کد خبر 412163
تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۰

سرمربی پرتغالی آبی‌پوشان لندنی پس از قهرمانی در لیگ برتر انگلیس پاسخ تندی به انتقادات وارده به تیمش داد و کنایه‌ای هم به پپ گواردیولا زد.

به گزارش مشرق، ژوزه مورینیو در پی قهرمانی زودهنگام چلسی با پیروزی یک بر صفر شب گذشته (یکشنبه) شاگردانش برابر کریستال‌پالاس به شبکه تلویزیونی «اسکای اسپورت» گفت: هر جام نتیجه سختکوشی است. نمی‌توانم ارزیابی کنم که کدام یک از این عناوین قهرمانی که تاکنون کسب کرده‌ام، مهم بوده است. این آخرین عنوان قهرمانی من است از این رو مهمترین قهرمانی‌ام به شمار می‌رود و اطمنیان دارم که قهرمانی دیگری به دست خواهم آورد.

وی افزود: چلسی در این فصل کارش را با قهرمانی در جام اتحادیه و لیگ برتر آغاز کرد ولی می‌دانیم در کشوری که ما در آن هستیم کار خیلی دشواری برای رسیدن به قهرمانی داریم چون تیم‌های دیگر هم کاندیدای قهرمانی هستند و فصل آینده نسبت به این فصل قوی‌تر خواهند شد. پس در انگلیس نمی‌توان به این سادگی بر فوتبال سلطه پیدا کرد ولی ما تلاش می‌کنیم در اوج باقی بمانیم و باز به قهرمانی برسیم.

مورینیو تصریح کرد: در حال حاضر آرام هستم و واقعاً از این قهرمانی‌ لذت می‌برم. به نظرم، بودن در صدر جدول از همان روز اول لیگ، شکست در دو بازی آن هم در طول فصل، شکست‌ناپذیری در خانه، داشتن رکورد فوق‌العاده در بازی‌های خارج از خانه، کمترین گل‌خورده و تنها یک گل اختلاف با بهترین خط حمله لیگ برای این گروه شگفت‌انگیز است.

سرمربی پرتغالی چلسی همچنین با حضور در کنفرانس خبری در واکنش به اینکه تیمش را در هفته‌های اخیر متهم به ارائه بازی کسل‌کننده کرده‌‌اند، گفت: در کشورم می‌گوئیم سگ‌ها پارس می‌کنند اما کاروان به راهش ادامه می‌دهد. کارشناس بودن کار ساده‌ای است. به عنوان کارشناس شما در هر بازی برنده هستید و بازی را واگذار نمی‌کنید. کارشناسی فوتبال شغل فوق‌العاده‌ای است. شاید 10 سال دیگر من هم به این حرفه روی آوردم و هر بازی را خواهم برد.

آقای خاص عنوان کرد: برای بازیکنانم خیلی خوشحالم و به چیزی که از همان روز اول انجامش دادیم افتخار می‌کنم. حالا فکر می‌کنم به چیزی رسیدیم که سزاوارش بودیم. بعد از این بازی من و آبراموویچ یکدیگر را در آغوش گرفتیم. از همان روز اول فصل گفتم تا زمانی که آقای آبراموویچ به من نگفته از چلسی نخواهم رفت. او کسی است که در چلسی جام‌های ارزشمندی به دست آورده است. برخی بازیکنان و برخی مربیان عناوینی را با این تیم کسب کرده‌اند ولی آقای آبراموویچ همه این عناوین را تجربه کرده است.

مورینیو در کنایه به پپ گواردیولا، رقیب قدیمی خود که حالا هدایت بایرن‌مونیخ را بر عهده دارد، گفت: من مربی خیلی باهوشی در انتخاب باشگاه و کشور برای مربیگری نیستم. می‌توانستم تیمی دیگر را در کشوری دیگر برای کار انتخاب کنم که رسیدن به قهرمانی در آن کار ساده‌تری است. من ترجیح دادم باشگاه و کشوری را برای ادامه فعالیتم انتخاب کنم که در آن احساس خیلی خوبی داشتم و خوشحال بودم. به هر  حال من ریسک کردم. از این بابت خوشحالم چون عنوانی دیگر در لیگ برتر درست 10 سال پس از اولین قهرمانی که با چلسی در همین لیگ داشتم را تجربه کردم.

آقای خاص ادامه داد:‌ در هر تیمی که رفته‌ام به قهرمانی رسیده‌ام که می‌توانم به اینتر، رئال‌مادرید و چلسی اشاره کنم. هر عنوان قهرمانی در جای خود مهم است، من رئال را در لالیگای اسپانیا با 100 امتیاز آن هم در رقابت با بهترین بارسلونا به قهرمانی رساندم و آن لذت‌بخش‌ترین دستاورد دوران حرفه‌ای‌ام بود.

وی تأکید کرد: شاید در آینده باهوش‌تر شدم و تیم راحت‌تری را در کشوری دیگر برای مربیگری انتخاب کردم. شاید به کشوری رفتم جایی که یک تدارکاتچی هم می‌تواند تیم را مربیگری کند و به قهرمانی برساند. شاید باید باذکاوت‌تر باشم ولی در حال حاضر از این دشواری‌ها لذت می‌برم. به نظرم من در جایگاه مناسبی هستم. باز تأکید می‌کنم تا زمانی که آبراموویچ به من نگفته از چلسی نمی‌روم.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس