یعنی وزیر مشاور در امور ادیان. در این صورت این پست جزء پست های وزارتی محسوب نمی شود. همانند وزیر مشاور در امور خارجه که جزء کابینه بریتانیا محسوب نمی شود. مشرق می تونی در این مورد تحقیق کنی؟
  • ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
    0 0
    غیرتش از مردای عرب بهتره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس