کد خبر 412111
تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۲

بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران فردا (سه شنبه) در آیینی با حضور مقام های بلندپایه کشوری در مصلی امام خمینی (ره) تهران گشایش می یابد.

به گزارش مشرق، این نمایشگاه هر چند فردا افتتاح می شود اما بازدید عمومی از روز چهارشنبه 16 اردیبهشت ماه آغاز و تا 26 همین ماه ادامه خواهد یافت.

امسال نمایشگاه کتاب تهران با شعار خواندن، گفت و گو با جهان برگزار می شود موضوعی که می توان از کتاب برای تعامل و مباحثات بین کشورها، ملت ها و ادیان بهره گیری کرد.

جهان امروز بیش از هر زمان دیگری به تفاهم و همزیستی مصلحت آمیز نیازمند است و کتاب و رسانه های مکتوب می توانند بهترین نقش را در این زمینه ایفا کنند.

نمایشگاه کتاب تهران را می توان یکی از مهم ترین رویدادهای فرهنگی کشور قلمداد کرد؛ رویدادی که یکی از با ریشه ترین اتفاقات در حوزه فرهنگ کشور است.

این نمایشگاه هر چند در سال های اخیر میزبان صدها هزار ایرانی بوده اما به نظر می رسد هنوز با استانداردهای نمایشگاه های بین المللی فاصله دارد.

نمایشگاه تهران هنوز در نقش یک فروشگاه بزرگ فعالیت می کند و از شاخص های یک نمایشگاه تخصصی به دور است.

اگر نمی توان در شرایط فعلی نمایشگاه تهران را به طور تخصصی برگزار کرد اما می توان روزهایی برای بازدید اندیشمندان و دانشجویان اختصاص داد تا این دسته از افراد بتوانند به راحتی از نمایشگاه بازدید کنند.

نمایشگاه های کتاب در کشورهای پیشرفته معمولا محل گردهم آیی متخصصان نشر است اما به نظر می رسد نمایشگاه تهران بیشتر به محل تفرجگاه و تفریح تبدیل شده است که این موضوع به کیفیت نمایشگاه آسیب می رساند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس