کد خبر 410182
تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۳

جلد اول از سه‌گانه رمان «آوای تار یحیی» نوشته کیوان امجدیان از سوی نشر گمان منتشر و در نمایشگاه کتاب عرضه خواهد شد.

به گزارش مشرق، کیوان امجدیان نویسنده، از انتشار جلد اول رمان خود خبر داد و گفت: جلد اول از سه‌گانه «تار یحیی» با عنوان «آوای تار یحیی» از سوی نشر گمان منتشر شد.
 
وی افزود: جلد اول این رمان پیرامون شخصیت یحیی تار ساز است که از شخصیت عجیبی برخودار بوده و در دوره مشروطه حس میهن دوستی‌اش موجب می‌شود که انزوای هنری را کنار بگذارد و وارد مبارزه مشروطه‌خواهان شود.
 
امجدیان گفت: جلدهای بعدی این کتاب درباره یکی از تارهایی است که می سازد و دست به دست در بین افراد مختلفی چون میرزا کوچک‌خان، عارف قزوینی، سهراب سپهری، شهید چمران، دکتر شریعتی و در دوره کنونی نیز به دست مرحوم محمدرضا لطفی می‌چرخد.
 
این نویسنده در ادامه به زمانی که برای نگارش این رمان صرف کرده اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه اطلاعات کمی در مورد شخصیت یحیی وجود داشت و برای اینکه بتوانم اطلاعات وی را پیدا کنم سفرهایی انجام دادم و توانستم ردی از نوه‌های یحیی که در ایران نبودند پیدا کنم.
 
او افزود: تحقیقات برای جمع‌آوری اطلاعات این رمان ۳ جلدی نزدیک به ۴ سال به طول انجامید که اگر خدا یاری کند مجلدات دوم و سوم آن را زودتر به پایان خواهم رساند.
 
امجدیان همچنین در مقدمه این کتاب نوشته است: «استاد محمدرضا لطفی داستان این کتاب را می‌دانست. یکی از دوستان با استاد از قبل آشنا بود. این اواخر هم گفت‌وگوی مفصلی با او کرده بود و درباره داستان یحیی به او گفته بود. می‌گفت خوشحال شده و قول داده اگر رونمایی درکار باشد حتما شرکت کند و حتی چند جمله‌ای هم درباره کتاب و تار یحیی و خود یحیی بگوید.

محمدرضا لطفی به رونمایی این کتاب نرسید
 
این تمام قد ایستادن پشت کتاب هم بیشتر از آنکه به خاطر دوستی و رفاقت یا هر چیز دیگری باشد  دلیلش عشق او به هنر اصیل و موسیقی ایرانی و شخصیت حق طلب یحیی بود. اصلا شاید همین مرام و منش و همین عشق صادقانه و بی غل و غش استاد لطفی به هنر مشرق زمین و روحیه حق طلبی ایرانی‌ها بود که آن همه جوان را دور و برش جمع کرده بود.»
 
رمان «آوای تار یحیی» اثر کیوان امجدیان در ۱۶۰ صفحه روانه بازار کتاب شده است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس