کد خبر 412206
تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۵

تیم های فوتبال رئال مادرید و یوونتوس فردا شب ( سه شنبه) در دور رفت مرحله نیمه نهایی به مصاف یکدیگر خواهند رفت و خواندن تاریخچه ای از این دیدار، خالی از لطف نیست.

به گزارش مشرق، سایت یوفا نوشت: لیگ قهرمانان اروپا یا جام باشگاه های اروپا، مسابقاتی است که مابین تیم های برتر کشورهای اروپایی توسط اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) از سال ۱۹۵۵ تاکنون برگزار می شود.

تیم های فوتبال یوونتوس و رئال مادرید فردا (سه شنبه) در دور رفت از مرحله نیمه نهایی مسابقات لیگ قهرمانان باشگاه های اروپا در ورزشگاه تورین به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

رئال مادرید قهرمان فصل گذشته، تاکنون 10 بار به مقام قهرمانی و 3 بار به مقام نایب قهرمانی دست یافته است.

باشگاه ایتالیایی یوونتوس ششمین باشگاه برتر جهان در سال 2014 ، تاکنون 2 بار به مقام قهرمانی و 5 باربه مقام نایب قهرمانی دست یافته است.

مارچو لیپی سرمربی سال های1991 تا 2003 یوونتوس همراه این تیم موفق شده بود به یک قهرمانی در جام حذفی ایتالیا در فصل ۱۹۹۵، دو سوپر جام ایتالیا در فصل ۹۵ و ۹۷ و قهرمانی دوم یوونتوس در لیگ قهرمانان اروپا در سال های 1995 و 1996 دست یابد.

تیم های یوونتوس و رئال مادرید تاکنون 16 بار در تمام رقابت های جام باشگاه های اروپا به مصاف یکدیگر رفتند. نتایج این مسابقات، یوونتوس با 7 برد، یک تساوی و 8 شکست برابر رئال مادرید بوده است. این 16 مسابقه شامل فینال 1998 و مرحله یک چهارم نهایی مسابقات 1961/1962 بود.

همچنین این دو تیم در مرحله گروهی 2008/2009 به مصاف یکدیگر رفتند که یوونتوس بانتیجه 2 بر یک به برتری رسید.

آخرین صعود یوونتوس به مرحله نیمه نهایی به جز فصل جاری، فصل های 2002 /2003 بود که در دور رفت از مرحله نیمه نهایی که با نتیجه 2 بر یک از رئال شکست خورد و در مرحله برگشت با نتیجه 4 بر 3 به برتری رسید.

اولین جدال دو تیم در مرحله یک چهارم نهایی فصل 1961 /1962 بود که رئال مادرید با نتیجه یک بر صفر به برتری رسید و آخرین جدال نیز در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا در فصل های 2013/2014 بود که به تساوی 2 بر 2 رسیدند.

شاگردان آلگری، 12 مسابقه خانگی در رقابت های لیگ قهرمانان اروپا بدون شکست پشت سر گذاشتند و 4 مسابقه از 5 مسابقه را به پیروزی رساندند از جمله در مرحله یک هشتم نهایی با نتیجه 2 بر یک برابر بورسیا دورتموند و یک چهارم نهایی برابر موناکو با همین نتیجه به برتری رسیدند. یعنی یوونتوس فقط یک مسابقه از 17 مسابقه خانگی را شکست خورده است و 10 برد، 6 تساوی و یک شکست را تجربه کرده اند.

یوونتوس هفت باربه فینال این رقابت ها راه یافته است که دو مرتبه قهرمان شده است.

این یازدهمین صعود یوونتوس به مرحله نیمه نهایی است. آنها هفت مسابقه را در این مرحله با پیروزی به پایان برده اند و سه مسابقه را شکست خوردند.

رئال مادرید در فینال سال 1998 با نتیجه یک بر صفر برابر یونتوس به برتری و قهرمانی رسید.

دروازه رئال مادرید، در 444 دقیقه تمام رقابت های فصل جاری، باز نشده است.

رئال مادرید 8 مسابقه از 11 دیدار آخر خود را با پیروزی پشت سر گذاشته است، 2تساوی و تمام سه دیدار مرحله گروهی فصل جاری را به برتری رسیده است.

رئال مادرید در فصل ۲۰۱۲ در لیگ قهرمانان اروپا در مرحله نیمه نهایی در مقابل تیم دورتموند شکست خورد و از راه یابی به فینال باز ماند.

کارلو آنچلوتی سرمربی رئال مادرید که هدایت تیم یوونتوس را از سال 1999 تا 2001 بر عهده داشت، می تواند اولین مربی باشد که تاکنون چهار مرتبه موفق به کسب عنوان قهرمانی شده است.

آلواردو موراتا در تیم جوانان رئال مادرید از 37 مرتبه حضور خود 10 گل به ثمر رسانده است. وی تابستان گذشته به یوونتوس پیوست.

زین الدین زیدان که هدایت تیم جوانان رئال مادرید را بر عهده دارد از سال های 1996 تا 2001 در یوونتوس توپ می زد. او موفق به کسب دو دوره قهرمانی در سری آ ایتالیا شده است.

اورا، کارلوس ته وز و رونالدو هم تیمی یکدیگر در منچستریونایتد بودند و همراه با این تیم قهرمان لیگ قهرمانان باشگاه های اروپا در سال 2008 شده اند.

پائول پوگبا و رافائل ورانه در تیم فرانسه 22 مارس2013 در مرحله حذفی جام جهانی برابر گرجستان به میدان رفتند. کریم بنزما نیز در این مسابقه و پیروزی 3 بر یک فرانسه حضور داشت.

ایکر کاسیاس، الوارو آلبروآ، سرخیو راموس و لیورنته در قهرمانی اسپانیا در جام جهانی 2010 نقش چشمگیری داشتند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس