کد خبر 418755
تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۴:۱۱

مرکل گفت، آلمان خود را موظف کرده امسال رياست جي7 را بر عهده دارد، علاوه بر مبارزه با ابولا، از تلاش براي کاستن از شدت بيماري‌هاي مناطق گرمسيري حمايت کند.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری آلمان، پس از بحران ابولا با بيش از 1000 کشته، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان خواستار اصلاحات در سازمان بهداشت جهاني (WHO) شد. مرکل روز دوشنبه (18 مه) در مراسم افتتاح مجمع بهداشت جهاني گفت، توانايي اين سازمان براي واکنش به شيوع بيماري‌هاي خطرناک بايد تقويت شود. به گفته مرکل، به يک برنامه بين‌المللي براي حفاظت در برابر فجايع نياز است.

مرکل گفت، آلمان خود را موظف کرده  امسال  رياست جي7 را بر عهده دارد، علاوه بر مبارزه با ابولا، از تلاش براي کاستن از شدت بيماري‌هاي مناطق گرمسيري حمايت کند. وي افزود، نمي توان پذيرفت که 1.4 ميليارد نفر به چنين بيماري‌هاي مبتلا شوند، در حالي که مي‌توان با استفاده از ابزاري ساده آن‌ها را معالجه نمود.

صدراعظم آلمان گفت، جهاني‌شدن باعث افزايش وابستگي متقابل در حوزه بهداشت و سلامت مي‌شود. حق برخورداري از سلامت را فقط زماني مي توان پيش برد که در همه کشورهاي جهان، يک نظام سلامت پايدار وجود داشته باشد. جمهوري فدرال آلمان 200 ميليون يورو به ايجاد نظام‌هاي بهداشت و سلامت در کشورهاي فقير اختصاص داده است که هفتاد ميليون يوروي آن براي ليبريا در نظر گرفته شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس