دربی بزرگ مادرید، دیگر چندان مهم نیست که به بهانه لیگ قهرمانان اروپا کلید بخورد یا لالیگا، مهم این است که بار دیگر دو طبقه کارگر و مرفه شهر را برابر یکدیگر آرایش می دهد.

دلهره در شهر برای یک نبرد تمام عیار
گروه ورزشی مشرق - رسم است که می نویسند، هر بازی مختصات خودش را دارد، حالا برای این مبارزه بزرگ به استناد مارکا باید نوشت: هر بازی دلهره خودش را دارد، هر بازی تاریخ و مردم و فریادها و یادآوری های خاص خودش را دارد.

دربی بزرگ مادرید، دیگر چندان مهم نیست که به بهانه لیگ قهرمانان اروپا کلید بخورد یا لالیگا، مهم این است که بار دیگر دو طبقه کارگر و مرفه شهر را برابر یکدیگر آرایش می دهد.
البته زمانه عوض شده و در بین هواداران رئال مادرید هم می شود دانشجویانی را دید که پول خرید بلیت استادیوم برنابئو را هم ندارند و برای داشتن این بلیت مجبورند از چند روز قبل در یکی از رستوران های اطراف استادیوم کار کنند، غالب هواداران مادریدی هنوز هم چهره مرفه و ثروتمند شهر را دارند، پارکینگ مخصوص هواداران رئال مادرید نیز این ادعا را تصدیق می کند، جایی که معمولا هواداران اتلتیکومادرید برای عکس گرفتن از اتومبیلهای لوکس و آخرین مدل صف می کشند.

دلهره در شهر برای یک نبرد تمام عیار
جدال دو تیم در دیدار رفت به تساوی بدون گل انجامید و نکته مهم برای این بازی، مصدومیت ستارگان اصلی رئال مادرید است و در این میان درد شدید بنزما از ناحیه زانو اردوی سپیدهای کاستیانا را به هم ریخته است. در کل رئال مادرید گرت بیل، لوکا مودریچ و کریم بنزما ‏را به دلیل مصدومیت در اختیار نخواهد داشت و حال و روز رونالدو هم چندان خوب نیست.

دلهره در شهر برای یک نبرد تمام عیار
آنجلوتی اما سعی کرد در نشست خبری خود، کاملا خونسرد باشد: « ما چند بازیکن اصلی مان را در اختیار نداریم اما غیرممکن است بیش از این ‏باانگیزه باشیم. باید با این مصدومیت ها کنار بیاییم. در گذشته این کار را کردیم و این اصلا به اعتماد به ‏نفس ما ضربه نزد. ‏ایسکو قبلا هم در پست مودریچ بازی کرد و در این پست خیلی خوب کار کرد. ما بدون بیل و بنزما هم ‏گزینه های زیادی داریم. خامس هست؛ همین طور خسه و چیچاریتو. خامس فوق العاده کار کرده؛ هم در ‏سمت راست و هم در میانه زمین. چیچاریتو در فرم فوق العاده ای است؛ هم از نظر فیزیکی و هم ذهنی.‏»

شهرداری مادرید هم مثل همیشه تبعیض را در دستور کار خودش قرار داده، انگار نه انگار که بیش از نیمی از مردم شهر را هواداران اتلتیکومادرید تشکیل می دهند، او هرگز نگران انتخابات سال آینده نیست، ایستگاه متروی سانتیاگو برنابئو بار دیگر درب شمالی و اصلی خود را تنها به روی هواداران صاحب کارت رسمی هوادارای رئال مادرید باز خواهد کرد و این موضوع برای مردم شهر قابل درک نیست.

دلهره در شهر برای یک نبرد تمام عیار
روزنامه متروی مادرید نیز تیتر اول خود را کاملا رئال مادریدی انتخاب کرده و واضح است که بخش ورزشی مارکا از فرزند خلف خود در بخش ورزشی مترو کاملا رضایت دارد.

کارگران کارخانه ریسندگی حومه شهر نیز مثل سال گذشته سهمیه بلیت ندارند و باید خودشان این بلیتها را خریداری کنند و سازمان هواداران اتلتیکومادرید از این بابت فقط توانسته عذرخواهی کند و از آنها بخواهد هر طور شده برای تشویق تیم به برنابئو بروند.

در آن سوی میدان اما رئال مادرید از هواداران خود خواسته تا پیش از دیدار مقابل اتلتیکو، دور برنابئو حضور پیدا کنند تا از اتوبوس تیم در لحظه ورودش استقبال کنند. باشگاه رئال مادرید از هواداران خود در شبکه‌های اجتماعی خواسته تا تجمعی قابل توجه در لحظه ورود اتوبوس باشگاه به استادیوم داشته باشند.

دلهره در شهر برای یک نبرد تمام عیار
مثل همیشه بنرها و دست نوشته های نژادپرستانه از سوی هواداران دو تیم وارد استادیوم خواهد شد و نیروهای پلیس خود را برای جک کردن تمام این پلاکاردها به زحمت نمی اندازند و یوفا هم از تماشای این نمادهای نژادپرستانه بدش نمی آید چرا که کمترین سود این شرایط، جریمه نقدی دو باشگاه و گرفتن پول بیشتر از مادریدی ها است.

به گزارش مشرق، دیدار برگشت تیم های رئال مادرید و اتلتیکو مادرید در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا ساعت 23:15 فردا شب (چهارشنبه) در استادیوم سانتیاگو برنابئو برگزار خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس