کد خبر 408869
تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۴

اتحادیه فوتبال اروپا برای تیم‌هایی که در هفت لیگ برتر فوتبال باشگاهی قاره سبز قهرمان شوند، امتیاز ویژه‌ای در لیگ قهرمانان در نظر گرفته است.

به گزارش مشرق، سایت یوفا از تغییر قوانین مربوط به قرعه‌کشی مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا در فصل 16-2015 خبر داد. طبق اعلام یوفا قهرمانان هفت لیگ معتبر فوتبال باشگاهی، یعنی لالیگای اسپانیا، لیگ برتر انگلیس، بوندس‌لیگای آلمان، سری A ایتالیا، لوشامپیونه فرانسه، لیگ برتر پرتغال و لیگ برتر روسیه در قرعه‌‌کشی فصل آینده مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا که ششم شهریور برگزار می‌شود، در گلدان یک قرار خواهند گرفت. این بدان معناست که قهرمانان هفت لیگ برتر فوتبال باشگاهی اروپا در مرحله گروهی با یکدیگر روبه‌رو نخواهند شد.

علاوه بر قهرمانان هفت لیگ برتر فوتبال باشگاهی اروپا، مدافع عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان نیز در گلدان یک قرار خواهد گرفت اما در صورتی که مدافع عنوان قهرمانی جزو هفت قهرمان لیگ‌های اروپایی باشد،‌ آن وقت قهرمان لیگ دسته اول فوتبال هلند (اردویژه) به عنوان هشتمین سرگروه در گلدان یک قرار می‌گیرد.

تا پیش از این ملاک قرارگیری تیم‌ها در گلدان یک، برای تبدیل شدن به سرگروه‌ گروه‌های هشتگانه لیگ قهرمانان اروپا جایگاه آنها در رده‌بندی باشگاهی یوفا بود اما این شیوه منتقدان فراوانی داشت به خصوص طی چند فصل اخیر که چند بار قهرمانان لیگ‌های مختلف با یکدیگر همگروه ‌شدند در حالی که تیم‌های سوم یا چهارم در گروه‌هایی آسان‌تر قرار می‌گرفتند تا کار آسان‌تری برای صعود داشته باشند.

طرح تغییر سیدبندی لیگ قهرمانان اروپا در سال 2014 از سوی کمیته فوتبال باشگاهی یوفا پیشنهاد شد و اکنون کمیته اجرایی یوفا آن را تأیید کرده است. هدف طرح یادشده افزایش تأثیر قهرمانی در لیگ‌های داخلی برای تسهیل راهیابی تیم‌های برتر هر یک از این لیگ‌ها جهت پیشروی در لیگ قهرمانان است.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس