کد خبر 410813
تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۷

این مانور جهت آمادگی نیروهای مستقر در نمایشگاه و مقابله با هرگونه حادثه احتمالی نهم اردیبهشت در مصلی امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد .

به گزارش مشرق، نیکنام حسین‌پور مدیر کمیته رفاهی و هماهنگی با نهادهای همکار بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از برگزاری نخستین مانور ستاد بحران در نمایشگاه کتاب تهران خبر داد.

وی افزود: این مانور جهت آمادگی نیروهای مستقر در نمایشگاه و مقابله با هرگونه حادثه احتمالی ساعت 10 روز چهارشنبه 9 اردیبهشت در مصلی امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

حسین‌پور با اشاره به حضور نیروهای ستاد بحران در این مانور گفت: نیروهای آتش‌نشانی، اورژانس تهران، نیروی انتظامی، اداره برق، اداره گاز و هلال احمر در این مانور حضور خواهند داشت.

یک نماینده مجلس تاکید کرد: تسهیلات نمایشگاه کتاب باید افزایش پیدا کند/ تلاش مسئولان نمایشگاه برای حفظ آرمان‌های انقلاب

دکتر شیخ موسی احمدی، نماینده دوره نهم مجلس شواری اسلامی گفت: یکی از دلایل استقبال مردم از نمایشگاه کتاب تهران ارایه تسهیلاتی است که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به مردم می‌هد بنابراین این تسهیلات باید افزایش یابد.

شیخ موسی احمدی با اشاره به اهمیت نمایشگاه کتاب تهران گفت: نمایشگاه کتاب تهران یا هر نمایشگاه دیگر ویترینی است که می‌تواند آرمان‌های فکری جامعه را به مردم انتقال دهد و خوشحالیم که نمایشگاه کتاب تهران توانسته این رسالت فرهنگی را بهترین شکل ممکن انجام دهد و به همین دلیل است که هر ساله شاهد رشد آن هستیم.

وی ادامه داد: نمایشگاه کتاب تهران یکی از بزرگ‌ترین نمایشگاه‌های کتاب در دنیا است و اگر به آن دقت کنید متوجه خواهید شد که بخش الکترونیک هم‌پای بخش کتاب‌های چاپی پیش می‌رود و حتی در سال‌های گذشته شاهد استقبال مردم از کتاب‌های صوتی بوده‌ایم که این موضوع بیانگر بروز بودن این نمایشگاه است.

نماینده دوره نهم مجلس شواری اسلامی در توضیح دلایل استقبال مردم از این نمایشگاه اظهار کرد: یکی از دلایل استقبال مردم از نمایشگاه کتاب تهران ارایه تسهیلاتی است که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به مردم می‌دهد، بنابراین این تسهیلات باید افزایش یابد.

وی ادامه داد: ما هرساله در منطقه خود با استقبال مردم روبه رو هستیم که از ما امکانات می‌خواهند تا در نمایشگاه حضور پیدا کنند و این اهمیت و جایگاه نمایشگاه کتاب تهران را نزد مردم نشان می‌دهد. خوشبختانه مجلس نگاه بسیار مثبتی به نمایشگاه کتاب تهران دارد و آماده ظرفیت‌سازی و گسترش نمایشگاه است.

احمدی در پایان گفت: بدون شک نمایشگاه کتاب تهران نقاط ضعف و قوتی دارد و موفقیت زمانی حاصل می‌شود که ما نقاط ضعف را پوشش و نقاط قوت را تقویت کنیم. مسئولان باید دقت داشته باشند که یکی از مسئولیت‌های سنگین نمایشگاه کتاب تهران حفظ آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب است و برای این منظور باید تلاش شود.

بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «خواندن، گفت‌و‌گو با جهان» از تاریخ 16 تا 26 اردیبهشت ماه 1394 در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

منبع: نسیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس